  • 11. Data: 2010-05-31 12:47:28
    Temat: Re: Gniazdo USB-A z czujnikiem włożenia?
    Od: zenek <z...@o...pl>

    MiSTER pisze:

    > Dokładnie jak kolega opisał.
    > Normalnie host wystawia stan SE0 (na wyjsciu obie linie ściągane do gnd
    > przez pulldowny 15k) podłączenie urządzenia jest sygnalizowane stanem J(K)
    > przez podłączenie pullupa 1.5k na linii D+, D-.
    >
    > Pozdrawiam
    > MiSter

    Coby duzo nie p...... tu masz pierwszy z brzegu dokument opisujacy jak
    dziala Host

    http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/philips/IS
    P1160-02.pdf

  • 12. Data: 2010-05-31 13:28:49
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-05-30 22:58, Andrzej W. pisze:
    > Witam,
    >
    > Czy są gniazda USB ze stykiem sygnalizującym włożenie wtyczki?
    > Gdzie tego można szukać?

    Wszystko ładnie, pięknie specyfikację itd. itp....

    Ale ja się pytam, czy ktoś widział gniazdo USB-A z mechaniczną (jakiś
    switch) detekcją włożenia w nie wtyczki.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 13. Data: 2010-05-31 13:37:39
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Andrzej W. pisze:

    > Wszystko ładnie, pięknie specyfikację itd. itp....
    >
    > Ale ja się pytam, czy ktoś widział gniazdo USB-A z mechaniczną (jakiś
    > switch) detekcją włożenia w nie wtyczki.

    Nie ma czegos takiego bo nie ma takiej potrzeby, detekcja jest programowa.

  • 14. Data: 2010-05-31 19:15:24
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-05-31 15:37 zenek napisał(a):

    > Nie ma czegos takiego bo nie ma takiej potrzeby, detekcja jest programowa.

    Ale pytający ma rację - nie da się zrobić detekcji całkiem programowej,
    nie mając po stronie hosta na stałe wystawionych 5V (a o to chodziło
    wątkotwórcy). Urządzenie końcowe dołączane przez USB przy pomocy
    stabilizatora LDO ma obowiązek zrobić sobie 3V3 i do tego napięcia
    podciągnąć linię D+ przez 1,5 kOhm (lub D- jeżeli obsługuje tylko
    LowSpeed). Jeżeli brakuje 5V z hosta (VBUS) to pull-upa się nie załącza.
    Zobacz np. w aplikacje różnych sposobów zasilania układu FT232 -
    wyraźnie podkreślają, że pull-up ma być zasilany z VBUS (nawet wtedy gdy
    reszta całego urządzenia chodzi z własnego zasilania).

    Andrzej W. - pozostaje Ci załączać 5V VBUS na przykład co 5 sekund na
    chwilę i sprawdzać, czy coś nie zrobiło pull-up'a na liniach D+ lub D-.
    W takim przypadku włączasz resztę obsługi USB. Zobacz w specyfikacji USB
    ile czasu urządzenie USB ma na reakcję od pojawienia się zasilania VBUS.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 15. Data: 2010-06-01 07:11:02
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Ale pytający ma rację - nie da się zrobić detekcji całkiem programowej,
    > nie mając po stronie hosta na stałe wystawionych 5V (a o to chodziło
    > wątkotwórcy).

    Tylko że jak już koledzy wcześniej zauważyli, z uwagi na przedłużacze USB,
    detekcja "mechaniczna" nie ma sensu.

  • 16. Data: 2010-06-01 08:34:14
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik William Bonawentura napisał:

    > Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko że jak już koledzy wcześniej zauważyli, z uwagi na przedłużacze
    > USB, detekcja "mechaniczna" nie ma sensu.

    Ma sens ograniczony. Po prostu układ zadziała oszczędnościowo jedynie
    przy przestrzeganiu zasady dodatkowej - nic w gnieździe.

    --
    Darek

  • 17. Data: 2010-06-01 11:51:33
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-06-01 10:34:14 +0200,
    =?ISO-8859-2?Q?=22Dariusz_K=2E_=A3adziak=22?=
    <d...@n...pl> said:

    > Ma sens ograniczony. Po prostu układ zadziała oszczędnościowo jed ynie
    > przy przestrzeganiu zasady dodatkowej - nic w gnieździe.

    jak ma "coś w gnieździe", może już od strony logicznej sprawdzać USB,
    jeśli stwierdzi że głucho, to gasić +5V, ewentualnie sprawdzać to
    cyklicznie co ileśtam czasu.

    --
    DJ

  • 18. Data: 2010-06-01 13:59:54
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-05-31 15:28, Andrzej W. pisze:
> [...]

    No to rozwiążę to w drugą stronę.
    Dam nisko wydajne podciąganie do 5,5V i dobiorę tak przetwornicę by się
    całkowicie zatrzymywała jeśli napięcie na FB jest zbyt duże.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 19. Data: 2010-06-01 14:28:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Andrzej,

    Tuesday, June 1, 2010, 3:59:54 PM, you wrote:

    > No to rozwiążę to w drugą stronę.
    > Dam nisko wydajne podciąganie do 5,5V i dobiorę tak przetwornicę by się
    > całkowicie zatrzymywała jeśli napięcie na FB jest zbyt duże.

    Bardzo dobry pomysł.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl