    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: HDD z chin...
    Date: Fri, 30 Aug 2024 10:58:20 GMT

    On 2024-08-30, RadosławF <r...@o...pl> wrote:

    > tak naprawdę to on nie prosił o radę, on prosił o potwierdzenie
    > swojego wyboru. Nie dostał więc jest na nas obrażony.

    Na Amazonie nadal można kupić zewnętrzne dyski Avolusion (i z 1-2 innych
    firm) o dużych (10-12TB) pojemnościach w cenie 2-3x mniejszej niż
    uznanych firm. Ktoś tam rozebrał takiego i w środku był bodajże Seagate,
    a licznik pokazywał, że jest nieużywany. Nie chce mi się teraz szukać,
    ale była ntt. dyskusja na Redicie i wypowiadał się człowiek co wydawało
    się zgłębił sprawę. OIDP istotę wypowiedzi, to gość twierdził, że przy
    produkcji standardowych dysków jest wbrew pozorom sporo odrzutów gdzie
    coś nie spełnia jakiejś normy. Tak, że to mogą być nawet nowe dyski a
    nie jakieś nieodnowione (refurbrished) czy przekręty, a po prostu tzw.
    gorszy sort. To pewnie może działać, ale jak komuś zależy na danych to
    raczej jest to loteria.

    --
    Marcin