  • 71. Data: 2016-06-14 16:43:00
    Temat: Re: Gdzie w Europie na prawko
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Miałeś szczęście że zyskałeś sympatię instruktora, obecnie by Cię nie
    > zapamiętał, gdyż zdaje się na komputerze, a w samochodzie wszystko jest
    > rejestrowane, a za cichym przyzwoleniem i wiedzą WORD egzaminotr może
    > uwalić Cię za cokolwiek, gdy będzie tego chciał,
    > o czym świadczy ilość zdających około 30%. To nie służy eliminacji
    > kiepskich kierowców z dróg, tylko zarabianiu na egzaminach, trzeba być
    > ślepym, by tego nie widzieć.

    A ile z tej reszty nie powinno w ogóle mieć prawa jazdy? Nie przesądzam,
    ale zapewne jakaś część nie powinna nigdy wyjechać na drogi. I nie mnie
    oceniać, czy jesteś w tej grupie. Niemniej nie znalazłes się w grupie
    tych 30% zdających, o których piszesz...
    T.

  • 72. Data: 2016-06-14 16:47:32
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Już więcej sensu miałoby dawanie (prawie) każdemu dokumentu na pół roku
    > i potem egzamin - przynajmniej by się oceniało rzeczywiste umiejętności.
    > W USA każdy dostaje od ręki a jezdzą bezpieczniej - czyli się da.
    >
    > Shrek.

    Dzieje się tak również dlatego, że policja tam jest skuteczniejsza.
    Straszak działa...
    T.

    Ps. Polecam też tekst: Fotoradarów mniej - no to gazu
    (http://www.wnp.pl/wiadomosci/275494.html)

    Od 1 stycznia 2016 roku, zgodnie ze zmianami w przepisach Straż Miejska
    i Gminna utraciła prawo do kontroli prędkości (Dz. Ustaw z 9.09.2015
    poz. 1335). Zmiana ta spowodowała, że ok. 400 fotoradarów obsługiwanych
    przez władze samorządowe, czyli blisko połowa funkcjonujących na
    polskich drogach, przestała działać. Kierowcy "dodali gazu", wynika z
    badań przeprowadzonych przez Instytut Transportu Samochodowego.
    (...)

    Wyniki badań wskazują, że w ciągu doby dopuszczalną prędkość
    przekroczyło 166 314 (73%) kierowców, w tym o więcej niż 10 km/h
    przekroczyło 103 645 (45%) kierowców.

    ----

    Więc jak się nie ma policji, fotoradarów, to gdzieś to sito musi być...

  • 73. Data: 2016-06-14 17:16:00
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-06-14 o 16:47, T. pisze:

    > Wyniki badań wskazują, że w ciągu doby dopuszczalną prędkość
    > przekroczyło 166 314 (73%) kierowców, w tym o więcej niż 10 km/h
    > przekroczyło 103 645 (45%) kierowców.

    O ile wzrosła liczba kolizji/wypadków?

  • 74. Data: 2016-06-14 18:38:50
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra"

    Zauważ też jak różne są statystyki zdawalności w różnych szkołach -
    ---
    Może są w różnych układach biznesowych

    instruktor jest bardzo ważny.
    ---
    No bardzo

  • 75. Data: 2016-06-14 18:41:50
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Uzytkownik"

    W tym roku córka zdawała na PJ. Tego, czego ją uczyli na kursie i co
    było wymagane na egzaminie w wielu przypadkach nijak się miało do
    rzeczywistości i zdrowego rozsądku. Masę bzdurnych i niepotrzebnych
    informacji oraz brak podstawowej wiedzy o prawidłowym zachowaniu na drodze.

    Prawda jest taka, że przed egzaminem uczyła się tylko po to, żeby zdać,
    a po egzaminie dopiero ją uczyłem jeździć.
    ---
    Mówię, że spokojnie możnaby znieść wymóg uzyskiwania prawa jazdy.

  • 76. Data: 2016-06-14 18:42:44
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Uncle Pete"

    > Prawda jest taka, że przed egzaminem uczyła się tylko po to, żeby zdać,
    > a po egzaminie dopiero ją uczyłem jeździć.

    No to kiepską szkołę wybraliście, mnie np. uczyli jeździć i tylko
    usłyszałem kilka uwag dotyczących zdawania egzaminu. Egzamin zdałem za
    drugim razem, za pierwszym zupełnie słusznie oblałem.
    ---
    Ona zdała egzamin a Ty nie to kto lepszą szkołę wybrał ? :-)

  • 77. Data: 2016-06-14 18:46:17
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Maciek"

    A czy przypadkiem podobnych problemów nie mieliście w przypadku innych
    egzaminów? Wszystkie te gimnazjalne, maturalne, czy w trakcie studiów
    najczęściej nijak mają się do wykonywanej później pracy,
    ---
    Uczelnie generalnie nie są po to by przygotowywać do zawodu.

    do której
    zresztą dopiero pracodawca przygotowuje.
    ---
    To mnie coś ominęło

  • 78. Data: 2016-06-14 18:48:09
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Poldek"

    > Jestem rozczarowany i wkurzony już polskim systemem egzaminowania na
    > kierowcę samochodu osobowego, nie zdaje na lekarza, ani operatora promu
    > kosmicznego, czy samolotu, nie jestem mordercą za kierownicą, a mimo to
    > nie mogę tego przejść już trzeci raz.

    Zdajesz na lekarza, a właściwie to zdajesz na niebycie mordercą. Jak nie
    umiesz francuskiego, to twój problem - najwyżej się nie dogadasz gdzieś,
    kiedyś. Jeśli nie potrafisz przejść egzaminu na prawo jazdy, to znaczy
    że zagrażasz życiu innych i nie chcę, żebyś pojawił się na drodze, którą
    ja jeżdżę ze swoimi dziećmi.
    ---
    Tak zap..sz ?

  • 79. Data: 2016-06-14 18:58:03
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-06-14 o 17:16, twistedme pisze:

    > O ile wzrosła liczba kolizji/wypadków?

    Dane gdzieś podali za ostatni długi weekend - podobno dość znacznie
    wzrosła liczba wypadków w stosunku do roku wcześniej. Szczegółów nie
    znam. Z drugiej strony należałoby jeszcze analizować natężenie ruchu.
    T.

  • 80. Data: 2016-06-14 19:08:20
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 14.06.2016 o 16:47, T. pisze:

    > Wyniki badań wskazują, że w ciągu doby dopuszczalną prędkość
    > przekroczyło 166 314 (73%) kierowców, w tym o więcej niż 10 km/h
    > przekroczyło 103 645 (45%) kierowców.

    A ile rok wcześniej?
    Nie ma danych?
    No to takie statystyki można sobie głęboko wsadzić....

    A ich publikowanie to nic innego niż manipulacja i populizm czystej wody
    - to samo dotyczy ich powielania na tej grupie.