    From: Glub <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Głośność słuchawek audio montowanych w kasku
    Date: Sun, 29 Nov 2009 14:23:35 +0000 (UTC)

    "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Glub" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    > Oj oj. Kapkę się zapędziłeś. Sumowanie i odejmowanie decybeli jest jak
    >
    > najbardziej poprawne z fizycznego punktu widzenia.

    Ale nie z matematycznego.

    Jeśli pamietasz 73db+73db=76

    > Skoro przeszkoda (zatyczka) tłumi o 30 dB, to źródło dźwięku stojące
    > za
    > przeszkotą po przejściu przez nią będzie osłabione o 30 dB.

    Tak ale kolega pomylił tlumienie słuchawki od jej spl, a przynajmniej
    niejednoznacznie to opisał

    > Skuteczność i sprawność źródła dźwięku (głośnika) to jednoznacznie
    > zdefiniowane parametry. Skuteczność, to umiejętność zamiany mocy
    > dostarczonej - na wytworzony poziom natężenia dźwięku. Typowa
    > sprawność
    > głośnika to ok 87-90 dB z 1W w odległości 1m.

    Zgadza się. Nie chcialem kolegów zabijać.

    > Co do słuchawek dousznych - pogrzebałem w internecie i oznalałem
    > informację,
    > że te NAJLEPSZE potrawią wytłumić otoczenie o 20-25 dB. Słuchawki w
    > rozsądnej cenie tłumią o 15-18 dB. Dobre zatyczki (np. te:
    > http://www.alejahandlowa.pl/tr/produkt/wkladki-przec
    iwhalasowe-howard-leight-howard-leight---max-lite-wk
    ladki-sopot_1632135.html)

    > tłumią o 34 dB, a kosztują grosze.
    >
    > Wygląda na to, że spróbuję zamontować słuchawki przyklejając je do
    > kasku i
    > sprawdzę na własnej skórze, jak takie rozwiązanie się spisze.

    Czekam na aktywny system wygluszeń.

    Słuchawki Bose które testowalem dla redakcji Mojego Jabluszka
    rewelacyjnie tlumily szumy stojącego obok Local Racka stołu Vi6,
    nietlumiac np głosu kolegi.

    --
    Glub, realizator dzwieku, praktyk.