  • 21. Data: 2019-08-20 16:29:51
    Temat: Re: Google Maps a Waze
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 20.08.2019 o 14:04, Mirek Ptak pisze:

    > Kilka ostatnich komentarzy ze sklepu Google:

    Dopytaj komentatorów, czy używają AM w wersji Win CE
    (czyli na urządzenie nawigacyjne), czy w wersji Android
    (czyli na smartfona, choć obecnie są już urządzenia
    nawigacyjne z Androidem na pokładzie). Automapa była
    długie lata robiona tylko na Win CE i tam z czasem
    wyeliminowano największe błędy i niedopracowania.
    Od kilku lat AM wydawana jest też w wersja na Android
    i niestety w tej wersji Automapa jest zdecydowanie
    gorsza. Na specjalistycznych forach (My-navia, Mynavi-
    expert) biadolenie na jej temat tyczy głównie wersji
    androidowej.

  • 22. Data: 2019-08-20 16:41:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "collie" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Dopytaj komentatorów, czy używają AM w wersji Win CE
    >(czyli na urządzenie nawigacyjne), czy w wersji Android
    >(czyli na smartfona, choć obecnie są już urządzenia
    >nawigacyjne z Androidem na pokładzie).

    Skoro ze sklepu google, to wersja na Androida.

    J.

  • 23. Data: 2019-08-20 16:47:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 20-08-2019 o 13:50, T. pisze:

    >Głupot z ich marketingu się nasłuchałeś.
    >Każda szanowana nawigacja ma tą funkcję.

    GM przez dlugi czas nie mial.
    Yanosik ma od niedawna ... ale moze trudno go bylo wczesniej nazwac
    "szanujaca sie nawigacja".
    Here nie ma do tej pory ...

    AM ma sporo zalet.

    >I w odróżnieniu od AM działa.
    >AM na moim urządzeniu nie potrafi znaleźć gps, a serwis rozkłada
    >ręce....

    No coz, moze to nie jest wina AM, a twojego urzadzenia ...

    J.

  • 24. Data: 2019-08-20 17:50:53
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 20.08.2019 o 14:40, Mirek Ptak pisze:

    > Jak pisałem - pobieram testowo mapy EU (już 3,1 GB jest) - będę się miał okazję
    > przejechać równolegle na TT i AM z i do Nitry :)

    Polska Automapa korzysta z mapy Polski produkcji krajowego dostawcy
    Geosystems, natomiast mapy zagranicy pochodzą od Navteq/Here (USA).
    Mapy holenderskiego TomToma pochodzą zaś od takiegoż holenderskiego
    TeleAtlasa, zarówno w wersji na Polskę, jak i na zagranicę. Jeśli
    TeleAtlas może być lepszy (w co wątpię) od Navteqa/Here w wersji na
    Europę, to Geosystems bije na głowę obie wspomniane mapy w wersji
    na Polskę, i to pod każdym względem (adresy, POI, radary, trasy itd.)
    Prowadzenie od punktu A do punktu B zależy nie od mapy, ale od
    przyjętego w konkretnym programie nawigacyjnym algorytmu.

  • 25. Data: 2019-08-20 18:40:20
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 20 Aug 2019 15:05:10 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Dobrze, ze dla Googla przestalismy byc krajem kat B ...

    Żart roku.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 26. Data: 2019-08-20 19:15:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-08-2019 o 16:47, J.F. pisze:

    > GM przez dlugi czas nie mial.
    > Yanosik ma od niedawna ... ale moze trudno go bylo wczesniej nazwac
    > "szanujaca sie nawigacja".
    > Here nie ma do tej pory ...

    To są nawigacje darmowe, a nie szanowane.
    Nie porównujmy dwóch różnych systemów walutowych.

    > AM ma sporo zalet.

    > No coz, moze to nie jest wina AM, a twojego urzadzenia ...

