  • Data: 2012-05-16 12:08:38
    Temat: Re: Gniazdo RJ-45
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "quasi" <s...@s...spamem.pogania> napisał w wiadomości
    news:joul13$5nj$1@inews.gazeta.pl...

    > Zdaję sobie sprawę, że kabel sieciowy można traktować jako linię długą i
    > takie łączenie na śrubki może bruździć. Czy takie gniazda spełniają
    > kategorię 5e (o kat. 6 to nawet nie myślę) i czy w ogóle one się do czegoś
    > nadają?
    >
    > Robię remont w domu i chciałem sobie zamontować gniazdko internetowe przy
    > telewizorze, a nie widzi mi się kupowanie ww. narzędzia żeby zarobić jedno
    > gniazdo. W tej chwili już skończyłem, ale jest zrobione tak, że z listwy
    > przypodłogowej wystaje kawał kabla, a to wygląda mało profesjonalnie ;)

    Nie powiem jakie (nie ja kupowałem), ale montowałem kilka lat temu jakieś 40
    gniazdek ethernetowych w których poszczególne druciki wpychałem między
    ostrza, które łapały kontakt.
    Jak drucik wystarczająco dłuższy to dawało się wcisnąć bez narzędzi (potem
    obciąć ten wystający 1cm), a jak krótszy to docisnąć śrubokrętem.
    Działa do dziś.
    P.G.