  • 11. Data: 2011-01-31 03:43:22
    Temat: Re: Gniazdko elektryczne b?yska
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Verox wrote:

    > Musisz skakać z jednego na drugi 50 razy na sekunde.
    Raczej 100 razy przeskakiwac :)
    --
    pzdr, j.r.

  • 12. Data: 2011-01-31 06:55:36
    Temat: Re: Gniazdko elektryczne błyska
    Od: DECTer <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-29 12:02, ela pisze:
    > ja wiem ?e to chyba NTG ale my?le ?e znacie sie na tym - prosze o pomoc:
    >
    > W momencie wyjmowania wtyczki z gniazdka (gdy ?elazko bylo w??czone) pojawi?
    > sie b?ysk. Gniazdko jest nowe.
    > Czy jest to niebezpiczne? Elektryk który zaklada? gniazdko powiedzial ?eby
    > nie brac tego pod uwage, ?e tak moze sie zda?aae.
    >
    > Dziekuje za pomoc.

    Dobrze że reagujesz na niepokojące zjawiska.
    Akurat iskra przy wkładaniu i wyjmowaniu wtyczki jest normalnym zjawiskiem.
    Ale niepokojącym jest nagrzewanie się wtyczki , błyski z gniazdka gdy
    wtyczka jest włożona czy swąd plastiku.

    Te zjawiska mogą nawet doprowadzić do spalenia chałupy.

    Decter

  • 13. Data: 2011-01-31 14:53:11
    Od: "spa" <s...@a...er>

    Użytkownik "ela" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
    > W momencie wyjmowania wtyczki z gniazdka (gdy żelazko bylo włączone)
    > pojawił
    > sie błysk. Gniazdko jest nowe.

    Wyjmuj jak zgaśnie lampka na żelazku, a nie jak sie świeci, lub najpierw
    gałke przekręć by zgasla\

    > Czy jest to niebezpiczne? Elektryk który zakladał gniazdko powiedzial żeby
    > nie brac tego pod uwagę, że tak moze sie zdażać.

    Tak się dzieje, iskrzy zależnie od momentu wyjęcia. Ten typ tak ma.