  • 1. Data: 2011-10-24 08:18:55
    Temat: Hak holowniczy z przodu samochodu?
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Tak z ciekawości pytam, bo wczoraj na osiedlu widziałem starego
    patrola z hakiem holowniczym zamontowanym na stałe z przodu samochodu
    i to nie centralnie tylko z prawej strony.

    W jakim celu się montuje hak z przodu? I jak to się ma do
    obowiązujących przepisów? Jest dozwolone?

    --
    Javelin
    Kraków

  • 2. Data: 2011-10-24 08:34:52
    Temat: Re: Hak holowniczy z przodu samochodu?
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-24 08:18, Javelin pisze:
> [...]
    > i to nie centralnie tylko z prawej strony.
    >
    > W jakim celu się montuje hak z przodu? I jak to się ma do
    > obowiązujących przepisów? Jest dozwolone?

    prawdopodobnie wyciągarkę na niego zakłada.

    Czy przepis na to zezwalają? - nie wiem

    Ariusz

  • 3. Data: 2011-10-24 08:50:43
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

> [...]
    > i to nie centralnie tylko z prawej strony.
    >
    > W jakim celu się montuje hak z przodu? I jak to się ma do
    > obowiązujących przepisów? Jest dozwolone?

    W swoim tez to mialem, auto bylo manewrowka w porcie dla jachtow.
    Legalne na drodze to to nie jest.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 4. Data: 2011-10-24 08:53:52
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    >W jakim celu się montuje hak z przodu? I jak to się ma do
    >obowiązujących przepisów? Jest dozwolone?

    W terenowych samochodach przeważnie masz albo haki, albo możliwość podpięcia
    klamry,
    bezpośrednio do ramy, Samochód terenowy waży koło 2 t, aby go wyciągnąć z
    błota
    trzeba ciągnąć liną tak, aby wytrzymało koło 5 t. Hak musi być dobrze
    osadzony w ramie
    (w Patrolu jest spawany) aby go nie wyrwać....
    pozdr.
    gr

  • 5. Data: 2011-10-24 09:03:24
    Od: "jack" <j...@v...pl>

> [...]

    > osadzony w ramie

    > (w Patrolu jest spawany) aby go nie wyrwać....

    Kiedyś holowałem szwagrowego malucha peugeotem 305combi.
    Nie było szybko tak do 130km/h.
    Coś mu odbiło i depnął na hamulec i urwał mi zaczep z połową bagażnika był
    przymocowany jedynie do poszycia[blachy]bagażnika.
    A tak apropo to co komu przeszkadza wystający hak holowniczy w osobówkach[no
    podobno nie mozna jezdzić z załozonym!!???]skoro kazda cięzarówka moze?
    pozdro.jack

  • 6. Data: 2011-10-24 09:21:22
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-10-24 09:03, jack pisze:

    > Kiedyś holowałem szwagrowego malucha peugeotem 305combi.
    > Nie było szybko tak do 130km/h.

    Nie kurwa, 130 km/h przy holowaniu to nie jest szybko.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 7. Data: 2011-10-24 10:24:31
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 24 Paź, 09:21, Grejon <g...@g...com> wrote:

    > Nie kurwa, 130 km/h przy holowaniu to nie jest szybko.
    >
    > --
    > Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:g...@j...aster.pl
    > Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

    Malar nigdy w życiu szybciej nie jechał :)

    Pozdrawiam !

  • 8. Data: 2011-10-24 11:53:27
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 24 Oct 2011 09:03:24 +0200, jack napisał(a):

    > Kiedyś holowałem szwagrowego malucha peugeotem 305combi.
    > Nie było szybko tak do 130km/h.
    > Coś mu odbiło i depnął na hamulec i urwał mi zaczep z połową bagażnika był
    > przymocowany jedynie do poszycia[blachy]bagażnika.

    A wtedy obudziles sie z krzykiem, zlany zimnym potem.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 9. Data: 2011-10-24 14:29:10
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 24.10.2011 08:50, MarcinJM pisze:
    > W swoim tez to mialem, auto bylo manewrowka w porcie dla jachtow.
    > Legalne na drodze to to nie jest.

    Interesowało mnie to kiedyś pod kątem zamontowania australijskiego
    zderzaka bez homologacji i okazuje się, że w samochodach pierwszy raz
    zarejestrowanych/wyprodukowanych do roku bodajże 2007 nie ma czegoś
    takiego jak homologowanie zderzaka, a więc w zasadzie można jeździć
    nawet z przekutą broną. Żródło: wydział komunikacji w Pruszkowie.

    S.

  • 10. Data: 2011-10-24 16:16:46
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-10-24 09:21:22 +0200, Grejon <g...@g...com> said:

    > Nie kurwa, 130 km/h przy holowaniu to nie jest szybko.

    Nie jest. Im krótsza lina, tym bardziej nie jest.
    ;-)

    --
    Bydlę