  • 1. Data: 2011-07-29 22:00:22
    Temat: Granice Altiuma
    Od: Greg <k...@g...com>

    Witam Wszystkich po dlugiej przerwie.
    Czy ktos z was spotkal sie z problemem braku pamieci w Altiumie 9.4.0
    i poprzednich.
    Po przekroczeniu 800..1000MB pamieci zajmowanej przez program, wyrzuca
    blad out of memory, czasami pozwala zapisac projekt, czasami mozna
    tylko zabic program.
    Problem wystepuje na wszystkich maszynach w firmie, zarowno
    wypasionych z i7, 4 rdzeniami , dobra grafika jak i prostszych
    trzyrdzeniowych. Nie jest to problem ilosci pamieci, bo i 4GB nie
    rozwiazuje problemu.
    Zaczynam przesiadke na PADSa, bo przy obecnych projektach nie jestem w
    stanie nawet wyswietlic sobie PCB w 3D, a czasami nawet routowac w 2D.
    Plytki wzglednie skomplikowane, 10 warstw, kilka Spartanow i PEXow w
    BGA 900 lub 1100 kulek. Wyglada na to ze osiagnalem fizyczne granice
    tego programu.
    Probowalem cos takiego:
    C:\Windows\system32>bcdedit /set IncreaseUserVA 2990
    co rzekomo mialo zwiekszc ilosc pamieci na proces, ale skutek zaden.
    Dobija mnie ta sytuacja, bo wywala mi sie co pol godziny... W
    przypadku prostych projektow problem nie wystepuje.
    Dzieki za wszelka pomoc
    Greg.

  • 2. Data: 2011-07-30 07:59:35
    Temat: Re: Granice Altiuma
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-30 00:00, Greg wrote:
> [...]
    > Po przekroczeniu 800..1000MB pamieci zajmowanej przez program, wyrzuca
    > blad out of memory, czasami pozwala zapisac projekt, czasami mozna

    Słyszałem (ale tylko słyszałem, nie mam jak potwierdzić) że częściowym
    rozwiązaniem było użycie 64 bitowego systemu który pozwala na nieco
    więcej ciągłej pamięci dla aplikacji 32 bit. Może warto zerknąć.

  • 3. Data: 2011-07-31 20:04:01
    Od: "MiSter" <B...@W...PL>

    Standardowy problem, AD w wersjach do S09 włącznie wywala się po
    przekroczeniu ok. 1 GB zajętości RAM.

    AD10 jest znacznie lepszy pod tym względem - oszczędniej gospodaruje
    pamięcią (taki sami projekt zajmuje ok. 60% tego, co wcześniej) i nie wywala
    się nawet z wieloma dużymi projektami otwartymi naraz.

  • 4. Data: 2011-08-02 10:01:17
    Od: "Greg(G.Kasprowicz)" <g...@u...gmail.com>

    > Słyszałem (ale tylko słyszałem, nie mam jak potwierdzić) że częściowym
    > rozwiązaniem było użycie 64 bitowego systemu który pozwala na nieco
    > więcej ciągłej pamięci dla aplikacji 32 bit. Może warto zerknąć.

    Tez slyszalem ze wersja 64bit pomaga. Kupilem win7, 64, professional i
    efekt byl identyczny...

  • 5. Data: 2011-08-02 10:28:04
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Greg(G.Kasprowicz)" <g...@u...gmail.com> napisał w
    wiadomości news:j18htp$6fm$1@inews.gazeta.pl...
    > W dniu 2011-07-30 09:59, Sebastian Biały pisze:

    > Tez slyszalem ze wersja 64bit pomaga. Kupilem win7, 64, professional i
    > efekt byl identyczny...

    Ale przecież zawsze można spróbować napisać do producenta.

  • 6. Data: 2011-08-02 10:58:43
    Od: "MiSter" <_...@w...pl>

    No przecież napisałem:
    "Standardowy problem, AD w wersjach do S09 włącznie wywala się po
    przekroczeniu ok. 1 GB zajętości RAM."

    Producent dobrze o tym wiedział dlatego był zmuszony zmienić środowisko w
    kolejnej wersji, co spowodowało około roczny poślizg w wydaniu wersji 10.

    Pozdrawiam
    MiSter

  • 7. Data: 2011-08-02 11:06:32
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "MiSter" <_...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kolejnej wersji, co spowodowało około roczny poślizg w wydaniu wersji 10.

    Więc zawsze można zareklamować produkt, licząc, że producent wyśle nową
    wersję.

    Co innego nowa funkcjonalność, a co innego jak wcześniejsza wersja po
    osiągnięciu pewnej granicy się sypie.

  • 8. Data: 2011-08-02 17:15:57
    Od: AK <a...@g...pl>

    W dniu 2011-08-02 13:06, Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik "MiSter" <_...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Co innego nowa funkcjonalność, a co innego jak wcześniejsza wersja po
    > osiągnięciu pewnej granicy się sypie.
    Na jakim Ty swiecie zyjesz ?
    cytat z licencji altiuma:
    9. Limited Remedy and Disclaimer
    Licensed Materials. THE LICENSED MATERIALS PROVIDED HEREUNDER
    ARE PROVIDED "AS IS"
    WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EITHER EXPRESS, IMPLIED OR
    STATUTORY, INCLUDING
    WITHOUT LIMITATION, ANY WARRANTY WITH RESPECT TO NONINFRINGEMENT,
    MERCHANTABILITY
    OR FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.

    co mniej wiecej znaczy moze bedzie dzialac, moze nie, mamy to gdzies,
    wazne ze nam zaplaciles ;)

    Pozdr
    AK

  • 9. Data: 2011-08-02 18:08:24
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "AK" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Na jakim Ty swiecie zyjesz ?
    > cytat z licencji altiuma:

    [...]

    Licencja licencją, a życie życiem. Klient też się liczy.

  • 10. Data: 2011-08-02 21:01:25
    Od: "Greg(G.Kasprowicz)" <g...@u...gmail.com>

    W dniu 2011-08-02 20:08, Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik "AK" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > [...]
    >
    > Licencja licencją, a życie życiem. Klient też się liczy.

    tak, powiedzieli zebym kupil ich nowsza wersje.
    A subskrypcja sie skonczyla.
    Przesiadam sie na profesjonalne narzedzie. Szczegolnie ze lepiej jest
    zintegrowane z hyperlynxem bez ktorego ciezko troche zyc.