    Date: Fri, 20 Aug 2010 23:55:22 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?

    J.F. pisze:

    > Zwykli wytrzymalosciowcy sie na tym nie znaja.
    > Ba, nawet, jesli sie dobrze orientuje, to problem jest przy
    > zderzeniach metali juz przy predkosciach rzedu 20m/s. Ale to znow
    > problem znany glownie producentom broni palnej.

    Na tej zasadzie działają chyba ładunki kumulacyjne - niewielki ładunek
    wysyłany z ogromną prędkością.
    Działa właśnie na zasadzie że pancerz nie jest w stanie zapracować swoją
    grubością, bo szybkość przemieszczania się go jest tak wielka że fala
    mechaniczna w pancerzu porusza się wolniej niż pocisk.

    Nie wiem tylko czy to będzie ta sama prędkość co prędkość dźwięku, ale
    wydaje mi się że tak