eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaGramofon z direct drive - problem z prędkością - Akai AP D33Re: Gramofon z direct drive - problem z prędkością - Akai AP D33
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!newsreader4.netcologne.de!news.netcologn
    e.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwi
    nds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.ne
    ostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Gramofon z direct drive - problem z prędkością - Akai AP D33
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <sb1lm2$vqe$1$cezar91@news.chmurka.net>
    <f...@g...com>
    <sb294q$b13$1$cezar91@news.chmurka.net>
    <0...@g...com>
    <eyfkcuy8oh5j$.z3izx9sfg8am.dlg@40tude.net>
    <0...@g...com>
    <60d9669b$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <16di0wcsoxjte$.d6by1g9lq5h8$.dlg@40tude.net>
    <60d99645$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Mon, 28 Jun 2021 11:52:33 +0200
    Message-ID: <rwoa7xlrouju$.e8h3kugagy84$.dlg@40tude.net>
    Lines: 33
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.118.18
    X-Trace: 1624873953 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 514 83.30.118.18:61621
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2669
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:765790
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 28 Jun 2021 11:28:37 +0200, Grzegorz Kurczyk wrote:
    > W dniu 28.06.2021 o 09:00, J.F pisze:
    >> On Mon, 28 Jun 2021 08:05:14 +0200, Grzegorz Kurczyk wrote:
    >>> W dniu 26.06.2021 o 00:05, ptoki pisze:
    >>>> piątek, 25 czerwca 2021 o 03:57:08 UTC-5 J.F napisał(a):
    >>
    >> [...]
    >>> Najciekawszy jest sposób regulacji obrotów. Jedyny sygnał jaki pochodzi
    >>> z układu sprzężenia zwrotnego... zasila halotrony :-)
    >>> Impulsy z cewki czujnika obrotów po ukształtowaniu dochodzą do filtra
    >>> dolnoprzepustowego na drugiej połówce IC1 i przez wtórnik emiterowy na
    >>> tranzystorze TR6 zasilają halotrony.
    >>>
    >>> Rozwiązanie co najmniej dziwne
    >>
    >> Tez mnie zadziwilo. Amplituda sygnalu z hallotronow wplywa na
    >> amplitude pradu zasilajacego silnik ?
    >
    > Za halotronem jest komparator progowy na operacyjniaku.

    Jest tam sprzezenie przez rezystor 330k z wyjscia na tych
    tranzystorach. Czyli to wzmacniacz analogowy.

    > Podejrzewam, że zmniejszenie napięcia zasilania na halotronie zmniejsza
    > kąt przepływu prądu przez uzwojenie stojana, a co za tym idzie wartość
    > średnią tego prądu. Takie śmieszne ni to PWM ni sterowanie fazowe ;-)

    Bylaby to jakas koncepcja, ale jakos trudno sie tego PWM dopatrzec.
    A zasilanie silnika symetryczne, wiec by to tak nie zadzialalo.

    Tylko ... czemu kaza stroic te wzmacniacze na -0.1V na wyjscia.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: