  • 41. Data: 2009-12-04 14:14:01
    Temat: Re: Google udostepnia serwer DNS
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Wojciech Puchar wrote:

    > a to jest jakaś firma czy sieć publiczna?

    Ja mam tak w domu, mimo, że userów jest dwóch :)
    No bo intranetu mi i tak nikt nie obsłuży ;)

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 42. Data: 2009-12-04 14:14:20
    Od: Michał Dziwisz <"michal[et]dziwisz[dot]net"@nie.chce.spa.mu>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > ciasteczka na odpytaniach DNS-ów?

    Niebardzo, ale przecież serwery WWW Googla też trzymają jakieś logi, nie
    wystarczy porównać? Swoją drogą, żadna to sensacja już myślałem, że
    Google chce utrzymywać coś jak Free DNS na SGH.

    --
    Pozdrawiam, Michał
    www.tyflopodcast.net

  • 43. Data: 2009-12-04 14:32:45
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Michał Dziwisz <"michal[et]dziwisz[dot]net"@nie.chce.spa.mu> wrote:

    > Niebardzo, ale przecież serwery WWW Googla też trzymają jakieś logi, nie
    > wystarczy porównać? Swoją drogą, żadna to sensacja już myślałem, że
    > Google chce utrzymywać coś jak Free DNS na SGH.

    FreeDNS na SGH ma dokładnie odwrotną funkcję.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 44. Data: 2009-12-04 14:40:45
    Od: Michał Dziwisz <"michal[et]dziwisz[dot]net"@nie.chce.spa.mu>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > FreeDNS na SGH ma dokładnie odwrotną funkcję.

    Wiem, ale to była po prostu pierwsza myśl po przeczytaniu tej
    informacji. Serwerów DNS jest tak dużo, każdy ISP ma swój, że wydawało
    mi się to mało sensowne - ale faktycznie, byznes is byznes.

    --
    Pozdrawiam, Michał
    www.tyflopodcast.net

  • 45. Data: 2009-12-04 14:59:06
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl> napisał(a):
    > Mała ale publiczna. Są informowani o przekierowaniu i mogą wyłączyć.
    > Ale jakoś tak się składa że często w pole dns wpisują jakieś bzdury.
    > Właściwie to nie wiem skąd im się to bierze.

    Wirusy zmieniają. Dlatego w mojej sieci za używanie dziwnych DSNów jest ban.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    www.grzegorz.net

  • 46. Data: 2009-12-04 15:12:23
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Niebardzo, ale przecież serwery WWW Googla też trzymają jakieś logi, nie
    > wystarczy porównać? Swoją drogą, żadna to sensacja już myślałem, że
    > Google chce utrzymywać coś jak Free DNS na SGH.

    Tak naprawde zrobienie serwera DNS to 3 minuty pracy. Ale lud się podnieca
    bo to GOOGLE, DUŻA FIRMA.

  • 47. Data: 2009-12-04 15:13:20
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Wiem, ale to była po prostu pierwsza myśl po przeczytaniu tej
    > informacji. Serwerów DNS jest tak dużo, każdy ISP ma swój, że wydawało
    > mi się to mało sensowne - ale faktycznie, byznes is byznes.

    I właśnie o to chodzi. Miliony frajerów będą go używać mając pod nosem DNS
    swojego operatora i poczują się "elytą". I niech się czują będzie wesoło

  • 48. Data: 2009-12-04 15:16:03
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 04.12.2009 Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> napisał/a:

    > Tak naprawde zrobienie serwera DNS to 3 minuty pracy. Ale lud się podnieca
    > bo to GOOGLE, DUŻA FIRMA.

    No i ? Po co komuś na workstacji DNS ? Nie zawsze ma się pod ręką dane
    operatora jaki ma DNS.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 49. Data: 2009-12-04 15:18:19
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Mała ale publiczna. Są informowani o przekierowaniu i mogą wyłączyć.

    Rozumiem że nie informuje Pan o tym ustnie bo to i tak większość nie skuma o
    czym Pan mówi. Natomiast - jeśli zadzwonią i poproszą o odblokowanie to
    zrobi to Pan?

    jeśli tak to wszystko OK.

    Ja jedyne co mam innego niż żywcem transmisja pakietów to:

    1) serwer proxy do stron WWW (transparent lub nie) - klient informowany
    nawet w ulotce o tym fakcie.

    2) blokada portu tcp/25 NA ZEWNĄTRZ od jakiegoś czasu, wyłączana od ręki na prośbę
    klienta. Jak narazie był tylko 2 co o to prosili, przyczyna jest prosta:
    większość ma poczte na serwerze w tej sieci, reszta co musi mieć WP, ONETy i
    gmaile - ma i tak interfejs WWW.

    Tych dwóch to potrzebuje do konta pocztowego firmy w której pracuje.

    > Ale jakoś tak się składa że często w pole dns wpisują jakieś bzdury.
    > Właściwie to nie wiem skąd im się to bierze.

    Jak widze niektóre rzeczy które robią użytkownicy to stwierdzam że Albert
    Einstein wymięka. Nawet on by na to nie wpadł.

  • 50. Data: 2009-12-04 15:20:05
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Wirusy zmieniają. Dlatego w mojej sieci za używanie dziwnych DSNów jest ban.

    a to nie wiedziałem. chyba też u siebie wprowadze ban na udp/53. Oczywiście
    jak ktoś zechce to wyłącze.

    Dzięki - nie jestem na bierząco z wirusami bo nie posiadam :)