  • 21. Data: 2019-08-07 16:58:31
    Temat: Re: Grecja - wypozyczalnia i papiery
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-08-2019 o 21:40, heby pisze:

> [...]
    > kartkę papieru samokopiującego. Grek wyjaśnił że wszyscy tak robią.
    > Policji nie spotkałem nawet śladu wiec nie było nawet jak przetestować
    > tego w praktyce.
    >
    > Z ciekawostek: Zakynthos. Drogi wąskie jak jasna cholera dlatego spotyka
    > się tam głównie autokary bo mają 0.01km bliżej niż główną drogą szerszą
    > o 50cm. W górach stromo. Peugeot 108 [1] ledwo jeździł, w wiele miejsc
    > dało radę wtoczyć się tylko na 1. Miał 15kkm a zachowywał się jak by
    > miał uszkodzony silnik sądząc po metalicznych odgłosach, może ten typ

    Na Rodos miałem podobne wrażenia z takim autem.
    Pod górkę trzeba było klimę wyłączać, bo by na nią nie wjechał.

  • 22. Data: 2019-08-07 17:00:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-08-2019 o 08:35, heby pisze:

    > Z tymi skuterkami to w ogóle ciekawa sprawa. Idę o zakład że wielu
    > kierowców, może nawet z połowa, nie ma prawa jazdy.

    W Polsce też nie trzeba.

  • 23. Data: 2019-08-07 17:02:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-08-2019 o 09:26, heby pisze:

    > Istnieją takie jak choćby B->W Pi->P, H->I, P->R, Fi->F, X->CH itd.
    > Problemem ludzi którzy tak twierdzą jest nie zauważanie masy innych
    > literek których w cyrylicy nie ma oraz stosowanie przez greków różnych
    > znaków dekoracyjnie jak Omega<->O. Co z resztą u nas też isnieje jak
    > u<->ó ;)

    > Łaciński ma kilka liter o podobnym kształcie, ale nie zawsze opisuje te
    > same dzwięki.
    >
    > Tak czy inaczej nawet znajomość rosyskiego niewiele się przydaje kiedy
    > czytamy drogowskazy, pisane są małymi literami.

    Nie zgodzę się.
    Spytaj kogoś kto rosyjskiego nie zna, ile odczyta.
    Ja nie mam większych problem z domyśleniem się co oznacza drogowskaz -
    mój syn nie kuma z tego kompletnie nic.

  • 24. Data: 2019-08-07 18:05:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/08/2019 17:00, Cavallino wrote:
    > W Polsce też nie trzeba.

    Tylko że w Polsce nie ma ich dzięsiątek mijanych na odcinku 3km. A tutaj
    jest ich więcej niż samochodów, quadów i buggie razem wziętych.

    Problem nie w tym że nie wolno bez prawka, problem w tym że jest ich
    dużo więcej i wykazują oznaki zachowań roju a nie zdrowego rozsądku
    popartego doświadczeniem na drodze.

    PS. Z innej baczki: łódki motorowe są bez uprawnień. Efektem czego za
    sterem masz cały przekroj suwerena, głównie angielskiego. Pijani
    trafiają się częsciej niż wynika z prawdopodobieństwa. Straż? Jaka
    straż, trafiłem ja jeden samochód straży przybrzeżnej, grecy zajęci byli
    graniem w karty. Brak widocznej policji i brak egzekwowania zasad
    powoduje że zasad nie ma.

  • 25. Data: 2019-08-07 18:08:59
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/08/2019 17:02, Cavallino wrote:
    > Spytaj kogoś kto rosyjskiego nie zna, ile odczyta.

    Byliśmy z rosjanami na łódce. Koleś z trudem dukał pojadyncze wyrazy
    czytając jakąś mapę, nazwyj miejscowości czytał błędnie, np. wspomnianą
    thetę traktował jako F bo podobne do Fi, małe litery go przerastały.
    Zatrzymywały go w zasadzie wszystkie litery nie występujące w alfabecie
    rosyjskim. To mała próbka aby dyskutować statystycznie, ale myślę że
    znajomość cyrylicy tak samo ułatwia czytanie greki jak znajomość
    łacińskiego. Kilka liter pasuje w obu.

