  • Data: 2019-08-21 07:00:11
    Temat: Re: Google Maps a Waze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 20 Aug 2019 17:50:53 +0200, collie napisał(a):

    > Polska Automapa korzysta z mapy Polski produkcji krajowego dostawcy
    > Geosystems, natomiast mapy zagranicy pochodzą od Navteq/Here (USA).
    > Mapy holenderskiego TomToma pochodzą zaś od takiegoż holenderskiego
    > TeleAtlasa, zarówno w wersji na Polskę, jak i na zagranicę. Jeśli
    > TeleAtlas może być lepszy (w co wątpię) od Navteqa/Here w wersji na
    > Europę, to Geosystems bije na głowę obie wspomniane mapy w wersji
    > na Polskę, i to pod każdym względem (adresy, POI, radary, trasy itd.)
    > Prowadzenie od punktu A do punktu B zależy nie od mapy, ale od
> [...]

    Ale takze od "kategoryzacji drog" w mapie.
    I to czesto nieoficjalnej/subiektywnej - bo droga np powiatowa, a
    mozna szybko gnac.
    A krajowa np przez wioski biegnie, albo waska i dziurawa.
    Albo kreta i z mnostwem linii ciaglych.

    Zagraniczny dostawca raczej dobrze tego nie skategoryzuje.
    Krajowy ... tez moze byc problem, bo jak pisze - to czesto
    nieoficjalne dane. Producent nawigacji moglby sie dorobic lepszych
    danych, albo ... skorzystac z danych o korkach/sredniej predkosci.

    No i to co pisalem niedawno - Wroclaw-Poznan jezdzilem przez
    Gostyn-Srem. Kategoria nizsza, a jechalo sie szybciej, nawet mimo
    wydluzania S5. Ale od pewnego czasu tiry moga nia jezdzic ... i
    srednia spadla.

    J.