    From: fv <f...@c...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: HTML 5.0 kontra FF
    Date: Wed, 01 Jul 2009 10:39:05 +0200

    Grzesiek wrote:
    > całości na rozwijaniu XHTML 2.0 mamy cofnięcie o 10 lat z którego
    > żadnego pożytku nie ma.

    Powiem tak: gdyby wszystkie główne przeglądarki wspierały pobieranie czcionek z
    serwera, to branża
    internetowa w ciągu kilku lat stałaby się największym klientem takich salonów jak
    Bentley, Ferrari
    czy Ducati.

    Gdyby dodatkowo dopracowano możliwości drukowania takich stron, może nawet zwykły
    człowiek miałby z
    tego jakiś pożytek.

    Zobaczcie jak wiele powstało nowych rozwiązań wymuszonych stagnacją HTML 4.01. Adobe
    AIR na
    przykład. Megabajtowe biblioteki javascript, które dodają do przeglądarek funkcje,
    które dawno
    powinny być elementem języka. I które mogą być tym elementem, skoro dało się to
    napisać w JS.

    Fatalnym pomysłem był XHTML. HTML 5 wychodzi na przeciw potrzebom najważniejszej
    grupy osób: tych
    którzy wydają kasę na systemy internetowe.

    Jestem całym sercem za. Też bym chciał Ducati.

    A Microsoft balansuje na cienkiej krawędzi. Bo tym razem to właśnie użytkownik IE
    może w pewnym
    momencie zobaczyć zamiast pięknej strony, komunikat: "Wymagana przeglądarka Firefox
    5, Opera 15 lub
    nowsze".

    --
    fv