  • 21. Data: 2010-03-05 13:02:27
    Temat: Re: HD vs. Niedźwiedź
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Tom01 pisze:

    > Właśnie dlatego, że nie znamy szczegółów, podanie informacji że nie miał
    > kasku sugeruje inny scenariusz, między wierszami "facet by żył".

    Ale naprawde duzo, nawet bardzo duzo wieksza szansa ze facet by zyl,
    gdyby mial kask.
    Nie widze w tym manipulowania opinia.

    Oprocz tego jest to wiadomosc powtorzona za amerykanskimi mediami gdzie
    kwestia prawna i zwyczajowa noszenia kasku wyglada inaczej niz u nas i
    gdzie prawie w kazdej relacji z podobnego zdarzenia jest info o tym ze
    motocyklista byl w kasku lub bez.

    KJ

  • 22. Data: 2010-03-05 13:44:53
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Tom01" <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hmqte4$2fb$...@a...news.neostrada.pl
    > Problem w tym że nie potrafię się zgodzić na zrównanie mnie do
    > najgłupszego obywatela naszego opiekuńczego Państwa,

    Lepiej potrenuj;)

    > którego trzeba ubezwłasnowolnić, bo sam nie wie kiedy trzeba włożyć kask,
    > zapalić światła, czy może gadać przez telefon?

    Mam do Ciebie zatem pytanie: czy chcialbys, abys Ty, albo Twoje
    inteligenckie dziecko, w ktore wlozyles kupe kasy na wyksztalcenie,
    pracowalo np. na magazynie przenoszac ciezkie kartony? Pewnie nie.

    A jak swiat stary, tak tacy (mniej inteligentni/madrzy/zaradni/rozumni,
    etc.) ludzie sa potrzebni do wykonywania pracy, ktorej Ty, czy Twoje dziecko
    nie jest stworzone. Zatem nalezy o nich dbac (skoro sami nie potrafia zadbac
    o siebie i swoje potomstwo) odgornie.

    Jesli taki, dajmy na to Kowalski, nie potrafi o siebie zadbac, a przepisy
    mowia "zakladaj kask, jesli chcesz, ale nie musisz, w swoim samochodzie rob
    co chcesz, itp.", to nam sie populacja w koncu skutecznie pomniejszy o sile
    robocza.

    A Ty jako osoba inteligentna, madra i wyksztalcona i tak wlozysz swojemu
    dziecku kask na glowe, jak bedzie jezdzic na nartach, wiec co Ci za roznica?

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 23. Data: 2010-03-05 16:38:24
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Ivam pisze:
    > to nam sie populacja w koncu
    > skutecznie pomniejszy o sile robocza.

    Bardzo fajna teoria. Tylko tyle że "najglupszy obywatel" tak naprawdę
    nie istnieje. To twór teoretyczny, wykorzystywany do usprawiedliwienia
    wprowadzania nakazów i zakazów. U każdego normalnego człowieka działa
    wystarczająco skuteczny system samozachowawczy. Pomijam oczywiście
    jednostki całkiem skretyniałe, bo one i tak wcześniej czy później same
    się zabiją, niezależnie czy będą w kasku czy nie.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 24. Data: 2010-03-05 17:05:17
    Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "Tom01"
    Bardzo fajna teoria. Tylko tyle że "najglupszy obywatel" tak naprawdę nie
    istnieje.

    Prosze Cie kolego - nie zaczynaj potwierdzac wczesniejszych naszych
    teorii...

    ***To twór teoretyczny, wykorzystywany do usprawiedliwienia wprowadzania
    nakazów i zakazów.

    Jutro jade na narty - do Kamienska - zapraszam i ide z Toba o kazdy zaklad
    ze w ciagu 1 h wskaze Ci 5 takich teoretycznych tworow stworzonych z krwi i
    kosci

    ***U każdego normalnego człowieka działa wystarczająco skuteczny system
    samozachowawczy.

    No i sam doszles do tej konkluzji - polecam tylko nacisk na slowo
    "normalnego". Niestety nikt nie prowadzi badan osob wchodzacych na
    stok/jezdzacych na motocyklu.
    Podobnie ma sie sprawa z zakazami palenia.

    *** Pomijam oczywiście jednostki całkiem skretyniałe, bo one i tak wcześniej
    czy później same się zabiją, niezależnie czy będą w kasku czy nie.

    I kto bedzie wtedy dzwigal kartony z telewizorami???

    Tytus z fabryki

    4918 (20100305) __________

  • 25. Data: 2010-03-05 17:59:01
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Tytus z fabryki pisze:
    > Jutro jade na narty - do Kamienska - zapraszam i ide z Toba o kazdy zaklad
    > ze w ciagu 1 h wskaze Ci 5 takich teoretycznych tworow stworzonych z krwi i
    > kosci

    I trup kładzie się tam pokotem jak rozumiem? ;)

    > No i sam doszles do tej konkluzji - polecam tylko nacisk na slowo
    > "normalnego".

    Czy mam rozumieć, że źle jeśli przeciętnego człowieka uważam za
    normalnego, zdolnego do samodzielnej oceny zagrożeń?

