  • From: Neas <n...@u...neas.ws>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Hakiery
    Date: Tue, 06 Apr 2004 14:15:30 GMT

    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> pisze:

    >Oczywiście zdajesz sobie sprawę, że K-line to tylko jeden z wielu
    >powodów ataków DDoS. Niektóre inne to:

    Kilka przykładów z ostatniego tygodnia (1 host):

    - 3h tcp-syn floodu na 22, bo abuser nie otrzymał statusu
    operatora, a w zamian został wyproszony z kanału
    - ~15m tcp-syn floodu na 80, bo użytkownik serwera miał nick,
    który 'należał' to abusera
    - dwa razy po ok. 2h udp floodu z niewyjaśnionych przyczyn
    - 3h udp floodu, bo abuserowi nie spodobała się wypowiedź
    jednego z użytkowników

    >Kilka razy rozmawiałem z takimi. Są święcie są przekonani (albo tylko
    >udają to święte przekonanie), że
    >a) mają rację
    >b) IRC należy do nich (i tylko do nich)
    >c) DDoS to tylko drobna złośliwość, prztyczek w nos zaledwie dla
    > atakowanego
    >d) nikomu innemu się krzywda nie dzieje
    >e) są bezkarni
    >f) wolno im

    Najgorsze, że w ich opini nie robią nic złego i nie powodują
    żadnych strat. Nie są w stanie pojąć, że ich debilne zabawy nie
    kończą się na 'ping timeout' sesji nielubianej osoby, a ich
    skutkiem jest także brak dostepu do danego komputera dla innych
    użytkowników. Nie wiem, jak można tego nie rozumieć, ale
    najwyraźniej można.

    >Dla mnie to zwykli internetowi *terroryści*: stawiają żądania,
    >a w przypadku ich niespełnienia atakują DDoS-em.

    Można się pocieszać, że większość z nich jest (z tego co
    zauważyłem) niepełnoletnia, istnieje więc pewna szansa, że z czasem
    zmądrzeją. Z drugiej strony głównie z tego powodu czują się bezkarni.