  • Data: 2013-08-08 22:35:18
    Temat: Re: Gwintownik 1/2" a M13
    Od: "X-Man" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "ZIWK" <w...@o...pl> wrote in message news:ku0oi8$l2s$1@dont-email.me...
    > Jeśli chodzi tylko o usunięcie lakieru i śmiecia z gwintu - to najprościej
    > samemu sobie zrobić gwintownik :)

    no przecież, w końcu to takie proste ;)

    > Bierzesz śrubę M13 trochę twardszą

    20zł i czas na szukanie śruby M13 (rzuć linkiem jak jakąś znajdziesz

    i kątówka nacinasz szczelinę przez
    > całą szerokość na śruby na długości ok. 5 średnic.

    kątówka ze 100zł + z godzina czasu na zabawę

    > Następnie z zewnątrz gwint trochę obniżasz (zeszlifowujesz tak, aby prawie
    > dojść do dna gwintu - na końcu śruby prawie na 0 a potem łagodnie wysokość ma
    > się zwiększać do pełnej na końcu nacięcia.
    > I tym ostrożnie i z użyciem oleju czyścisz otwory.
    > :)

    czemu sam na to nie wpadłem :P

    > Użycie gwintownika 1/2" spowoduje zniszczenie otworów - nie tylko średnica
    > jest "zbliżona" - skok również :( - więc nawet jak pierwszy 1-2 zwoje w
    > otworze nie ucierpią to głębiej będzie masakra i to nawet ciężka do
    > stwierdzenia. A śruby będą się trzymały na tych kilku zwojach :( Warto?

    w sumie mam jedno jarzmo na zmarnowanie to potestuję bo już jeden gwint jest
    zerwany (z tym że M9 z drugiej strony) jak mi mechanik próbował wkręcić trzpień
    zacisku hamulcowego nie czyszcząc farby ze środka wcześniej

    A na koniec najlepsze zajrzałem właśnie z ciekawosci do ETKI i stoi tam jak wół
    że śruba jest M14x1.5x35 suwmiarką mi wyszło 12 bo mierzyłem tylko otówr w
    jarzmie i dodałem milimetr na gwint jak widać za mało... M14 kupię już bez
    problemu ale dzięki za powyższe rady, widać kreatywność w narodzie nie ginie ;)

    Pzdr
    Piotrek