  • 11. Data: 2009-09-01 22:22:34
    Temat: Re: Generator sinusoidy od 0 do 400Hz na uC
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    wt wrote:
    > Dlaczego robi sie takie komplikacje.

    Bo te komplikacje w pewnych sytuacjach moga być najłatwiejszym i
    najtańszym rozwiązaniem problemu. Juz się nawet nie opłaca mrygałki
    robic na tranzystorach kiedy obok leży uC za $1.

  • 12. Data: 2009-09-02 12:39:41
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h7k18a$n83$2@nemesis.news.neostrada.pl...
    > to był tylko jeden z wielu pomysłów, podejrzewam że najprostszy,
    > a jak chcesz idealną sinusoidę to robisz prosty generator sinusoidalny
    > sterowany napięciem i to napięcie możesz podawać z procesorka, proste i
    > super wypasione?:O)

    A ja bym zrobił na DDS np. AD9831. Zastosowałbym zegar wspólny z atmegą i
    mamy piękny generatorek nie tylko do 400Hz ale spooro wyżej.

    Marek

  • 13. Data: 2009-09-02 15:33:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h7k18a$n83$2@nemesis.news.neostrada.pl...

    > to był tylko jeden z wielu pomysłów, podejrzewam że najprostszy,

    ALe bledny :-)

    > a jak chcesz idealną sinusoidę to robisz prosty generator
    > sinusoidalny sterowany napięciem i to napięcie możesz podawać z
    > procesorka, proste i super wypasione?:O)

    Mozna to zrobic na wiele roznych sposobow, to i dyskusja sie
    rozwija :-)

    J.

  • 14. Data: 2009-09-02 16:25:46
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "marko1a" napisał:
    > A ja bym zrobił na DDS np. AD9831. Zastosowałbym zegar wspólny z atmegą i
    > mamy piękny generatorek nie tylko do 400Hz ale spooro wyżej.

    ale to nie będzie "czysta" sinusoida:O)
    będziesz to musiał wyfiltrować, proste dla stałej częstotliwości, z
    przestrajaniem moze być problem:O)

  • 15. Data: 2009-09-03 11:51:24
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h7m8np$6l$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > ale to nie będzie "czysta" sinusoida:O)
    > będziesz to musiał wyfiltrować, proste dla stałej częstotliwości, z
    > przestrajaniem moze być problem:O)

    Eee tam. Wystarczy LPF i juz po problemie.
    Myślisz ze prosto z atmela sinusoida nie będzie wymagała odfiltrowania
    śmieci?

    Marek

  • 16. Data: 2009-09-03 20:06:56
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    marko1a pisze:

    > A ja bym zrobił na DDS np. AD9831. (...)

    Podstawowa wada tego rozwiązania to cena. :) Po ile stoją teraz te
    układy w detalu? Kiedyś to chyba ponad 50zł na coś takiego chcieli, choć
    ten co podałeś to zdaje się staroć...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 17. Data: 2009-09-03 21:32:00
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Dykus" napisał:
    > Podstawowa wada tego rozwiązania to cena. :) Po ile stoją teraz te układy
    > w detalu? Kiedyś to chyba ponad 50zł na coś takiego chcieli, choć ten co
    > podałeś to zdaje się staroć...

    skoro chodzi o cenę to nic innego jak dyskretny przestrajany generator:O)

  • 18. Data: 2009-09-04 12:34:00
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Dykus" <d...@s...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w detalu? Kiedyś to chyba ponad 50zł na coś takiego chcieli, choć ten co

    Nie staroć. Nadal in stock price 6,33$ ale są też następcy juz od 4$.
    http://www.analog.com/en/rfif-components/direct-digi
    tal-synthesis-dds/ad9831/products/product.html
    Alfine Poznań pytaj.

    Marek