  • Data: 2011-01-18 07:09:25
    Temat: Re: Grubość linki w kablach rozruchowych
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 12/20/2010 12:22 PM, Robert_J wrote:

    > Dokładnie :-). Ja bym tę opinię rozszerzył na wszystkie auta nawet ;-).
    > MZ padnięcie aku z dnia na dzień jest raczej ewenementem, w 99 %
    > przypadków symptomy kończenia się aku pojawiają się na długo przed jego
    > zgonem. Spokojnie jest czas na wymianę, ale jak ktoś żałuje raz na pięć
    > lat 200 czy 300 zł na nowy to potem płacze ;-)))

    Można się mocno zdziwić. W moim samochodzie akumulator swoje lata miał,
    ale nie wykazywał żadnych oznak zużycia. Pewnego razu, przy próbie
    uruchomienia silnika po zatankowaniu na stacji benzynowej, zaczęły
    gasnąć kontrolki i trzeszczeć rozrusznik (20 minut wcześniej silnik
    odpalił bez zająknięcia). Wyglądało na urwany kabel, ale nigdzie nie
    mogłem znaleźć uszkodzenia. Ładowanie akumulatora nie pomogło. Dopiero
    wstawienie nowego akumulatora rozwiązało problem.

    prdr.
    j.