  • Data: 2009-07-04 06:09:23
    Temat: Re: HTML 5.0 kontra FF
    Od: Grzesiek <f...@i...tld> szukaj wiadomości tego autora

    porneL pisze:
    > A co twoim zdaniem W3C powinno zrobić w tej sytuacji? Napisać, że
    > wymagane jest wsparcie dla Ogg Theora? Mogą napisać i nawet podkreślić
    > wężykiem. Nic to nie da poza stworzeniem kolejnej sytuacji, gdzie
    > standard mówi jedno, a przeglądarki robią drugie (co zresztą masz
    > dokładnie wyjaśnione w mailu, do którego zalinkowałeś).

    A jaki widzisz w tym sens skoro i tak muszę znowu instalować kodeki
    jakie mi tylko do głowy przyjdą? To już wolę zostać przy obecnym
    flashowym rozwiązaniu gdzie przynajmniej te odtwarzacze dają większe
    możliwości (choćby regulacja głośności). Od strony sprzętu również nie
    widzę aby procesorowi było lżej.
    Co powinni zrobić? Usiąść do stołu z czystą kartką papieru i napisać
    całość od nowa. Tak sobie poczytałem wczoraj sporo tekstów i nie widzę
    wielkiego entuzjazmu (choćby blog Zeldmana - xhtml -wtf) za to niektórzy
    zwracają uwagę na jedną rzecz - skrót HTML. Hyper Text ->
    audio/video/img/object/flash/air/silverlight/etc . Nawet nazwa jest
    nieaktualna. Jeśli do tego dołożyć IE to mamy dwa produkty pochodzące z
    innej epoki które zupełnie nie spełniają wymagań współczesnego świata.
    Nie pasują tutaj. Nie zgadzam się też zupelnie z twierdzeniem że html5
    jest taki fajny bo rozszerza to co już jest. Zbyt dobrze mi to
    przypomina sytuację znaną w wielu firmach - tworzą jakiś produkt, na
    początku jest nawet niezły ale z biegiem czasu i rozwoju technologii
    coraz bardziej odstaje, aby go przywrócić do życia dokłada się przeróżne
    sztuczki a nie można zmienić całości bo zbyt dużo osób używa. W końcu
    ledwo się trzyma kupy, utrzymanie staje się prawie niemożliwe (a w
    przypadku html5 wrzucenie wszystkiego do jednego wora i oczekiwanie od
    producentów przeglądarek że nad tym zapanują jest nierealne) i w końcu
    przychodzi taki moment że trzeba napisać od nowa.