    Tak jasne, wszystko działa, tylko AM nie i to jest wina urządzenia.....
    IMO prędzej jakichś ich kombinacji korzystających z nieudokumentowanych
    funkcji androida, które jak widać nie zawsze działają.

  • 27. Data: 2019-08-21 06:47:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Aug 2019 19:15:30 +0200, Cavallino napisał(a):

    > To są nawigacje darmowe, a nie szanowane.
    > Nie porównujmy dwóch różnych systemów walutowych.

    No, Here mialo ambicje.
    I na poczatku wcale nie bylo takie darmowe - trzeba bylo Nokie kupic,
    a szanujacy sie telefon swoje kosztowal :-)

    > Tak jasne, wszystko działa, tylko AM nie i to jest wina urządzenia.....

    Na tysiacach urzadzen AM dziala, a na twoim nie - to czyja to wina ?

    > IMO prędzej jakichś ich kombinacji korzystających z nieudokumentowanych
    > funkcji androida, które jak widać nie zawsze działają.

    IMO - w przypadku Androida trudniej o nieudokumentowane funkcje, za to
    latwo o slabo udokumentowane.
    Syste sie tez rozwija, co chwila cos dokladaja, albo zmieniaja
    koncepcje - i wiadomo - bedzie to dzialalo lepiej, lub gorzej, a moze
    wcale ... w zaleznosci od urzadzenia i wersji systemu.

    J.

  • 28. Data: 2019-08-21 06:50:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Aug 2019 18:40:20 +0200, j...@i...pl napisał(a):

    > Żart roku.

    No widzisz - 8 dni do aktualizacji map. IMO - calkiem niezle.

    Z rok temu pisalem o jednym remoncie - wyglada na to, ze ostrzezenia
    ze strony GD importuja.

    Tylko czemu GD nie gromadzi informacji takze z drog podrzednych ...

    J.

  • 29. Data: 2019-08-21 07:00:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Aug 2019 17:50:53 +0200, collie napisał(a):

> [...]
    > Prowadzenie od punktu A do punktu B zależy nie od mapy, ale od
    > przyjętego w konkretnym programie nawigacyjnym algorytmu.

    Ale takze od "kategoryzacji drog" w mapie.
    I to czesto nieoficjalnej/subiektywnej - bo droga np powiatowa, a
    mozna szybko gnac.
    A krajowa np przez wioski biegnie, albo waska i dziurawa.
    Albo kreta i z mnostwem linii ciaglych.

    Zagraniczny dostawca raczej dobrze tego nie skategoryzuje.
    Krajowy ... tez moze byc problem, bo jak pisze - to czesto
    nieoficjalne dane. Producent nawigacji moglby sie dorobic lepszych
    danych, albo ... skorzystac z danych o korkach/sredniej predkosci.

    No i to co pisalem niedawno - Wroclaw-Poznan jezdzilem przez
    Gostyn-Srem. Kategoria nizsza, a jechalo sie szybciej, nawet mimo
    wydluzania S5. Ale od pewnego czasu tiry moga nia jezdzic ... i
    srednia spadla.

    J.

  • 30. Data: 2019-08-21 07:34:33
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2019-08-20 17:50, collie wrote:
    > Geosystems bije na głowę obie wspomniane mapy w wersji
    > na Polskę, i to pod każdym względem (adresy, POI, radary, trasy itd.)

    Tu w zasadzie mogę się zgodzić, ale jakoś nigdy mi nie przeszkadzało, że
    TomTom doprowadził mnie do ul. Iksińskiej 123 przy wprowadzonym adresie
    Iksińska 125. Oczy mi już trochę siadają, ale dotyczy to raczej czytania
    niż patrzenia na numery budynków :). Na ilość POI tez nie narzekam. Nie
    miałem jeszcze problemu ze znalezieniem hotelu, MOPu czy stacji benzynowej.

    > Prowadzenie od punktu A do punktu B zależy nie od mapy, ale od
    > przyjętego w konkretnym programie nawigacyjnym algorytmu.

    I tu jest pies pogrzebany :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak