  • Data: 2010-12-20 20:28:07
    Temat: Re: Grubość linki w kablach rozruchowych
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-20 16:41, EM pisze:

    > No właśnie... ja właśnie sprawdzałem świece żarowe, ciągną po 18A każda,
    > czyli razem jakieś 70A. One grzeją także w czasie kręcenia rozrusznikiem
    > i chwilę po odpaleniu. Ile ciągnie rozrusznik to sam nie wiem, ale
    > pewnie dodatkowe 150A.

    Zwykle powinno się z kręceniem zaczekać do zgaśnięcia lampki świec żarowych.

    Zgadzam się, że przy dieslu nie wolno oszczędzać na akumulatorze. Swoją
    drogą, wkurzają mnie tacy akumulatorowi żebracy, którzy proszą o
    odpalenie z grubych kabli - wszyscy oni twierdzą, że "pierwszy raz im
    tak się stało", ale jakoś zawsze przy sobie mają grube kable. Nie wiem
    jak w benzyniakach, ale w dieslu to na wiele miesięcy naprzód są
    symptomy zdychającego akumulatora.