  • Data: 2011-10-28 22:31:51
    Temat: Re: HDD - ceny w górę?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    Przypominam, że w nawiasach kwadratowych zapisuję swoje myśli -- nie
    wolno tego czytać!!! [jeno szybko?] Za czytanie tego rodzaju
    nienależnych treści grozi w Polsce kara pozbawienia wolności
    do lat dwóch. :) [a pozbawiony wolności zdany jest na szybkość?]

    "Mario" j8eulu$ct$...@n...onet.pl

    > Kupowałem 7.19.2011 Seagate 1TB za 209 brutto. Teraz są za 499. Ty dajesz jakiś
    durnowaty przykład urządzenia zewnętrznego
    > zawierającego HDD. Być może wyprodukowanego jeszcze przed podwyżką.

    750 GB w cienkim dysku to niemal świeżynka -- dopiero
    są początki 1 TB w cienkim dysku 2.5 calowym.

    To urządzenie nazywa się dyskiem zewnętrznym. Po prostu 2.5 calowy
    dysk typu HDD, mostek SATAnistycznuUSBecki i masa tektury oraz gumy
    w charakterze amortyzatora. :)

    W wyjątkowej promocjo można było kupić 500 GB z USB 2.0 za 149 złotych
    w galerii Auchan ze dwa tygodnie temu -- rozchodziło się to ponoć jak
    za dawnych czasów PRLi... Ludzie ponoć wyrywali sobie z rąk... Gdy
    w poniedziałek (wówczas Auchan daje 5% keszbeku) zapytałem -- śmiano
    się ze mnie. :) [jak mogli -- ze stałego swego klienta wyśmiewali się!!!]

    750 GB z zielonym paskiem (a ów pasek oznacza w tej obudowie
    USB 3.0) kosztowało 3 tygodnie temu więcej niż teraz kosztuje.

    >+> -- ile kosztował taki Transcend 750 GB na

    > Skoro podpisujesz się imieniem i nazwiskiem to weź się może chłopie

    Chłopem to Ty może jesteś -- jam szlachcic, albo co najmniej półszlachcic. :)
    Ino majątku nie mam -- jak Ukraińcy będą rżnąc Lachów, to może coś sobie z tego
    uszczknę. ;)

    > trochę ogarnij bo bełkoczesz od rzeczy i będzie ci wstyd gdy wrócisz do formy.

    Ty bełkoczesz -- pierdolisz po prostu jak Rydzyk, tyle tylko że Ty pierdolisz
    myśląc, iż nie pierdolisz, :) a OZ pierdoli wiedząc o tym, że pierdoli. :)
    [ale OZ wie także o tym, że z motłochem nie można inaczej rozmawiać,
    więc dostosowuje swój sposób ,,rozmów'' do potrzeb owego motłochu,
    któremu wciska swój produkt, jakim jest rzekoma mądrość, którą
    prezentuje ów]
    OZ -- Ojciec Założyciel, czy raczej Ojca Złodziej. :)

    [dłużej z tym chujostwem nie można rozmawiać uczciwie -- pierdolą,
    kłamliwie zarzucają mi kłamstwa, pierdolą, :) wyzywają, pierdolą,
    kryją swe zasrane dupska (śmierdzące na co dzień tak mocno, że
    w tłumie tych ludzi ciężko mi oddychać -- mam astmę) za pustymi,
    bo chwilowymi pseudonickami i uchodzą za ludzi porządnych...]

    Ty się ogarnij!! Napisałem o konkretnym dysku, Ty zaś pierdoląc :)
    bez sensu, bo bez związku z rzeczywistością, nazywasz ów dysk
    jakimś urządzeniem z dyskiem.

    -=-

    Ja też potrafię pisać Twoim językiem:

    Na dodatek piszesz o cegłach, nie o dyskach!! Dyski 3.5 calowe
    to dzisiaj przeżytek prehistoryczny -- niemal jak dinozaury!!!
    Ciężkie, zawodne, energożerne, duże, potrzebujące masy drutu
    do zasilania, nieporęczne... Nieco szybsze od 2.5 calowych,
    nieco tańsze i nieco pojemniejsze? Nie!! Pojemniejsze są
    2.5 calowe -- wystarczy porównać nie tylko pojemności w TB,
    ale także pojemności w cm sześciennych i w gramach!!!

    Ktoś Dziś widzi w jakimś sklepie dysk wyprodukowany po wiadomej
    powodzi? Wątpię. Samolotami tego nie transportują, a statki nie
    pływają tak szybko. Ogarnij się i nie pierdol głupot, bo przykro
    je czytać!!!

    > [..] HDD. Być może wyprodukowanego jeszcze przed podwyżką.

    Jasne, że przed -- a nawet po zniżce, bo cena tego dysku raczej spada
    mimo wiadomej powodzi. I aby było jasne -- ja tego dysku na razie nie
    chcę kupować, bo to nadal wysoka ;) cena. Albo inaczej -- to kosztuje
    tyle, co nic, ale na razie mam dużo wolnego miejsca na swoich dyskach
    i nie zamierzam kupować nowych dysków, chyba że w okazyjnie niskiej cenie. :)

    Innymi słowy -- nie jest moim zamiarem obniżanie cen. Dla mnie to i tak jak darmo!!!
    To około 55 litrów ON -- z dysku zdejmuję i VAT, i dochodowy, z paliwa tylko
    dochodowy,
    zatem to nawet nie 55 litrów ON, ale około 45 litrów... Mniej niż jeden zbiornik
    paliwa!!!

    Jeden miesiąc grzania mieszkania -- około 500 złotych.
    Jeden zbiornik paliwa (około 650 kilometrów latem i mniej niż 500 zimą) -- 282 złote.

    Takiego dysk nie kupuje się na chwilę czy na miesiąc, ale na dłużej.

    -=-

    Co do likwidacji skutków powodzi -- cała masa dysków pochodzi nie z Tajlandii, ale z
    Chin.
    Głowy nie dam, ale chyba także WDC produkuje w Chinach -- ja akurat mam WDC z
    Tajlandii.

    Mam natomiast Toshibę produkowaną w Chinach i mam dwa Seagaty tam produkowane.

    Gdy Samsung chciał zarobić -- obniżył straszliwie mocno ceny swoich dysków.
    Gdyby WDC chciał znaleźć pieniądze na likwidację skutków powodzi, raczej by
    nie podnosił cen swoich dysków. Taka podwyżka mogłaby oznaczać utratę stałych
    klientów, którzy z konieczności zaryzykowaliby kupno rzekomo fatalnych Seagatów
    i przekonaliby się, że zła opinia Seagatów jest opinią krzywdzącą.

    Chyba ani ludzi (kadry, pracowników wykwalifikowanych) nie zalało,
    ani budynków nie zmiotło z powierzchni ziemi, ani woda nie dostała
    się wysoko, a w garażu czy na niskich poziomach niekoniecznie są
    umieszczone hale produkujące tak małe elementy...

    -=-

    Czy będą podwyżki, czy już są, jak długo utrzymają się zwiększone
    ceny -- tego wróżyć nie chcę, bo boję się. ;) [co wówczas, gdy
    okrzykną mnie prorokiem i spala na stosie lub okrzykną wróżką
    i ukamienują?...]

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'