  • 51. Data: 2010-12-21 09:25:32
    Temat: Re: Grubość linki w kablach rozruchowych
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Kontrolka świec żarowych gaśnie stosunkowo szybko. U mnie
    > przy -10 po ok. 15 sekundach,

    15 sekund to "stosunkowo szybko"? ;-)

    > Dlatego ja swojego nie odpalam na '3 grzania' tylko czekam
    > jeszcze dłużyszy czas po zgaśnieciu kontrolki.

    Odpalasz ruski spychacz? ;-)

  • 52. Data: 2010-12-21 10:47:55
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 21 Gru, 10:13, "grin" <s...@a...er> wrote:
    > Jak chcesz robi samor b na grubych kablach, to tylko te najdro sze
    > krokodyle wygl daj sensownie

    Też mi się tak wydaje, tylko zastanawiam się czy one podejdą do
    akumulatora, są spore a czasami akumulatory są upychane w jakieś
    dziwne miejsca...

    Pzdr.
    L.

  • 53. Data: 2010-12-21 11:31:21
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nawet akumulator żelowy 7Ah podpięty przewodami 1.5mm^2 się sprawdza -
    > tylko silnik musi być sprawny.

    nie tak dawno testowalem zelowke 17Ah do odpalania laguny. nie dalo rady
    nawet raz porzadnie 'zakrecic' , o odpaleniu nie mowiac :p

  • 54. Data: 2010-12-21 12:00:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w

    > 15 sekund to "stosunkowo szybko"? ;-)

    No np porownujac do czasu skrobania szyb :)

    > Odpalasz ruski spychacz? ;-)

    Zobacz na p.m.s - tam ktos pisze o KIA, ktora grzeje swiece jeszcze
    kilkanascie minut po uruchomieniu silnika.

    J.

  • 55. Data: 2010-12-21 12:01:43
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 15 sekund to "stosunkowo szybko"? ;-)

    > Odpalasz ruski spychacz? ;-)

    :)
    Miałem na myśli to, że kontrolka świec gaśnie i nie jest to bardzo długo, ale
    pewnie kilkanaście sekund przy dużych mrozach. Natomiast jak czekam drugie tyle
    czasu przykładowo, to świece nadal grzeją - ja widzę to po lampce oświetlenia
    wewnętrznego. Gdzieś wyczytałem, że grzeją 45 sekund. Grzeją też impulsowo po
    odpaleniu i jest to standard w dieslu.

    Widziałem też wpisy, że świece grzeją już po otwarciu drzwi kierowcy w
    niektórych autach. W ten sposób czas oczekiwania na odpalenie się zmniejsza.

    Sterownik świec w dzisiejszych autach jest dosyć rozbudowany. Taki np. L9524C.

    Tak więc do diesla potrzebne lepsze kable, bo nie ma co liczyć, że podładowanie
    akumulatora przez kilka minut z obcego auta pozwoli go odpalić, ponieważ do
    odpalenia potrzeba dużo energii elektrycznej.

    Należy też pamiętać, że liczy się rezystancja połączenia, a to jest odwrotnie
    proporcjonalne do długości (pomijając straty na połączeniach). Czyli 10-metrowy
    kabel 16mm2 może być tak samo dobry jak 5-metrowy 8mm2.
    EM

  • 56. Data: 2010-12-21 12:02:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w
    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@S...COM>
    > napisał w

    > Gratuluje, (pewnie jesteś z W-wy i dobrze zarabiasz) wymiany
    > akumulatora
    > co rok (półtora). Mam takiego kolegę co tak robi."Stare" rozdaje
    > i jego znajomi
    > są bardzo zadowoleni (choć po trzech latach narzekają że nie mogą
    > odpalić).
    > Ja pracuje poza W-wą, muszę wycyckać aku ile sie da. Taką dopałką
    > przetrwałbym zimę, a wtedy i lato moje.

    Ale wiesz - podpadasz pod kolegi kategorie.
    Aku starcza na dluzej niz rok i pewnie wielu wymienilo bez
    potrzeby.
    Ale Ty wiesz ze masz za slaby aku i nie wymieniasz :-)

    J.

  • 57. Data: 2010-12-21 12:41:44
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr "Curious" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    napisał w wiadomości news:4d109009$0$27032$65785112@news.neostrada.pl...

    > nie tak dawno testowalem zelowke 17Ah do odpalania laguny. nie dalo rady
    > nawet raz porzadnie 'zakrecic' , o odpaleniu nie mowiac :p
    U mnie w samochodzie było notorycznie niedoładowywane - za krótkie trasy
    żona robi;) i jak przyszły większe mrozy zeszłego roku to rozrusznik
    potrafil raz zakrecic i automat rozłączał. Wystarczyło taka żelówkę 7Ah na 2
    drutach 2,5^2 podpiąć i dało się odpalić 2 litrową benzynkę. Ale to benzynka
    a nie diesel. W tym roku okazało się że aku jakimś "cudem" osuszył się tak
    że wystarczyło -15 żeby zdechł. Po dolaniu wody i porządnym ładowaniu dawał
    rade w najbardziej tęgie mrozy. Także nawet pseudo bezobsługowe aku należy
    co jakiś czas doglądać na ewentualność wyparowania "elektrolitu" - wody. Mój
    miał korki pozaklejane naklejkami co uważam w tym przypadku za "debilizm".

    pzdr. Gejzero

  • 58. Data: 2010-12-21 13:28:28
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    bb.googlegroups.com...

    > Ja się podczepię i spytam o krokodyle, które polecacie?

    Polecam krokodyle zakryte (przynajmniej na plus) - zwykle używa się kabli
    w mało komfortowych warunkach i gdyby któryś np. odskoczył od klemy albo
    wypadł z ręki może być nieciekawie (nawet przy przestrzeganiu zasady, że
    najpierw łączymy plusy). Akurat w TME takich krokodyli nie widzę, ale w
    sprzedaży występują (oczywiście mówię o wysokoprądowych)

    a co do dostępu do biegunów... bywa różnie - widziałem takie wynalazki
    (np. klema z bezpiecznikami), że byłoby ciężko dojść każdym większym
    krokodylem.

    e.

  • 59. Data: 2010-12-21 13:42:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    Tuesday, December 21, 2010, 12:31:21 PM, you wrote:

    > nie tak dawno testowalem zelowke 17Ah do odpalania laguny. nie dalo rady
    > nawet raz porzadnie 'zakrecic' , o odpaleniu nie mowiac :p

    To musiałes mieć wybitnie... zużyty ten akumulator. Albo oszukiwany
    szkłem z rzeczywistą pojemnością 5Ah. Normalny, żelowy 17Ah ma
    dopuszczalny prąd szczytowy znacznie przekraczający 200A - to
    wystarczy do zakręcenia Nawet na lekkim mrozie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 60. Data: 2010-12-21 13:49:44
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Zobacz na p.m.s - tam ktos pisze o KIA, ktora grzeje swiece jeszcze
    > kilkanascie minut po uruchomieniu silnika.

    Tylko nie wyjaśnia się które świece...
    Najprawdopodobniej to nie chodzi o świece żarowe tylko o podgrzewacz płynu
    chłodzącego, zżerający prąd aż do osiągnięcia odpowiedniej temperatury silnika.
    Wmak