  • 51. Data: 2018-01-02 13:49:58
    Temat: Re: Głośniki do laptopa - jakie?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 2 Jan 2018 13:43:40 +0100, Adam napisał(a):

    > dławią się.

    Rzecz nieznana fizyce.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 52. Data: 2018-01-02 13:56:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 2 Jan 2018 12:43:19 +0100, z napisał(a):

    > Bas basowi nie równy :-)

    Pieprzenie. Jakby producenci sprzętu szerzej/w ogóle publikowali
    charakterystyki:
    -zniekształceń liniowych
    -zniekształeceń nieliniowych
    -zniekształceń fazowych
    to mniej by było rozmaitych guru pieprzących o "soczystych basach" czy
    "bas basowi nie równy". W zasadzie w tych trzech charakterystykach
    zawiera się całość oceny danego elementu toru akustycznego. Subiektywną
    ocenę indywidualną (czyli jak komu co brzmi) zostawiam na boku. Mnie to
    nic nie obchodzi, każdemu wolno sobie uszy maltretować w dowolny sposób.
    Ale dyskutować na ten temat nie będę :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 53. Data: 2018-01-02 14:15:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-02, Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net> wrote:
    > Date: Tue, 02 Jan 2018 04:34:37, Group: pl.comp.os.linux
    > Msg-ID: <p2eukd$1unq$3@gioia.aioe.org>
    > From: Marcin Debowski:
    niacz-sluchawko-i7108875485.html#thumb/2

    > A po co marnować kasę na coś, czego i tak nie usłyszysz? Polecam lekturę
    > "24/192 Music Downloads ...and why they make no sense"
    > https://people.xiph.org/~xiphmont/demo/neil-young.ht
    ml

    Dzięki Dominik - bardzo interesująca lektura, ale nie kumam do końca
    jednej rzeczy. Dosyć łatwo zrozumieć dlaczego 192kHz nic nie daje
    ilustrując to dzwiękiem o stałej częstotliwości. Wtedy jest jasne, że
    da się taki dźwięk spóbkować z częstotliwością >= Nyquista i odtworzymy
    perfekcyjną "analogową" sinusoide. Natomisat ciągle mi umyka, co się
    dzieje przy dynamicznej zmianie częstotliwości z amplitudą. Nawet jeśli
    przyjmiemy, że jest to zlepek regularnych sinusoid, to wydawałoby sie
    nie sposób przewidzieć zależności czasowych. Ten gość objasnia to
    odrobinę na podlinkowanym wideo, ale jakoś umyka mi istota.

    Przykładowo, idą 2-3 okresy 1kHz z amplitudą 1, potem nagle robią się 2
    okresy przy 15kHz z amp. 0.5. Jak próbkowanie z niską czestotliwoscią
    ma odtworzyć to przejście pomiędzy 1 and 15kHz?

    tg-stereo-hifi-i7099919207.html

    Dzieki.

    --
    Marcin

  • 54. Data: 2018-01-02 14:19:56
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    > Słuchaj, to zaczyna być nudne. Naprawdę nie wiesz że dolna częstotliwość
    > graniczna głośnika jest liniowo zależna od jego średnicy? Chcesz mieć
    > basy, używaj dużego głośnika. Nie bardzo wiem jak chcesz zmieścić duży
    > głośnik do małej kolumny :)

    I od wielkości pomieszczenia zalezy

  • 55. Data: 2018-01-02 14:26:39
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 29.12.2017 o 13:13, z pisze:
    > Tak szczerze na koniec napisz czy słyszysz różnicę między kilka stówek a
    > kilka tysi, czy słyszysz różnicę między CD a dobrym mp3, MD ,DCC?
    > Czy słyszysz różnicę między CD a VHS Hifi (moje ostatnie odkrycie ;-) )

    Zależy, czy widać czy nie

  • 56. Data: 2018-01-02 15:58:05
    Od: z <...@...pl>

    > Ale dyskutować na ten temat nie będę :)

    Sęk w tym że nawet z tego co piszesz to organizm zauważy tylko te
    różnice subiektywne. To jest coś co zauważy albo mu się wydaje i o czym
    można rozmawiać albo nie.
    Później można sobie długo dyskutować o przedłużaniu męskości i kasie za
    jaką "się ma sprzęt" a nie o jakości którą to niektórzy myślą że słyszą.
    Śmieszne to :-)

  • 57. Data: 2018-01-02 22:54:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Rzecz nieznana fizyce.

    Ale znana w elektroakustyce :)

    Trochę w tym siedziałem.
    W starych podręcznikach do liczenia obudów OIDP były zalecenia (jeśli
    nie wzory) do dobierania pojemności obudów w zależności od ich typu
    (kompakt, bass-reflex, bierna, tunel, itd) i w zależności od wielkości
    pomieszczenia. A nieco inaczej też projektowało się estradówki, ale to
    inny gatunek, przeznaczony głównie na efektywność.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 58. Data: 2018-01-03 11:19:06
    Od: Chris <x...@x...com>

    > A czy firma BOSE opublikowała charakterystyki częstotliwościowe czy
    > tylko powiedziała że to jest fajne?

    Od tego są ludzie którzy potrafią słyszeć ....

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 59. Data: 2018-01-03 11:54:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 3 Jan 2018 11:19:06 +0100, Chris napisał(a):

    > Od tego są ludzie którzy potrafią słyszeć ....

    Cieawe skąd biorą pieniądze....
    --
    Jacek
    I hate haters.