  • Data: 2019-08-07 09:26:24
    Temat: Re: Grecja - wypozyczalnia i papiery
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 07/08/2019 09:01, JDX wrote:
    > Do 60 jeszcze trochę mi brakuje, ale ruski do głowy mi wciskano i to
    > jest chyba pierwszy raz gdy słyszę o podobieństwach alfabetu greckiego i
    > cyrylicy, o łudzącym podobieństwie nie wspominając. :-)

    Istnieją takie jak choćby B->W Pi->P, H->I, P->R, Fi->F, X->CH itd.
    Problemem ludzi którzy tak twierdzą jest nie zauważanie masy innych
    literek których w cyrylicy nie ma oraz stosowanie przez greków różnych
    znaków dekoracyjnie jak Omega<->O. Co z resztą u nas też isnieje jak
    u<->ó ;)

    > Chociaż niby
    > cyrylica z greki się wywodzi. Ale alfabet łaciński też. :-)

    Łaciński ma kilka liter o podobnym kształcie, ale nie zawsze opisuje te
    same dzwięki.

    Tak czy inaczej nawet znajomość rosyskiego niewiele się przydaje kiedy
    czytamy drogowskazy, pisane są małymi literami.