eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmGratis telefon LG K8 LTE za wyrobienie darmowej karty kredytowej Citi SimplicityRe: Gratis telefon LG K8 LTE za wyrobienie darmowej karty kredytowej Citi Simplicity
  • Data: 2017-03-17 21:42:39
    Temat: Re: Gratis telefon LG K8 LTE za wyrobienie darmowej karty kredytowej Citi Simplicity
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 17 Mar 2017 19:13:41 +0100
    doszła do mnie wiadomość <58cc2757$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
    od "J.F." <j...@p...onet.pl> :

    nta/multimedia/wszystko-o-kartach-pamieci/objasniamy
    -oznaczenia-na-kartach-pamieci.aspx

    >Ale ja w kontekscie "duzo malych plikow".
    >Duzo plikow owszem, moze sprawiac dodatkowy klopot, bo to trzeba do
    >katalogu najpierw siegnac, aby go znalezc to do FAT, wczesniej do
    >wyzszego katalogu ... chyba, ze potrzebne dane siedza juz w cache.
    >A przeskakiwanie do innych sektorow na karcie raczej nie sprawia
    >klopotu.
    >
    >No chyba, ze sie OS uparl zapisywac date ostatniego odczytu z pliku
    >... o, to moze byc trudne.

    Do jednego dużego pliku dane(w uproszczeniu) można zapisać za pomocą
    multiple block write, a do wielu małych plików nie.
    Dodając jeszcze metadane(na każdy plik trzeba zapisać kilkanaście KiB
    metadanych), to jeden duży plik zapiszesz 5-10 razy szybciej niż np
    1000 małych o tej samej sumarycznej wielkości.
    W praktyce może być znacznie gorzej(50-100 razy wolniejszy zapis
    małych plików)
    Zerknij sobie tu, może to coś wyjaśni:
    https://members.sdcard.org/downloads/pls/simplified_
    specs/part1_410.pdf

    >Gdzies tam jeszcze przewijal sie watek kontrolera na karcie i
    >kasowania danych - ze niby dlugo uzywany system plikow spowalnia ...
    >ale osobiscie chyba nie doswiadczylem.

    To był jakiś błąd w firmware niektórych dysków SSD, do tej pory pewnie
    naprawiony(albo załatany), błąd związany prawdopodobnie z:
    http://www.anandtech.com/show/9248/the-truth-about-s
    sd-data-retention

    --
    Całujmy wszyscy dupę Henryka.