  • Data: 2010-08-20 12:37:51
    Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 20 Aug 2010 09:01:02 +0000 (UTC), Massai wrote:

    >No nie wiem czy rzeczywiście "nie zdążyło dojść".
    >Wchodzimy tu już w strukturę cząsteczkową, w sieć krystaliczną metalu,
    >prędkość rozchodzenia się naprężeń itp.
    >Tak czy inaczej związek z prędkością dźwięku w materiale chyba jest
    >tylko taki że "to bardzo szybko".
    >Chyba że... ma to jakiś związek właśnie ze struktura krystaliczną. Że
    >np. drgania rozchodzenia się dźwieku są maksymalną szybkością z którą
    >drgania mogą się przenosić między atomami.

    No nie - fala uderzeniowa lak widac potrafi szybciej :-)

    Ale w zakresie normalnej sprezystosci sieci to zaburzenia w materiale
    rozchodza sie wlasnie z predkoscia dzwieku - taki efekt sprezystosci
    sieci i masy.

    >Za tydzień będę miał okazję, to spytam, no, nie sapera-praktyka, ale
    >praktyka-speca od wytrzymałości materiałów.

    Sapera praktyka.
    Co robi kostka trotylu przylozona do plyty pancernej :-)

    Zwykli wytrzymalosciowcy sie na tym nie znaja.
    Ba, nawet, jesli sie dobrze orientuje, to problem jest przy
    zderzeniach metali juz przy predkosciach rzedu 20m/s. Ale to znow
    problem znany glownie producentom broni palnej.

    J.