  • Data: 2011-02-24 15:21:12
    Temat: Re: Gdzie wy robicie te kilometry?
    Od: The_EaGle <e...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-02-24 11:18, kogutek pisze:

    > Już wiadomo kto robi takie przebiegi. Część to ludzie chorzy na łeb i
    > pracujący ponad 50 kilometrów od domu i całe zycie zasuwający na benzynę i nie
    > mający na nic czasu.

    Ile czasu oszczędzasz jak pracujesz w mieście w którym masz pracę?
    No np w Warszawie mieszkasz na Ursynowie i pracujesz np na ochocie jak
    znajomek (z Kabat) - dojazd samochodem zajmuje mu 40-50min. Dojazd
    komunikacja ponad 1h w jedną stronę.
    Inny znajomek mieszka w Nowej Iwicznej po między Piasecznem a Warszawą a
    pracuje na Ursusie dojazd 1h w jedną stronę.
    Inny na Ursynowie a dojeżdża do Marek dojazd 30min - jeździ w odwrotną
    stronę do korków :)
    Dla porównania z Mszczonowa i Grójca dojeżdżają na ochotę w 1h i 1.1h do
    centrum z czego 20min tracą w Raszynie.

    Jak widać czas jest podobny a różnica kosztach paliwa - tylko i
    wyłącznie bo koszty utrzymania są podobne to jakieś 150-200zł miesięcznie.

    Oczywiście można nie mieć samochodu i dojeżdżać tramwajem ale wtedy
    będziesz 40min - 1h tłukł się w mieście ale jak już masz ten samochód to
    nie wiele zaoszczędzisz dojeżdżając komunikacją...

    W Polsce ludzie jeżdżą mniej niż np w Niemczech. Tam praca 100km od domu
    to coś normalnego. Nie liczy się odległość a czas. Jeżeli te 100km
    pokonujesz w godzinę co jest realne w przypadku autostrady to zadowolony
    z życia mieszkaniec Białołęki będzie na ochotę jeździł dłużej niż tą 1h
    do pracy choć ma zaledwie 25-30km.

    W ogóle szukanie miejsca zamieszkania pod kątem miejsca pracy to jakiś
    absurd. W ciągu ostatnich 10 lat pracowałem ... 4 miejscach i
    współpracowałem z 5 innymi i jak mam na tej podstawie wybierać sobie
    miejsce zamieszkania? Obecnie praca to nie fabryka FSO w której
    pracowało się od studiów do emerytury. Teraz w jednej firmie się gorzej
    wiedzie to ją zmieniasz i tyle. Ślub to bierze się z kobietą a nie pracą.

    > ... Zwykły normalny użytkownik samochodu robi grubo poniżej
    > 10 tysięcy rocznie. Chyba ze nienormalny i dobija na rondzie.

    Co to znaczy normalny? Normalny wg Twoich standardów. Każdy sam wybiera
    co jest dla niego normalne.

    Pozdrawiam
    Rafał