  • 11. Data: 2016-04-28 21:57:47
    Temat: Re: Grzałka Chińczyka :)
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    W dniu 2016-04-28 o 20:06, Marek pisze:

    > Co innego jak każdy sobie sam taki wynalazek robi a co innego jak jest
    > taki produkt dostępny ogólnie na rynku :)

    Tak to cudo przemysłu ZSRR wyglądało

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/11/
    Kofewarka.jpg

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 12. Data: 2016-04-29 03:08:48
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    > Rozumiem, że tego typu produkt jest społeczną formą regulacji populacji w
    > przeludnionym kraju :)
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=f14nv3uf2ik

    Alez, nic podobnego.
    W krajach, Azji polodniowo_wschodniej, w ktorych ze wzgledu na niska kulture
    techniczna i jednoczesnie, wysoka wilgotnosc, siec energetyczna, zwykla
    wykonana jest w ukladzie IT, tego typu rozwiazania sa typowe.
    Polecam scene z filmu, gdzie sprzataczka w hotelu myje mopem lampy na
    scianie i jak obywatel kraju wysokorozwinietego technicznie reaguje :)
    http://www.cda.pl/video/657720e

  • 13. Data: 2016-04-29 11:01:23
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > Ruskie też takie robili. U nas wynalazek znany pod nazwą "buzała":
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Buza%C5%82a

    W latach siedemdziesiątych w akademiku popularna była pokrewna metoda
    podgrzewania parówek, w końce wbijało się widelce i do sieci. Trzeba
    było wykazywać czujność, proces był szybki, kilka sekund. Później
    następowała eksplozja lub zwęglenie.

    P.P.

  • 14. Data: 2016-04-29 11:03:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    > Ruskie też takie robili. U nas wynalazek znany pod nazwą "buzała":
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Buza%C5%82a

    W kryminałach zwana również jantarą.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2016-04-29 11:49:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

> [...]
    > podgrzewania parówek, w końce wbijało się widelce i do sieci. Trzeba
    > było wykazywać czujność, proces był szybki, kilka sekund. Później

    No to teraz już wszystko jasne! Specjaliści od eksplodujących parówek
    mają akademickie wykształcenie.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2016-04-29 12:46:08
    Temat: Re: Grza?ka Chi?czyka :)
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 29 Apr 2016 03:08:48 +0200, "Magnus Elephantus"
    <m...@n...dot> wrote:
> [...]
    na
    > scianie i jak obywatel kraju wysokorozwinietego technicznie reaguje

    A owa scena jest w jakich znacznikach czasowych cytowanego filmu?

    --
    Marek

  • 17. Data: 2016-04-29 15:13:08
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu piątek, 29 kwietnia 2016 11:01:25 UTC+2 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

> [...]
    > podgrzewania parówek, w końce wbijało się widelce i do sieci. Trzeba
    > było wykazywać czujność, proces był szybki, kilka sekund. Później

    Testowałem ową metodę (w akademiku, a jakże, nie takie rzeczy w akademiku w ramach
    stawania się elitą inteligencji polskiej robiliśmy) w latach 90tych. Tak, jak
    piszesz, metoda była błyskawiczna, niestety naloty soli metali różnorakich
    pojawiające się wokół elektrod mocno zniechęcały do konsumpcji. Tak więc, summma
    summarum, byliśmy stratni o jedną parówkę. Bogatsi zaś o doświadczenie, ale
    doświadczeniem ciężko się najeść...

  • 18. Data: 2016-04-29 15:15:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    >Rozumiem, że tego typu produkt jest społeczną formą regulacji
    >populacji w przeludnionym kraju :)
    > http://www.youtube.com/watch?v=f14nv3uf2ik

    Ale to moze byc bezpieczniejsze niz sie wydaje :-)

    J.

  • 19. Data: 2016-04-29 16:42:48
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik <v...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    użytkownik Marek napisał:

    > Pewnie więcej wypadków było z klasycznymi grzałkami
    > kiedy woda się wygotowała, niż z takimi.

    No faktycznie, że bezpieczniej, jak wodę wykipi, to obwód przerywa się i
    prąd przestaje płynąć...

    --
    Wyindywidualizowaliśmy się
    z rozentuzjazmowanego tłumu

  • 20. Data: 2016-04-29 20:54:03
    Od: k...@g...com

> [...]
    > podgrzewania parówek, w końce wbijało się widelce i do sieci. Trzeba
    > było wykazywać czujność, proces był szybki, kilka sekund. Później
    W Hameryce była wyższa kultura techniczna, więc produkowano do tego
    specjalne urządzenia (Presto Hot Dog Cooker, sporo modeli tego było).

    https://www.youtube.com/watch?v=tcqiNn8RNrk

    Nawet zgrabnie pomyślane, bo przewód był dołączony do pokrywy, a nie
    tam, gdzie się wkładało hot dogi, więc nie dało się przez przypadek sprawdzić
    działania wyłącznika różnicowo-prądowego podczas wkładania parówek.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski