  • Data: 2019-05-04 21:41:05
    Temat: Re: Gęstość elektrolitu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 4 May 2019 20:07:09 +0200, Jacek napisał(a):
    > Nie było.

    > Tak żem czuł :-)

    > Mam nieco zaniżone napięcie ładowania (13,9-14,2 max), a auto zamierzam

    To jest wielu lat calkiem typowe napiecie.
    A czy za niskie ... fabryczny akumulator jakos dluzej wytrzymuje.

    Wymiana regulatora moze nie pomoc ... a te elektroniczne to sie chyba
    bardzo rzadko rozregulowuja.

    > sprzedać, więc nie chcę inwestować w nowy regulator napięcia (sam
    > regulator jest tani, ale z powodu fatalnego dostępu wymiana 2-3 stówki)

    Ech, a w scierce to 5 minut trwalo ... to se ne wrati :-(

    > Uchyl rąbka tajemnicy, bo ciekaw jestem.

    Wyczytane gdzies w internecie - dosypac tlenku chromu i ladowac.
    Teoria: skrystalizowany PbSO4 nie przewodzi pradu, wiec nie ulega
    ładowaniu. Chrom wydzielajacy sie w czasie elektrolizy w postaci
    whiskersow, doprowadza prad w poblize zewnetrznych czesci siarczanu i
    wtedy nastepuje normalna konwersja przy ladowaniu.
    Ale to wymaga zasiarczonej masy ciagle w plytach, a nie opadnietej.
    Twoje plyty chyba nie sa zasiarczone, bo jednak byl naladowany.

    Albo sprobowac jakiegos "ładowania odsiarczajacego", moze przypadkiem
    jakies zadziala :-)

    J.