  • 31. Data: 2010-01-12 22:34:47
    Temat: Re: HTML 4.01 - dlaczego inputy muszą być w DIVach ?
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    styczeń roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 12. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > Wtedy powstało moje pytanie: po co ten DIV?

    A ja zadam inne -- po co słuchasz się głupiego urządzenia skoro jesteś
    przekonany o swoim? Strony nie mają obowiązku być zgodne z walidatorem
    W3C (jednym z wielu zresztą).

    Innymi słowy -- argumenty grupowiczów i tak Cię nie przekonują, więc
    olej walidator.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 32. Data: 2010-01-13 00:08:25
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-01-12 23:11, Marek wrote:
    > Owszem, można zastosować jeden elemenwięcej aby uzyskać to samo:

    > <label>xxx</label>
    > <input>

    No ciut Ci zajęło dojście do właściwej formy.

    Owszem, wydaje Ci się ;)

  • 33. Data: 2010-01-13 00:33:54
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Tue, 12 Jan 2010 09:18:29 -0000, Marek <m...@s...interia.pl>
    wrote:

    > Serio pytasz? :-) Bo mam taką wizję aby etykieta była nad polem tekstowym

    A jak masz wizję, żeby etykieta była czerwona, to walisz <font color=red>?

    HTML Strict nie jest od prezentacyjnego HTML i ten <br> nie powinien tam
    być.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 34. Data: 2010-01-13 00:55:50
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

> [...]
    >W3C (jednym z wielu zresztą).

    >Innymi słowy -- argumenty grupowiczów i tak Cię nie przekonują, więc

    Nie w tym rzecz. Ja tylko z ciekawości spytałem. Bezmyślnie dodaję tego
    div'a albo fieldset. Ma być - to niech będzie i dubluje blokowość
    zastosowanych elementów, trudno się mówi.
    Czasem przysłuchuję się dyskusjom speców od pozycjonowania. Wśród nich
    dominuje idea odchudzania kodu na rzecz treści stron. Oczywiście zgodność
    kodu ze standardem jest równie ważna. No i stąd m.in. również pytanie o ideę
    przyświecającą twórcom dziwacznego pomysłu.

  • 35. Data: 2010-01-13 01:12:55
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > No ciut Ci zajęło dojście do właściwej formy.

    Właściwej? Oto przykład ze strony W3C
    http://www.w3.org/TR/1999/REC-html401-19991224/inter
    act/forms.html#h-17.9

    <FORM action="..." method="post">
    <P>
    <LABEL>
    First Name
    <INPUT type="text" name="firstname">
    </LABEL>
    <LABEL>
    <INPUT type="text" name="lastname">
    Last Name
    </LABEL>
    </P>
    </FORM>

    Obie formy posługiwania się <label>'em są właściwe w/g tej dokumentacji. Rozwiązanie
    z <label> nie oblewającym <input> jest bezużyteczne gdy wykorzysujemy ten element
    jako blok formatujący pola tekstowe w układzie tabelarycznym. Dlatego te <br>ki są
    potrzebne.

    > Owszem, wydaje Ci się ;)

    Mógłbyś poprzeć tą opinię jakimś linkiem? Chętnie poczytam. :-)
    Nie znalazłem takich zapisów u twórców standardu.

  • 36. Data: 2010-01-13 01:33:21
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > A jak masz wizję, żeby etykieta była czerwona, to walisz <font color=red>?

    Nie. Wtedy robię <label style="color:red">... Skąd pomysł na wycofany <font>
    ?

    > HTML Strict nie jest od prezentacyjnego HTML i ten <br> nie powinien tam
    > być.

    Poproszę o jakiś link na ten temat. Patrzałem na HTML5 i nawet tam nie
    znalazłem przeciwskazań w stosowaniu <br> Nadużyciem jest natomiast
    stosowanie <br> pomiędzy <label>'ami, np:

    Jak w takim razie zrobić etykietę dwuwierszową tak aby łamanie nie wypadło w
    losowym miejscu?

  • 37. Data: 2010-01-13 05:37:44
    Od: Exe Very Cute <k...@p...Xonet.pl>

    Marek pisze:
> [...]
    > zgodność kodu ze standardem jest równie ważna. No i stąd m.in. również
    > pytanie o ideę przyświecającą twórcom dziwacznego pomysłu.

    Dziwaczny nie dziwaczny, mnie sie wydaje dziwne tylko stosowanie <p>
    bądź <div> zamiast <fieldset>. Zobacz jak to ma działać:

    http://htmlhelp.com/reference/html40/forms/fieldset.
    html

    Pozdr
    Exe Very Cute

  • 38. Data: 2010-01-13 11:26:29
    Od: ramblinman <%nick%@gazeta.pl>

    Marek pisze:
    > Rozwiązanie z <label> nie oblewającym <input> jest bezużyteczne gdy
    > wykorzysujemy ten element jako blok formatujący pola tekstowe w układzie
    > tabelarycznym. Dlatego te <br>ki są potrzebne.

    Nic nie mam do twoich br-ek, ale dlaczego by nie napisać:

    input{
    display:block;
    }

    ???

  • 39. Data: 2010-01-13 12:18:30
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    styczeń roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 13. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:
    > Jak w takim razie zrobić etykietę dwuwierszową tak aby łamanie nie
    > wypadło w losowym miejscu?

    white-space: pre?

  • 40. Data: 2010-01-13 14:31:04
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Dziwaczny nie dziwaczny, mnie sie wydaje dziwne tylko stosowanie <p> bądź
    >
    > http://htmlhelp.com/reference/html40/forms/fieldset.
    html

    To zależy od zastosowania. Problem w tym, że <fieldset> generuje ramkę, a
    zgodnie z tym co napisano w cytowanym przez Ciebie linku <p> stosuje się
    jako pożywkę dla starszych browserów, które <fieldset> nie obsługiwały.
    Wstawia się ten <p> tylko po to żeby był.

    Może zadam pytanie nieco inaczej: czy gdyby można było zmienić standard HTML
    4.01 Strict, to czy niewłaściwym byłoby zezwolenie na konstrukcję typu:

    <form>
    </form>

    Gdzie

    label {