eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaGramofon z direct drive - problem z prędkością - Akai AP D33Re: Gramofon z direct drive - problem z prędkością - Akai AP D33
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.poznan.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de
    !news.uzoreto.com!fdc3.netnews.com!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc2.netne
    ws.com!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.high
    winds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.
    neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
    il
    Subject: Re: Gramofon z direct drive - problem z prędkością - Akai AP D33
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <sb1lm2$vqe$1$cezar91@news.chmurka.net>
    <f...@g...com>
    <sb294q$b13$1$cezar91@news.chmurka.net>
    <0...@g...com>
    <eyfkcuy8oh5j$.z3izx9sfg8am.dlg@40tude.net>
    <0...@g...com>
    <60d9669b$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <16di0wcsoxjte$.d6by1g9lq5h8$.dlg@40tude.net>
    From: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>
    Date: Mon, 28 Jun 2021 11:28:37 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.11.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <16di0wcsoxjte$.d6by1g9lq5h8$.dlg@40tude.net>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Language: pl-PL
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 38
    Message-ID: <60d99645$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 46.170.136.234
    X-Trace: 1624872517 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 530 46.170.136.234:34998
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2780
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:765789
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 28.06.2021 o 09:00, J.F pisze:
    > On Mon, 28 Jun 2021 08:05:14 +0200, Grzegorz Kurczyk wrote:
    >> W dniu 26.06.2021 o 00:05, ptoki pisze:
    >>> piątek, 25 czerwca 2021 o 03:57:08 UTC-5 J.F napisał(a):
    >
    > [...]
    >> Najciekawszy jest sposób regulacji obrotów. Jedyny sygnał jaki pochodzi
    >> z układu sprzężenia zwrotnego... zasila halotrony :-)
    >> Impulsy z cewki czujnika obrotów po ukształtowaniu dochodzą do filtra
    >> dolnoprzepustowego na drugiej połówce IC1 i przez wtórnik emiterowy na
    >> tranzystorze TR6 zasilają halotrony.
    >>
    >> Rozwiązanie co najmniej dziwne
    >
    > Tez mnie zadziwilo. Amplituda sygnalu z hallotronow wplywa na
    > amplitude pradu zasilajacego silnik ?

    Za halotronem jest komparator progowy na operacyjniaku.
    Podejrzewam, że zmniejszenie napięcia zasilania na halotronie zmniejsza
    kąt przepływu prądu przez uzwojenie stojana, a co za tym idzie wartość
    średnią tego prądu. Takie śmieszne ni to PWM ni sterowanie fazowe ;-)

    >
    >> i wcale nie zdziwiłbym się jakby wszytko
    >> działało poprawnie, a chwilowe zmiany prędkości wywoływałby leżący w
    >> pobliżu telefon komórkowy, który próbuje się połączyć z BTS-em ;-)
    >
    > A to faktycznie moze byc problem :-)
    >
    > J.

    Sprzęt był projektowany w czasach gdy nie było takich "domowych
    generatorów EMP" ;-)


    --
    Pozdrawiam
    Grzegorz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 28.06.21 11:52 J.F

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: