  • Data: 2012-02-07 18:37:45
    Temat: Re: HR i CSS3
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 06 Feb 2012 22:45:22 +0100, NotBear napisał(a):

    > Wymieniales jeszcze UL oraz "itp". HR nature ma blokowa, wiec dlaczego
    > go nie wlaczyc do grona "itepow"? :-)

    Dlatego ponieważ HR służy do rozdzielania graficznego elementów treści. Co
    mi z elementu, w którym nie da się ustawić obu odległości (od góry i od
    dołu)? Swoją drogą dobry argument do porzedniego wątku pokazujący
    absurdalnośc mechanizmu collapsingu. Marginesy są po to aby mieć możliwość
    ich użycia, a tu idą one w rozwalenie layoutu i to w zupełnie innym miejscu
    strony.

    > Proponowales, cytuje: "generalna zasada: zerujemy górne marginesy
    > elementp P, Hx, UL itp i ustawiamy dolne. Wszystko będzie wyglądać jak
    > należy."

    Heh.. owszem i generalnie tak to czynię. No ale co to za argument? Czego ma
    dowodzić? Tego, że jest jakiś element, dla którego powyższa łata nie działa
    (bo potrzebujemy górnego marginesu)? No jest, i próbuję coś z tym zrobić
    :-)

    Collapsing znów atakuje a ja próbuję się bronić szukając kolejnej łaty -
    specjalnej dla HRów.

    > Ja proponuje szybko zapomniec o tej "zasadzie", zaufac collapsingowi i
    > cieszyc sie spelniajacym Twoje wymagania HRem w postaci jaka
    > przytoczyles - z oboma marginesami.

    Nie da rady - w tym sęk. Podawałem nawet przykład tego w poprzednim wątku.
    Collapsing przenika przez elementy po to aby wypłynąć w "przypadkowym"
    miejscu layoutu. Nagle ni z gruszki ni z pietruszki dostajesz odstęp miedzy
    elementami, które nigdy go wcześniej nie miały zanim ktoś gdzieś dalej w
    kodzie zastosował HR. Powtórzę ten przypadek poniżej.

    > Nie. Wystarczy ta, ktora spowodowala, ze rozjechal Ci sie layout. Ale
    > wraz ze wspomnianym layoutem. Wtedy bedzie mozna wykombinowac niepsujace
    > rozwiazanie.

    Ok, oto obiecany wcześniej przypadek (w uproszczeniu). W praktyce ten HR
    może wystąpić w różnych miejscach layoutu. Sam layout zawiera więcej
    podobnych sekcji. Mało tego - mogą powstać nowe i w założeniu HR w nich nie
    ma dokonywać destrukcji. Jak tego dokonać inaczej niż Cezary radził? Nie
    wiem.

    <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
    <head>
    body {
    margin: 0;
    padding: 0;
    }
    hr {
    margin-top: 50px;
    }
    </head>

    gdyż 'bąbelkował' górny margines HR</div>
    <hr>
    bla bla bla

    Załózmy, że DIVy są elementami layoutu. Usuń HR a DIVy zaczną ładnie
    przylegać. Pewnie zaproponujesz rozwiązanie aby w drugim DIVie ustawić
    padding górny na 1 px i przesunąc DIVa o 1px po to aby zniwelować ten
    niepotrzebny padding. Zapomnijmy o takim rozwiązaniu - jest chore. Powstaną
    tylko kolejne problemy.