  • 1. Data: 2009-08-10 19:46:32
    Temat: Grafika na AGP - jaka najszybasza aktualnie?
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Witam,

    Co prawda pisalem na pl.rec.gry.komputerowe.sprzet, ale oddzew maly wiec
    zapytam tutaj.
    Od zakupu Radeona 3850 AGP nie interesowalem kartami
    grafiki. Minelo troszke czasu i zastanawiam sie (szukam) czy na AGP jest
    cos szybszego? Poki co znalazlem HISa 4670. Po wrzuceniu do porownywarki na
    benchmark.pl wyniki nie sa jednoznaczne (wiem, ze to tylko cyferki i w
    rzeczywistosci moze byc roznie). Znaczy.. dokladnie chodzi o to, ze nie
    wiem jak te wyniki interpretowac. Czy po wsadzeniu 4670 odczuje w jakis tam
    widoczny sposob przyrost FPS w grach?
    Widze, ze stary 3850 ma o wieeeelee wieksza przepustowosc pamieci niz 4670
    (ktory jedzie na 128bit - stad roznica). Wydajnosc wypelniania pikseli
    sporo nizsza u 4670 (na co to moze miec wplyw? czy bedzie wolniej im
    wieksza rozdzielczosc - wiecej pikseli do narysowania?), ale juz przy
    tekselach miazdzaca roznica dla 4670.
    Nieco wiecej tez przy wydajnosci geometrycznej. Z kolei wynik HDR nizszy i
    to sporo. Takoz samo w 3dmarku 06.
    Zalozmy, ze gram w BioShocka w 1920x1200 (ustawienia jakosciowe na medium).
    Ktora z kart da mi wieksze FPS?
    Ewentualnie, czy jest cos wydajniejszego niz 4670 na AGP???
    Procesor Core 2 Duo at 3GHz, 2GB RAMu, WinXP.

    Thomas

  • 2. Data: 2009-08-10 20:09:07
    Temat: Re: Grafika na AGP - jaka najszybasza aktualnie?
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > Zalozmy, ze gram w BioShocka w 1920x1200 (ustawienia jakosciowe na
    > medium).
    > Ktora z kart da mi wieksze FPS?

    3850 - ze względu na większą przepustowość pamięci i wydajność geometryczną
    (ustawienia medium więc mniejsze obciążenie shaderów, czyli mniejsze
    znaczenie tego, co jest lepsze w 4670).

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 3. Data: 2009-08-10 20:24:12
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 3850 - ze względu na większą przepustowość pamięci i wydajność
    > geometryczną (ustawienia medium więc mniejsze obciążenie shaderów, czyli
    > mniejsze znaczenie tego, co jest lepsze w 4670).

    No dobra, a jakby to byl Crysis Warhead, w ktorego tez ostatnio pogrywam?
    Czy w 4670 moglbym podciagnac "efekty" wyzej (przy tej samej rozdzielczosci
    1360x768, czy 1440x900) i mialbym takie samo FPS jak na 3850 ale przy
    slabszych efektach? Ewentualnie czy przy efektach na poziomie
    dotychczasowym moglbym podbic rozdzielczosc bez utraty FPS? :)
    No jakby ta 4670 miala pamieci 256 bit, to by nie bylo problemu. Cholera,
    co ich porabalo, ze wsadzili tam wykastrowane 128???

    Thomas

  • 4. Data: 2009-08-10 20:54:27
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > No dobra, a jakby to byl Crysis Warhead,

    http://www.google.pl/search?client=firefox-a&rls=org
    .mozilla%3Apl%3Aofficial&channel=s&hl=pl&q=crysis+46
    70+3850&lr=&btnG=Szukaj+w+Google

    Google twierdzi, że 3850 jest ciut szybszy.

    > No jakby ta 4670 miala pamieci 256 bit, to by nie bylo problemu.

    Gdybyś się nie upierał przy AGP to miałbyś całą paletę kart 4xx0 do wyboru
    :) Może wystarczy płytę główną zmienić? Bo cena wersji AGP zabija.

  • 5. Data: 2009-08-10 22:22:50
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

> [...]
    >
    > Gdybyś się nie upierał przy AGP to miałbyś całą paletę kart 4xx0 do
    > wyboru :) Może wystarczy płytę główną zmienić? Bo cena wersji AGP zabija.

    W zasadzie to musialbym zmienic i plyte glowna i pamieci i karte grafiki, a
    znajac siebie to nie skonczyloby sie tylko na tym. W efekcie koncowym
    mialbym caly nowy komp z calkowicie nowymi bebechami :) Poza tym... nie
    chce mi sie przeinstalowywac i dostrajac systemu i wszystkich aplikacji od
    nowa (a jest tego troche). No nic.. wiec pozostac przy 3850 przyjdzie :)
    Chyba, ze pojawi sie 4890, o ktorej cos ktos pisal na innej grupie (zart?).

    Thomas

  • 6. Data: 2009-08-10 22:29:35
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Thomas <a...@b...pl> wrote:

    > W zasadzie to musialbym zmienic i plyte glowna i pamieci i karte grafiki, a
    > znajac siebie to nie skonczyloby sie tylko na tym. W efekcie koncowym mialbym
    > caly nowy komp z calkowicie nowymi bebechami :)

    Pewnie i tak - co jakiś czas to trzeba robić - lepiej łapać się w optymalne
    momenty (stosunek cena/wydajność) niż przedłużać. ;P

> [...]
    > aplikacji od nowa (a jest tego troche). No nic.. wiec pozostac przy 3850
    > przyjdzie :) Chyba, ze pojawi sie 4890, o ktorej cos ktos pisal na innej

    A to akurat wynika z nieznajomości systemu - dowolny daje się w miarę
    bezproblemowo przenieść na nowy sprzęt. Może po prostu zapytaj na grupie
    dedykowanej dla tego systemu jak przenieść zamiast z góry zakładać, że się nie
    da (da się - zapewniam).

    --
    + ' .-. .
    , * ) )