  • 26. Data: 2019-08-07 18:13:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-08-2019 o 18:05, heby pisze:

    > Tylko że w Polsce nie ma ich dzięsiątek mijanych na odcinku 3km.

    W zamian mamy hulajnogi.

    > Problem nie w tym że nie wolno bez prawka, problem w tym że jest ich
    > dużo więcej i wykazują oznaki zachowań roju a nie zdrowego rozsądku
    > popartego doświadczeniem na drodze.

    Pierwszy raz w Grecji byłeś?
    Bo ja ostatnio praktycznie rok w rok, ale tego typu opisy kojarzą mi się
    raczej z Włochami niż z Grecją.
    Może dlatego że raczej nie jeżdżę po dużych miastach.

  • 27. Data: 2019-08-07 18:16:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-08-2019 o 18:08, heby pisze:

    > Byliśmy z rosjanami na łódce.

    Miałeś pytać kogoś kto NIE ZNA rosyjskiego, a nie kogoś kto zna.
    Może zresztą to znajomość zarówno cyrylicy jak i łacińskiego alfabetu,
    daje jako taką orientację.

    Koleś z trudem dukał pojadyncze wyrazy
    > czytając jakąś mapę, nazwyj miejscowości czytał błędnie

    Ale czytał.
    Ktoś bez liźnięcia rosyjskiego widzi w tym krzaki, a nie litery.
    Nie przeczyta nawet jednej, a co dopiero wyraz.

  • 28. Data: 2019-08-07 18:26:21
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/08/2019 18:13, Cavallino wrote:
    > W zamian mamy hulajnogi.

    E, tyle to nie mamy. Od miesiąca nie wyprzedziłem ani jednej.

    > Pierwszy raz w Grecji byłeś?

    Owszem. Tylko jak mówie, to wyspa. To może wiele zmieniać względem
    kontynentu. Widać że mają infrastrukturę lekko mówiąc zaniedbaną.

  • 29. Data: 2019-08-07 19:34:41
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-08-2019 o 18:26, heby pisze:

    > E, tyle to nie mamy. Od miesiąca nie wyprzedziłem ani jednej.

    > Owszem. Tylko jak mówie, to wyspa. To może wiele zmieniać względem
    > kontynentu.

    Akurat na Zakyntos nie byłem, ale Kreta czy Korfu często wyglądają
    lepiej niż kontynent.
    Pamiętaj, że w Grecji od wielu lat mają kryzys i infrastruktura siłą
    rzeczy podupadła, czy raczej posunęła się w latach, ale i tak nie jest źle.
    Gorzej niż było 20 lat temu, ale za to duuuużo taniej.

    >Widać że mają infrastrukturę lekko mówiąc zaniedbaną.

    Raczej widać, że leciałeś tam samolotem, a nie jechałeś na kołach.
    Gdybyś przejechał autem przez Bałkany, w życiu byś tak nie powiedział o
    żadnym greckim zakątku.

    Południa Europy nie można porównywać z północą kontynentu, albo
    Niemcami, Francją czy Anglią.

    Ale jak się zatrzymasz choćby na jedną noc w Serbii, Czarnogórze, Bośni
    czy Albanii, to grecka prowincja z miejsca wyda Ci się szczytem
    cywilizacyjnym. ;-)

    O pozaeuropejskich wakacyjnych kurortach, w ogóle nie wspominając.

  • 30. Data: 2019-08-08 05:52:43
    Od: Czarek <c...@n...fm>

> [...]

    > [1] Pierwszy raz widzę samochód gdzie nie można przyczepić żadnym
    > sposobem nawigacji do kratki. Bo nie ma kratki. Wyrazy współczucia dla

    Mają na to sposób
    https://umocujto.pl/product-pol-2862-ProClip-do-Peug
    eot-108-14-16.html ;-)

    --