eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaGramofon z direct drive - problem z prędkością - Akai AP D33 › Re: Gramofon z direct drive - problem z prędkością - Akai AP D33
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!
    peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!new
    s.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-sp
    o-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Gramofon z direct drive - problem z prędkością - Akai AP D33
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <sb1lm2$vqe$1$cezar91@news.chmurka.net>
    Date: Thu, 24 Jun 2021 17:56:48 +0200
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 53
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.103.188
    X-Trace: 1624550209 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 508 83.30.103.188:56143
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2959
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:765729
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 24 Jun 2021 11:10:09 +0100, Cezar wrote:
    > Jako że moda na winyle powraca, postanowiłem się pobawić w naprawę
    > takiego wynalazku: Akai AP D33.
    > Tutaj jest do niego instrukcja serwisowa:
    >
    > https://gofile.io/d/pO6edZ
    >
    > Problem polega na tym że prędkość sobie pływa i to nie o trochę tylko
    > nawet o kilkadziesiąt %.
    > Leży mi na biurku od kilku tygodni i z doskoku czasami coś sprawdzę ale
    > tracę powoli cierpliwość. Wymieniłem w zasadzie wszytkie eletrolity,
    > sprawdziłem ceramiczne. rezystory, tranzystory - wszyskko wydaje się
    > poprawne.
    > Potencjometry też nie przerywają.
    > Sygnał prędkości z silnika wydaje się być poprawny i poprawnie zostaje
    > ukształtowany przez IC1 i trazystory TR1-TR5.

    Usiluje zrozumiec jak to dziala.
    Czujnikiem jest chyba cewka FG w silniku, ale sygnal wyglada na
    czestotliwosciowy.
    TR2 rozladowuje za kazdym impulsem C6, on sie potem powolutku laduje
    ... i jest porownywany z napieciem zadanym.
    Czyli TR5 powinien dawac impulsy przy zbytnim spowolnieniu.
    Potem mamy typowy filtr dolnoprzepustowy na IC1.
    A sama regulacja mocy silnika ... TR6 ustawia napiecie na
    hallotronach, co po wzmocnieniu wplywa na napiecie zasilajace cewki
    silnika?

    Jesli problem w stalej czasowej regulatora, to podejrzane C7 i C8,
    ale inne elementy w filtrze bym sprawdzil.

    Ale moze faktycznie napiecie zasilania sprawdzic.
    I stalosc napiecia na zenerce D1 ... no i brakuje mi jakiegos
    elektrolita do filtrowania napiecia na niej.

    Procedure ze strony 25/23 zakladam ze przeszedles.

    > Diagnoza jest bardzo upierdliwa bo regulacja działa tylko z założonym
    > talerzem (jego masa jest wymagana do poprawnej regulacji) więc gramofon
    > musi być zawsze w poprawnej pozycji.

    Hm, nie chca chyba, aby technik pod stol wchodzil - moze wystarczy na
    boku postawic?

    A moze da sie podlaczyc jakis mniejszy talerz czy cos pelniacego jego
    obowiazki?

    > Macie jakieś pomysły co można jeszcze sprawdzić?

    To plywanie jakies regularne czy nieregularne?
    Moze jakis zimny lut?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: