  • 11. Data: 2009-07-07 07:44:27
    Temat: Re: HTC Diamond - parzy .... i zawiesza sie
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > Ale to póki co jest jak nalezy, pisałem o tym. xscale to procesor, qualcomm
    > daje cały kompletny chipset, do któego należy dołożyć pamięć, ekran i
    > oprogramowanie i jest gotowy PDA.

    Ale co nei ma zadnego SoC z rdzeniem Xscale ? No to Cortex jest w TI
    jest w Samsungach,

    > Zauważ, że Samsung również w przypadku WM jedzie wyłącznie na Qualcommie, a
    > jak SonyParkinson zamawiał Xperię, to też wybrał ten chipset.

    Xperia to HTC nie dziwota sadze ze nie chcieliby nawet zaprojektowac pod
    inny SoC,

    > Najnowszy Snapdragon w Toshibie to też Qualcomm

    Snapdragon to jednak inna bajka technologiczna. Ale dwa najmocniejsze
    urzadzenia na dzis czyli Palm Pre i iphone 3GS maja jednak SoC TI i
    Samsunga z rdzeniem Cortex A8 i PowerVR SGX

  • 12. Data: 2009-07-07 11:19:35
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Przecie ma racje bylo napisane 35 stopni ... bylo ..

    Czyli co? Sprzęt niedostosowany do całkiem przeciętnych warunków
    pogodowych w tej strefie klimatycznej o tej porze roku?
    Może jeszcze w instrukcji drobnym druczkiem jest napisane "w okresie
    upałów zaleca się pozostawić iPhone'a 3GS w dobrze klimatyzowanym
    pomieszczeniu"? ;)

    > No pez watpienia Marvelle jednak sa lepsze ale znow ... bateria....

    Tyle tylko, że gdy ktoś chce mieć telefon trzymający tydzień to kupuje
    jakiś prosty model. W przypadku smartfona z funkcją kombajnu
    multimedialnego jednak to wydajność ma pierwszorzędne znaczenie. Poza
    tym aż tak tragicznie z OMAPami czy XScale'ami nie było. Prościuteńkich
    Nokii pod tym względem i tak nigdy nie dogonią, a czy to naprawdę taka
    wielka różnica czy trzeba ładować urządzenie co 24 czy co 32 godziny? ;)

    > zmieniony soft ... moze stad wydajnosc slaba.

    Poniekąd, ale tylko częściowo. Do WM2003SE pamięć RAM była dzielona na
    część operacyjną i dyskową z której operował system. Czyli krótko mówiąc
    po rozładowaniu baterii przez chwilę była ona podtrzymywana przez
    bateryjkę zapasową, a gdy i ta padła traciło się wszystkie dane i system
    przechodząc przez Hard Reset powracał do stanu fabrycznego, zapisanego
    w ROMie. Zaletą takiego rozwiązania była niesamowita szybkość (ale o
    czym tu mówić - kto widział boot up Windowsa XP z RAM dysku ten wie o co
    chodzi). Niemniej takie rozwiązanie było problematyczne w sprzęcie z
    funkcją telefonu, który o wiele łatwiej rozładować "do zera".
    Tak więc od WM5 system operuje na pamięci flash. Działa to trochę
    wolniej, jednak nie zmienia faktu iż nowe procesory mulą o wiele
    bardziej niż stare, dobre PXA. :)

  • 13. Data: 2009-07-07 12:25:00
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Atlantis pisze:

> [...]
    > Może jeszcze w instrukcji drobnym druczkiem jest napisane "w okresie
    > upałów zaleca się pozostawić iPhone'a 3GS w dobrze klimatyzowanym

    Ale spojrzales jednak w instrukcje swojego HTC oooo zdziwienie ?

> [...]
    > Nokii pod tym względem i tak nigdy nie dogonią, a czy to naprawdę taka
    > wielka różnica czy trzeba ładować urządzenie co 24 czy co 32 godziny? ;)

    Nie było bo Intele to była technologia 10 lat temu od tego czasu
    zmieniło sie wiele teraz SoC bez dekodowania w locie HD jest marny.

> [...]
    > bateryjkę zapasową, a gdy i ta padła traciło się wszystkie dane i system
    > przechodząc przez Hard Reset powracał do stanu fabrycznego, zapisanego

    Tiaaa pamietam jak dzis moje ipaqa ktory mnie wkurzyl takim zachowaniem.

    > Tak więc od WM5 system operuje na pamięci flash. Działa to trochę
    > wolniej, jednak nie zmienia faktu iż nowe procesory mulą o wiele
    > bardziej niż stare, dobre PXA. :)

    Bo to i system muli

  • 14. Data: 2009-07-07 15:02:21
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Nie było bo Intele to była technologia 10 lat temu od tego czasu
    > zmieniło sie wiele teraz SoC bez dekodowania w locie HD jest marny.

    Jak na razie to głównie plany - chyba na ostatnich targach CeBit
    pokazywali takie zabawki. Chciałbym zobaczyć Diamonda 2 albo Omnie
    odtwarzające HD skoro VGA przetrawić nie mogą...
    Mów co chcesz, ale z moich osobistych doświadczeń wynika, że to XScale
    na dziś dzień jest najlepszym wyborem do multimediów - standardowego
    xVida, takiego kodowanego z myślą o PC albo stacjonarnym odtwarzaczu
    jest w stanie uciągnąć jeśli mowa o odpowiednio dobrym urządzeniu (Axim
    x51v, iPAQ hx4700).

    > Bo to i system muli

    Masz trochę racji, ale tylko trochę. Wyobraź sobie system operacyjny
    pisany w czasach powiedzmy komputerów z CPU circa Athlon 1GHz - śmiga na
    nich aż miło. Jednak nagle producenci przerzucają się na energooszczędny
    procesor, w którym wszystko jest zintegrowane. Jest jeden minus - kilka
    razy mniejsza wydajność. Po przesiadce na taką platformę prawdziwe
    będzie stwierdzenie, że system muli. Tylko czy to jego wina? ;)
    To trochę tak, jakby odpalić XP na Celeronie 300 MHz i narzekać, że za
    mocno przymula. :)