  • 11. Data: 2014-01-26 22:29:56
    Temat: Re: Głośniki do komputera
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-01-25 10:37, TM pisze:
    > Jakie możecie polecić głośniki do komputera w cenie ok. 150 zł. Nie
    > jestem melomanem, nie analizuję utworów pod względem jakości.Ot, taki
    > przeciętny słuchacz.

    Ja akurat melomanem jestem więc w przypadku komputera w ogóle nie
    stawiam głośnikom wymagań innych niż praktyczne bo i tak jakość będzie
    marna. Tak więc doradzając Ci praktyczne rozwiązanie polecam:

    http://www.gral.pl/Logitech+Z313+2+1_336.html

    A dlaczego?

    - Przede wszystkim - bo włącznik zasilania jest niezależny od pokrętła
    siły głosu. Czyli po włączeniu masz zawsze swój ulubiony poziom wyjściowy.

    - Potrafią grać głośno gdy potrzebujesz i mają dobre basy (dzięki
    subwooferowi)

    - W pilocie masz wejście na słuchawki więc łatwo można przerzucić się na
    muzykę słuchawkową bez potrzeby nurkowania pod biurkiem.

    - Kosztują mniej niż 150zł (129) - no chyba, że pójdziesz do "taniej"
    sieci typu MediaMarkt, gdzie widziałem je za niecałe 180zł :-D

    Marek

  • 12. Data: 2014-01-26 22:31:10
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > melomanem, nie analizuję utworów pod względem jakości.Ot, taki przeciętny

    Może te, tylko nie wiem jakie mają kable wejściowe.
    http://powercomputer.com.pl/glosnikizalmanzms300syst
    em2020w-p-52467.html

    --
    animka

  • 13. Data: 2014-01-26 22:32:08
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-01-26 21:32, animka pisze:
    > Te by były niezłe chyba, tylko, że za mała moc głośników (10W).
    > http://www.arest.pl/produkt/41506/LOGITECH-Z200-2-0-
    przewodowe-mini-jack-czarne/

    Czy słuchałaś jak grają? Masz jakieś porównanie? Daje to odrobinę basów?
    Podawana moc nie ma nic do rzeczy.
    Te co ja zaproponowałem mają drewniany ciężki subwoofer ;-) (naprawdę
    ciężki, kiedyś w sklepie sobie macałem różne i porównywałem z droższymi
    /większymi) ;-) z pokrętłem regulacji siły basów, kosztują te same
    pieniądze i na prawdę ładnie grają :-)

  • 14. Data: 2014-01-26 22:38:18
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-01-26 22:29, Marek pisze:
    > - W pilocie masz wejście na słuchawki więc łatwo można przerzucić się na
    > muzykę słuchawkową bez potrzeby nurkowania pod biurkiem.

    Czy po podłączeniu słuchawek nadal jest regulacja siły głosu pokrętłem?
    W S-220 niestety nie. :-(
    Ile długości ma kabelek od pilota?

  • 15. Data: 2014-01-26 22:53:13
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-01-26 22:38, z pisze:

    > Czy po podłączeniu słuchawek nadal jest regulacja siły głosu pokrętłem?

    Nie mam pojęcia bo nie używam słuchawek.

    > W S-220 niestety nie. :-(

    I bardzo dobrze, że nie! Bo i po co?

    Tego pokrętła nie należy używać do bieżącej regulacji siły głosu -
    ustawiasz je raz i zapominasz o nim. Plastrem możesz zalepić aby przy
    odkurzaniu biurka go nie przestawić. :-)

    W komputerze ustawiasz max. poziom na wyjściu a tym pokrętłem ustawiasz
    max. moc, przy której nie ma zniekształceń jeszcze. Jakiś kawałek z
    basami trzeba odtwarzać bo subwoofer szybciej wymięknie niż głośniki
    satelitarne. Potem ściszasz na komputerze dźwięk do preferowanego
    poziomu i tam sobie regulujesz ją w/g uznania. Dlatego wymyślono
    klawiatury multimedialne tudzież przyciski w myszy "ciszej/głośniej".

    > Ile długości ma kabelek od pilota?

    1.5m

    Marek

  • 16. Data: 2014-01-26 23:17:47
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-01-26 22:53, Marek pisze:
    > I bardzo dobrze, że nie! Bo i po co?

    Po to samo co sterowanie głośnikami. :-)
    Po co taki pilot na kablu? Można było dać na satelitach pokrętło albo
    nawet na pudle pod biurkiem :-)

    > Tego pokrętła nie należy używać do bieżącej regulacji siły głosu -
    > ustawiasz je raz i zapominasz o nim. Plastrem możesz zalepić aby przy
    > odkurzaniu biurka go nie przestawić. :-)

    Jak kto lubi. :-)

    Ja mam zawsze z lewej strony klawiatury i już nie wyobrażam sobie
    inaczej. Nie wykorzystuję mocy na maksa bo nie mam możliwości. (Praca,
    dom) Klawiaturę multimedialną posiadam i myszkę bezprzewodową z
    przyciskami ciszej głośniej też. Ale jak już siedzę przy biurku to moje
    "wielkie pokrętło" jest nie do pobicia w szybkości i ergonomii :-)
    Zapas mocy jest ogromny jak na takie domowe zastosowanie

  • 17. Data: 2014-01-26 23:28:54
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-01-26 22:31, animka pisze:

    > Może te, tylko nie wiem jakie mają kable wejściowe.
    > http://powercomputer.com.pl/glosnikizalmanzms300syst
    em2020w-p-52467.html

    Co Ty z tymi kablami wejściowymi w kółko? W innym wątku chciałaś
    końcówki jack do głośników podłączanych do wzmacniacza choć nie wiadomo
    potem w co wetknąć taką wtyczkę. Polecany zestaw jest do komputera więc
    zapewne ma właściwe złącza.

