  • 31. Data: 2011-08-09 21:40:07
    Temat: Re: Gorąca woda ze spryskiwaczy na zimę
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-08-09 07:58, Bartłomiej Zieliński pisze:

    > Celem tego "mojego" ustrojstwa było tylko podgrzewanie płynu do
    > spryskiwaczy celem zwiększenia skuteczności mycia szyby.

    Rozumiem, że tyle razy tego użyłeś, że szok?

    Przecież zimą nie używa się płynu do spryskiwaczy, bo nie ma takiej
    potrzeby... Chyba, że pada śnieg a wtedy rzadko kiedy jest bardzo niska
    temp... Więc przeciętny płyn zimowy w zupełności wystarcza... Takie jest
    moje zdanie.

    Jak jest mega mroźno, to nigdy nie używam płynu, bo nie ma takiej
    potrzeby...

  • 32. Data: 2011-08-09 21:52:31
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2011-08-09 21:31, Filip KK pisze:

    > I co? Popękały im te szyby?

    Nie popękały. Ale nie wiem, czy dlatego, że nie zdążyły, czy po prostu
    są na tyle wytrzymałe, że i tak by nie pękły. Później już sami zaczęli
    się bać i przestali. :)

    Ale pomysł przedni - przed wyjściem czajniczek z wodą, na parkingu pół
    minutki i odjazd... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 33. Data: 2011-08-09 21:54:44
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-08-2011 o 22:26:40 Dykus <d...@s...wp.pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Nie wiedziałem, że można psikać gorącą wodą ze spryskiwaczy:
    > http://www.youtube.com/watch?v=UQX5Tvj5Ry0
    > http://www.youtube.com/watch?v=W8VPrzH9pPU
    >
    > Ciekawe co na to szyba. :) Choć znam takich, co w zimę gorącą wodą rano
    > szybę polewali... ;)
    Ja już w drugim aucie od 15 lat tak robię, może nie gorąca ale mocno ciepła
    musi być, równomiernie polewam całą szybę, szyba się nagrzewa, lód topi
    woda spływa,
    wycieraczką przetrę i szyba za chwilę sucha bo woda szybko paruje w zimie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 34. Data: 2011-08-09 21:55:06
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2011-08-08 22:53, R2r pisze:

    > Szyba na to się szybko odmraża i lepiej się myje

    Ciekawi mnie raczej jakie jest ryzyko pęknięcia takiej szyby, w końcu
    zmrożoną do nawet -20*C nagle polewamy strumieniem wody +30*C (albo i
    więcej)... Niby ilości niewielkie, ale jednak. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 35. Data: 2011-08-09 22:14:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 09 Aug 2011 21:55:06 +0200 osobnik zwany Dykus
    wystukał:

    ale po co tak ciepłą?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 36. Data: 2011-08-09 22:27:25
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2011-08-09 21:55, Dykus pisze:
> [...]
    > zmrożoną do nawet -20*C nagle polewamy strumieniem wody +30*C (albo i
    > więcej)... Niby ilości niewielkie, ale jednak. :)

    Nie stwierdziłem problemów przez cztery lata eksploatacji (+ 2 lata
    poprzedni właściciel).

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 37. Data: 2011-08-09 22:29:36
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2011-08-09 21:40, Filip KK pisze:
    > Jak jest mega mroźno, to nigdy nie używam płynu, bo nie ma takiej
    > potrzeby...
    Oczywiście. Możesz zawsze szron zeskrobywać i czekać aż się szyba
    rozgrzeje od wewnątrz...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 38. Data: 2011-08-09 22:49:35
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2011-08-09 22:14, masti pisze:

    > ale po co tak ciepłą?

    Nie wiem, nie znam się, opieram się na filmach z YouTube, a tam przy
    temperaturze otoczenia -20*C jak psikną to leci sporo pary i wydaje mi
    się, że te +30*C ta woda ma jak spada na szybę. Ale para może być też
    spowodowana rozproszeniem wody przez same spryskiwacze.
    Nie wiem jaka jest temperatura takiej wody w rzeczywistości w takich
    systemach... Za niska chyba też być nie może, bo zamarznie na szybie
    zanik nastąpi kolejny wystrzał...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 39. Data: 2011-08-09 23:12:28
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 09.08.2011 22:29, R2r pisze:
    > Oczywiście. Możesz zawsze szron zeskrobywać i czekać aż się szyba
    > rozgrzeje od wewnątrz...

    jemu nie oto chodzi, ale każdy sie będzie czepiał. jak jest minus 20
    stopni, to nie bardzo jest co zmywać ze szyb, bo w powietrzu jest mało
    wilgoci a na szyby - z asfaltu i opon- nic nie pryska. gorzej jak
    wpadniesz w strefę posypywania solą..... tam moze być błotko :)

    ToMasz
    PS ale taki podgrzewacz to by sie dało prosto ze świecy zarowej, kawałka
    rurki i nypla zrobić. zastanawiam sie ile czasu potrzebuje świeca żarowa
    zeby zagotować 50ml wody?

  • 40. Data: 2011-08-09 23:15:18
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 09 Aug 2011 22:49:35 +0200 osobnik zwany Dykus
    wystukał:

    > Witam,

    > Nie wiem, nie znam się, opieram się na filmach z YouTube, a tam przy
    > temperaturze otoczenia -20*C jak psikną to leci sporo pary i wydaje mi
    > się, że te +30*C

    czyli wg Ciebie ma +10 to gdzie ta gorąca?