    > I kto bedzie wtedy dzwigal kartony z telewizorami???

    No patrz Pan, ludzkość przez większość swojej egzystencji prowadząca
    bardzo niebezpieczny tryb życia jakoś do tej pory nie wyginęła. W wielu
    krajach do dziś nie ma setki różnych nakazów a przyrost naturalny jest
    większy niż u nas. Mniejsza zresztą o przyrost, statystyki wypadków też
    są korzystniejsze. Polska jest na jednym z ostanich miejsc w tej
    dyscyplinie w Europie. Gdzieś widziałem dane liczbowe, w stosunku do
    średniej europejskiej na naszych drogach ginie 10x więcej ludzi. Coraz
    więcej restrykcji, radarów, nakazów, ograniczeń, akcji znicz, a liczby
    nie chcą zmaleć do europejskiego poziomu. Czasem nawet wzrastają, jak po
    nakazie 24h na światłach w samochodach. Jaki z tego morał? Nie tu leżą
    przyczyny. Tak samo jak ofiar na drogach, narciarzy będzie ginęło
    dokładnie tyle samo po wprowadzeniu nakazu jazdy w kaskach, a jedyną
    korzyść odniesie Rysiu, znajomy królika, udziałowiec zakładu produkcji
    kasków.

  • 26. Data: 2010-03-05 18:10:53
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Tom01 pisze:
> [...]
    > dokładnie tyle samo po wprowadzeniu nakazu jazdy w kaskach, a jedyną
    > korzyść odniesie Rysiu, znajomy królika, udziałowiec zakładu produkcji

    Acha, tylko takie traktowanie statystyki jest manipulacją z Twojej strony.

    Zobaczymy czy masz rację jak porównasz procent jeżdżących w kaskach,
    procent tych co mieli w kaskach wypadek i procent tych co zginęli choć
    mieli kaski.

    KJ

  • 27. Data: 2010-03-05 18:29:04
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    KJ Siła Słów pisze:
    > Acha, tylko takie traktowanie statystyki jest manipulacją z Twojej strony.

    To nie statystyka tylko prywatne wnioski wyciągnięte na podstawie
    obserwacji. Interesuję się nieco tą problematyką. Jest dużo zbieżności w
    kwestii bezpieczeństwa różnych dziedzinach życia i widać wyraźny związek
    zbytnio rozbudowanego systemu nakazów z wypadkowością.

    > Zobaczymy czy masz rację jak porównasz procent jeżdżących w kaskach,
    > procent tych co mieli w kaskach wypadek i procent tych co zginęli choć
    > mieli kaski.

    Nie mam takich danych, ale wcale bym się nie zdziwił, jeśli wynikałoby,
    że więcej wypadków powodują ci w kaskach, przez bardziej ryzykowną jazdę
    sprowokowaną wiekszym odczuciem bezpieczeństwa.

  • 28. Data: 2010-03-05 20:44:03
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka
    *** "Tom01"
[...]

    Mozesz podeprzec to czym wiecej niz "widzialem gdzies".

[...]

    j/w, najlepiej zestawienie statystyczne z kolejnych lat - ofiary na drogach
    / liczba zarejstrowanych pojazdow

> [...]
    > dokładnie tyle samo po wprowadzeniu nakazu jazdy w kaskach, a jedyną
    > korzyść odniesie Rysiu, znajomy królika, udziałowiec zakładu produkcji

    Brawo - startuj do sejmu bedziesz wprowadzal nowe prawa - masz bezwgledne
    zadatki na polityka w tym tzw racje najtwojsza.
    Ten Rysio to musi byc gosc - biorac pod uwage ze 99% kaskow narciarskich
    produkuje sie w Chinach.
    Przykro mi to stwierdzic - ale wlasnie dla takich co wiedza lepiej pewne
    sprawy trzeba regulowac nakazami.

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 29. Data: 2010-03-05 21:00:49
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Tytus" <t...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > Przykro mi to stwierdzic - ale wlasnie dla takich co wiedza lepiej pewne
    > sprawy trzeba regulowac nakazami.

    Mialem przygotowany dosc dlugi elaborat... tak na 2 strony A4 drobna
    czcionka (na preclu to duzo jest, no nie?). Chcialem wyslac jutro, po
    sprawdzeniu tresci oraz bledow ort. A Ty powyzszym zdaniem go stresciles,
    zanim ja go wyslalem;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 30. Data: 2010-03-05 21:12:24
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Tytus pisze:
    > Mozesz podeprzec to czym wiecej niz "widzialem gdzies".

    Raporty Europejskiej Rady Bezpieczeństwa Transportu.

    http://www.policja.pl/portal/pol/71/Statystyki.html

> [...]
    > bezwgledne zadatki na polityka w tym tzw racje najtwojsza.
    > Ten Rysio to musi byc gosc - biorac pod uwage ze 99% kaskow narciarskich

    Jest takie coś jak "lobbing", przez/dzięki którym pojawiają się pewne
    przepisy. Bynajmniej nie biznesmenów z PRC. Tylko naiwni sądzą, że
    ustawodawcy kierują się interesem ogółu społeczeństwa.