  • 1. Data: 2010-02-16 23:59:34
    Temat: Główny podejrzany - zasilacz?
    Od: joahim <w...@g...com>

    Witajcie,

    Od jakiegoś czasu mam problemy z laptopem - coraz częściej zdarzają mu
    się niezależne od systemu (Debian, Win2K) zwisy - niekiedy pojawiają
    się na ekranie pasy w przypadkowych kolorach, potem zazwyczaj mam
    problem z wyłączeniem i powtórnym włączeniem.
    Co ciekawe:
    1. Zwisy następują, gdy ktoś kręci się w pobliżu, prawdopodobnie, jak
    zostanie poruszony (?) kabel od zasilacza
    2. Na baterii notebook pracuje wyraźnie stabilniej

    Czy dobrze zgaduję, że głównym podejrzanym może być zasilacz?
    Co o tym, sądzicie?

    Pozdrawiam

    joahim

  • 2. Data: 2010-02-17 06:41:43
    Temat: Re: Główny podejrzany - zasilacz?
    Od: aolo <a...@p...fm>

    W dniu 2010-02-17 00:59, joahim pisze:
> [...]
    > 2. Na baterii notebook pracuje wyraźnie stabilniej
    >
    > Czy dobrze zgaduję, że głównym podejrzanym może być zasilacz?

    Miałem kiedyś podobne objawy w T41. Przyczyną były nie kontakty na
    chipsecie graficznym. Pasy na ekranie zwiechy i restarty.
    Olek

  • 3. Data: 2010-02-17 07:23:17
    Od: joahim <w...@g...com>

    On 17 Lut, 07:41, aolo <a...@p...fm> wrote:
    > W dniu 2010-02-17 00:59, joahim pisze:

    > Miałem kiedyś podobne objawy w T41. Przyczyną były nie kontakty na
    > chipsecie graficznym. Pasy na ekranie zwiechy i restarty.

    No dobra, ale dlaczego nie styka przy ruchu zasilacza?
    Kolejna rzecz - w czy w opisanym przez Ciebie przypadku konieczna jest
    wizyta w serwisie czy można to poprawić we własnym zakresie?

    W.

  • 4. Data: 2010-02-17 09:24:51
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-02-17 08:23, joahim pisze:

    > No dobra, ale dlaczego nie styka przy ruchu zasilacza?
    Bo ruszając zasilaczem ruszasz też kablem i wtyczką, co powoduje ruch
    gniazda i zmiany naprężenia płyty głównej?

    > Kolejna rzecz - w czy w opisanym przez Ciebie przypadku konieczna jest
    > wizyta w serwisie czy można to poprawić we własnym zakresie?
    Domyślam się że jakbyś był elektronikiem który by był w stanie (i miał
    odpowiedni warsztat) by to naprawiać, to byś nie pytał ;) tak więc
    niestety musisz z tym do serwisu. I to dobrego

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2010-02-17 20:04:31
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 2010-02-17 00:59, joahim pisze:
    > 2. Na baterii notebook pracuje wyraźnie stabilniej

    Skoro "wyraźnie stabilniej", a nie "idealnie stabilnie", to
    raczej problemem jest płyta główna. Awarie zasilacza skutku-
    ją problemami z wydajnością, szybkim rozładowywaniem i zuży-
    waniem akumulatora, ale nie brakiem stabilności.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 6. Data: 2010-02-18 09:58:25
    Od: Tomasz Potega <s...@m...univ.gda.pl>

    On 02/17/10 00:59, joahim wrote:
    > Czy dobrze zgaduję, że głównym podejrzanym może być zasilacz?
    > Co o tym, sądzicie?

    na baterii laptop może pracować przy obniżonych parametrach, stąd
    zasilanie sieciowe może tylko przyspieszać wystąpienie usterki -
    z samym zasilaniem niezwiązanej.

    pozdrowienia,
    shadow