  • 11. Data: 2013-01-29 17:55:33
    Temat: Re: Gerber Viewer
    Od: jan kowalski <d...@g...com>

    > Nie rozumiem co chesz powiedzieć.
    > W moich plikach gerbera i pliku wierceń wszystko jest w skali x1.
    > Gerber viewera chcę użyć aby obejrzeć dokumentację, którą wygenerowałem i
    > chciałbym otwory widzieć tam gdzie są a nie rozstrzelone x10 w stosunku do
    > płytki.
    > P.G.

    Chce powiedziec to ze plytkarnia zadowoli sie przeskalowanym plikiem
    wiercen tak x10 jak i x0,1.
    Od tego jest soft. Problem moze byc z eksportem protela, gerbery
    tworzy 2.4 a wiercenie 2.5, to samo z importem, w podgladzie
    gerberowej przegladarki gerbery importuje jako 2.4 a wiercenie 2.3.
    Liczba kombinacji jest spora, od 2.3, 2.4, 2.5, 2.6, 3.2, 3.3, 3.4.
    Watpie czy znajdziesz cos lepszego z darmowych:
    http://www.pentalogix.com/viewmate.php

  • 12. Data: 2013-01-29 18:25:57
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "jan kowalski" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Chce powiedziec to ze plytkarnia zadowoli sie przeskalowanym plikiem
    ? wiercen tak x10 jak i x0,1.

    Ok. To, czy płytkarnia sobie poradzi jest poza moim kręgiem zainteresowań
    (wiem, że sobie poradzi) dlatego nie rozumiałem.

    Tak czy siak dziwi mnie, że identycznie generowana dokumentacja z dwu płytek
    jest pod tym samym programem dla jednej widziana dobrze, a dla drugiej z
    przeskalowanymi otworami (same otwory mają chyba oryginalne średnice, tylko
    współrzędne się przeskalowały).

    Ja jedynie chcę rzucić okiem, czy wszystkie moje kombinacje dały zamierzony
    efekt.
    Ostatnio robi się coraz więcej takich, których nie mogę zdefiniować w
    definicji elementu i jakieś indywidualne ustawienia w opcjach
    "Manufacturing" dla każdej płytki na której użyłem ten element muszę robić).

    > Watpie czy znajdziesz cos lepszego z darmowych:
    http://www.pentalogix.com/viewmate.php

    Dzięki za każdą informację. Zajrzę na pewno (jutro/pojutrze) do wszystkich
    wskazanych.
    Wydawało mi się, że taki viewer to trudno jest źle napisać.
    P.G.

  • 13. Data: 2013-01-29 20:26:32
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-01-29 14:49, Paweł Sujkowski pisze:
    > Witam
    >
    > Ja też używam tego z KiCAD=a.

    > Mój pokazuje. Menu Plik/Wczytaj plik wierceń EXCELLON.
    > Wersja dla Linuxa 2011-07-12 BZR 3047 stable.

    Sprawdziłem. Wczytuje plik wierceń, ale wrzuca go w postaci lustrzanego
    odbicia na górną ćwiartkę układu współrzędnych, podczas gdy gerbery
    wrzuca w dolną ćwiartkę. Trzeba by zgłosić do developerów albo samemu
    poprawić i skompilować :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2013-01-30 08:11:50
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-01-29 20:26, Mario pisze:

> [...]
    > odbicia na górną ćwiartkę układu współrzędnych, podczas gdy gerbery
    > wrzuca w dolną ćwiartkę. Trzeba by zgłosić do developerów albo samemu

    Ale z jakiego programu te gerbery i wiercenia? U mnie pliki wygenerowane
    KiCadem (2012-01-19 BZR3256) są poprawnie wyświetlane przez wbudowaną
    przeglądarkę, to znaczy otwory pokrywają się z warstwami miedzi.

    --
    Michał