    A tego zestawu, to uśmiałem się po pachy. Nie sugeruję, że to zły wybór
    do komputera lecz informacje zawarte w opisie pisane są przez
    marketingowca nie mającego bladego pojęcia co sprzedaje. Widać, że
    wybrał chybił trafił górnolotnie brzmiące hasła wyczytane w zbyt mądrych
    dla niego pismach.

    - Obudowa wykonana z materiału MDF wysokiej jakości

    MDF to materiał o kiepskiej jakości używany w tanich kolumnach. Używany
    jest głównie przez fabryki mebli, które wstawiają w niektóre swoje meble
    głośniki twierdząc, że robią w ten sposób kolumny wysokiej jakości :-D

    - Głośniki z ekranowaniem magnetycznym eliminują zakłócenia wytwarzane
    przez inne urządzenia elektryczne.

    Głośniki ekranuje się magnetycznie po to aby to aby ich pole magnetyczne
    nie uszkodziło urządzeń znajdujących się w pobliżu a nie odwrotnie.

    - Antywibracyjne podkładki zapobiegające przemieszczaniu się

    Podkładki są antypoślizgowe.

    - Pasmo przenoszenia: 20 - 20 000 Hz

    Kurde, to wszystkie Hi-Endowe głośniki wymiękają przy tych. Chyba, że
    mieli na myśli spadek charakterystyki przy 20Hz rzędu 100dB :-D

    - Impedancja: 4 Ohm

    To są kolumny aktywne a nie pasywne. Kable wychodzące z zestawu są
    podłączone do wzmacniacza w tych kolumnach a nie do cewek głośników.
    Impedancja wejściowa wzmacniacza jest nieistotna i sięga przynajmniej
    kiloomów a nie kilku omów.

    - Kompatybilność: Windows 7/Vista/2000/Xp

    Rozumiem, że trzeba zaczekać na drivery pod Windows 8 aby dźwięk
    usłyszeć? :-D

    Brakuje informacji, że kolumny głośnikowe nie zawierają żadnych
    konserwantów :-D :-D

    Marek

  • 18. Data: 2014-01-26 23:40:12
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-01-26 23:17, z pisze:

    > Po to samo co sterowanie głośnikami. :-)
    > Po co taki pilot na kablu? Można było dać na satelitach pokrętło albo
    > nawet na pudle pod biurkiem :-)

    I tak się kiedyś czyniło do momentu kiedy zestawy głośnikowe (mylone z
    głośnikami nagminnie) nie stały się domeną przemysłu meblarskiego.

    > Jak kto lubi. :-)

    Owszem. Głową też się da wbijać gwoździe :-)

    > Ja mam zawsze z lewej strony klawiatury i już nie wyobrażam sobie
    > inaczej. Nie wykorzystuję mocy na maksa bo nie mam możliwości.

    Ja nie sugerowałem słuchania na maksa lecz przedstawiłem jak się ustawia
    "końcówkę mocy" bo taką rolę pełnią komputerowe zestawy głośnikowe.

> [...]
    > przyciskami ciszej głośniej też. Ale jak już siedzę przy biurku to moje
    > "wielkie pokrętło" jest nie do pobicia w szybkości i ergonomii :-)

    Hmmm... gdy trzymam dłoń na myszy, to ruch kciukiem (tam mam pokrętło
    usadowione - ciszej / głośniej lub mute po wciśnięciu) wydaje mi się
    najszybszy i nie trzeba odrywać ani rąk od manipulatorów (myszy,
    klawiatury) jak i wzroku od monitora. Nie w tym sensie, że chcę
    przekonywać Cię do czegokolwiek lecz wydaje mi się, że Ty mówisz o
    nawykach a ja o ergonomii.

    Marek

  • 19. Data: 2014-01-27 00:06:30
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-01-26 23:40, Marek pisze:
    Ty mówisz o
    > nawykach a ja o ergonomii.

    Muśnięcie lewym palcem lewej ręki dużego pokrętła (ja mam duże) ;-) bez
    patrzenia jest dla mnie szybsze i wygodniejsze. Myszkę mam obłożoną
    robotą a przyciski na niej nie działają tak szybko.
    Niestety taka robota że muszę dużo klikać. Do tego stopnia że miałem
    uraz i każde odciążenie prawej ręki jest błogosławieństwem

  • 20. Data: 2014-01-27 01:07:50
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

> [...]
    > http://powercomputer.com.pl/glosnikizalmanzms300syst
    em2020w-p-52467.html

    >Co Ty z tymi kablami wejściowymi w kółko?

    To grupowy troll więc się kompletnie nie przejmuj :)