    From: Krzysiek Kowaliczek <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Gramatyki jezykow, ich kompilatory/interpretery i toole
    Date: Fri, 09 Apr 2010 14:36:56 +0200

    Użytkownik Jacek Czerwinski napisał:
    > Wiesz coooooo, i tak i nie. W automatycznym będzie reakcja na błąd
    > zawsze podobna, w ręcznym może i tu i ówdzie lepsza, ale nierówna.
    [...]
    > Wolę automatyczną diagnostykę np. z Antlr, może nie jest jak idealny
    > ręczny kompilator programistów którzy się nie śpieszyli, ale całkiem
    > sensowna.

    Jak napisałem ręczne pisanie parserów daje większe możliwości, ale
    trzeba się do tego porządnie przyłożyć. Jak chce się coś zrobić szybko
    to lepiej użyć generatora. Sam jakiś miesiąc temu napisałem parser
    jednego z języków opisu sprzętu ( SystemVerilog ). Gramatykę ma pogiętą
    prawie jak C++. Całość popełniłem w ANTLR. Po ok 8 dniach ( gramatyka
    jest niedeterministyczna ) miałem gotowy, szybko działający parser.
    Napisanie tego ręcznie zajęłoby dużo, dużo więcej czasu i przy okazji
    popełniłbym sporo błędów ( i z całą pewnością oszalał biorą pod uwagę
    jak pogięta gramatykę ma ten język ).

    Pozdrawiam
    KK