  • Data: 2019-11-13 11:40:41
    Temat: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan jaNus napisał:

    > Warto zerknąć:

    Nie warto. Chyba że ktoś lubuje się w takich klimatach.

    > Jakiś czas pracowałem jako akwizytor, i biegałem po blokach.
    > To... bunkry! Bez domofonu nie wejdziesz, a do tego na każdym piętrze
    > mieszkania oddzielone od klatki i windy solidną kratą, i znów domofon.
    > Gdyby ludzie czuli się bezpiecznie, to by tego nie było na pewno!
    > *Jakieś* ich doświadczenia muszą więc za tym stać.

    Widział ktoś blok, w którym mieszkania nie mają podwójnych drzwi?
    Jedne, wewnętrzne, zamontowane zgodnie z projektem, drugie, na dziko,
    przez lokatorów. Tymi drugimi często bardzo łatwo całkiem zablokować
    możliwość wyjścia z mieszkania sąsiadowi, na przykład w czasie pożaru
    i z nim związanej paniki. To powinno być zabronione, w pierwszym
    rzędzie przez straż pożarną. To samo z tymi kratami.

    A co za tym stoi? Przeważnie jest tak, że jeden zacznie, zamontuje
    sobie te wrota, sąsiad podpatrzy i też tak chce. Dalej idzie lawinowo.
    Żadana tajemnica, zjawisko znane od lat i dobrze opisane.

    > A co w US-iech? Oglądam te ich filmy, i na co 3 widzę, że ludziska
    > mają domy na przedmieściach, w których część drzwi jest oszklona.

    A jakie mają być drzwi w parterowym domu, całym na pozionie gruntu?
    Skoro okna oszklone, to i drzwi. Ładniej, przyjemniej i ogólnie lepiej.
    Nie tylko w USiech, u nas tak samo.

    > Do tego przypomnijmy, że Stany uchodzą (u nas!) za kraj szalejących
    > gangów, no i w ogóle "wielce niebezpieczny".

    Nie tylko u nas. Obiektywne dane pokazują, że brutalna przestępczość
    jest tam na poziomie kilkakrotnie wyższym niż w Europie, szczególnie
    gdy mierzy się morderstwa i napady z bronią w ręku. Ponadto mają bodaj
    najwyższy w świecie odsetek ludzi aktualnie siedzących w pace.

    > Bez sensu, to chyba jasne!

    Dla mnie -- tak.

    > Reasumując:
    > - na filmach są wykorzystywane *zwykłe* domy, zwykłych Amerykanów,
    > to nie żadne-tam potiomkinowskie zabudowania! Tak tedy Amerykanie
    > wcale zagrożeni się nie czują, na co być może niebagatelny wpływ ma
    > to, że w niemal każdym domu jest giwera, albo i 5!

    Że niby ja mam w domu giwerę trzymać?! Albo i 5!? Jeszcze nie zwariowałem!
    Tak, mam dom z przeszklonymi drzwiami wejściowymi. Nie, nie czuję się
    zagrożony.

    --
    Jarek