  • 1. Data: 2011-06-12 12:47:58
    Temat: Głośny zawór - Uno
    Od: "WAC" <w...@o...pl>

    Jeden z zaworów leciwego Uno zachowuje się zbyt głośno. Już miałem udać się
    do mechanika, aby wymienić hydrauliczne regulatory. Jednak usłyszałem, że są
    w sprzedaży jakieś preparaty do oleju (ceramizery?), które niwelują hałas.
    Czy to prawda? Może ktoś używał czegoś podobnego, z jakim skutkiem?
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2011-06-12 12:56:11
    Temat: Re: Głośny zawór - Uno
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "WAC" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > hałas. Czy to prawda? Może ktoś używał czegoś podobnego, z jakim skutkiem?

    zaden ceramizer nie naprawi Ci popychacza.
    Zagęstnienie oleju (a to już nie ceramizery) może coś zmienić, ale zmienia
    to również wiele rzeczy w innych miejscach i np. warunkach kiedy spada
    temperatura na zewnątrz.
    Jeśli hydrauliczny popychacz klekocze - wymień go, koszt jednego nie jest
    specjalnie wysoki... i przypuszczam, ze podobny do tego specyfiku do oleju.
    Jedyna różnica to koszt samej uzługi - ale za to tylko ona zagwarantuje Ci,
    ze to będzie koniec, a nie początek Twoich problemów.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 3. Data: 2011-06-12 13:35:30
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

> [...]
    > do oleju. Jedyna różnica to koszt samej uzługi - ale za to tylko ona
    > zagwarantuje Ci, ze to będzie koniec, a nie początek Twoich problemów.

    Łuno skomplikowane nie jest - więc i koszt nie będzie wysoki ;)

    Pozdrawiam !

  • 4. Data: 2011-06-12 15:07:58
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    wiadomości news:it28a2$k8v$1@news.onet.pl...
    > Łuno skomplikowane nie jest - więc i koszt nie będzie wysoki ;)

    wiesz - znam przypadki, kiedy mechanik cenowo potrafi przejść samego siebie
    .. a jak ktoś nieobeznany to konczy sie to "remontem"

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 5. Data: 2011-06-12 17:13:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-12 12:47, WAC pisze:
> [...]
    > w sprzedaży jakieś preparaty do oleju (ceramizery?), które niwelują hałas.
    > Czy to prawda? Może ktoś używał czegoś podobnego, z jakim skutkiem?

    Nie ma żadnych takich preparatów.
    Są rozmaite rozwiązania klasy "syfa pudrem", ale nie polecam - można
    oczywiście nalać oleju przekładniowego do silnikowego, albo innych
    motodoktorów i może i uda się jakoś zagłuszyć na chwilę hałas.
    Ale po pierwsze na chwilę, a po drugie ze szkodą dla reszty silnika.

    Jak masz tam hydrauliczny popychacz, to trzeba go wymienić, zwłaszcza
    jeżeli uda się zlokalizować który to, to uda się naprawę zamknąć w
    niewielkiej kwocie pieniędzy.

  • 6. Data: 2011-06-12 20:51:55
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

> [...]
    >
    > wiesz - znam przypadki, kiedy mechanik cenowo potrafi przejść samego
    > siebie .. a jak ktoś nieobeznany to konczy sie to "remontem"

    Eeee no - dekiel zaworów, dekiel paska rozrządu - oba zdjąć, pasek
    rozrządu zdjąć, wywalić wałek rozrządu, sprawdzić która szklanka miękka,
    wymienić ją, złożyć wsio dając nową uszczelkę zaworów.
    Jak kto się nie bawi tylko robi to max 1h roboty :)

    Pozdrawiam !

  • 7. Data: 2011-06-12 21:18:11
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    wiadomości news:it31sc$b0p$1@news.onet.pl...

> [...]
    > wymienić ją, złożyć wsio dając nową uszczelkę zaworów.
    > Jak kto się nie bawi tylko robi to max 1h roboty :)

    ty mi tego nie tłumacz, bo ja to wiem. Ja tylko mówie, ze od strony
    mechanika, często jak w usłudze pojawia sie nazwa rozrząd to cena nagle
    rośnie wykładniczo..

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 8. Data: 2011-06-12 21:54:10
    Od: "WAC" <w...@o...pl>

> [...]
    > hałas. Czy to prawda? Może ktoś używał czegoś podobnego, z jakim skutkiem?
    Dzięki Wszystkim za rozwianie wątpliwości.
    Szkoda kombinować, jadę do warsztatu .
    Pozdrawiam.