    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Gdzie w Europie na prawko
    Date: Wed, 15 Jun 2016 11:03:04 +0200

    On 15.06.2016 10:28, T. wrote:

    > Jednak nie zawsze to działa, tak jak powinno. Przykład - ulica Poznańska
    > w Broniszach koło Warszawy. Ograniczenia tam nie ma (w sensie znaków) -
    > można jechać 100 km/godz. A pomarańczowe światło świeci się dokładnie
    > tyle, ile wynosi przepisowe minimum, a więc 3 sek.

    Teoretycznie powinno się dać zatrzymać - ze 100km to chyba 100 metrów
    razem z czasem reakcji. Czyli jeśli jedziesz 100km/h to 3 sekundy przed
    zapaleniem się czerwonego jesteś na 36*3=108 metrze - jak nic nie
    zrobisz przelatujesz na końcu żółtego, jak zaczniesz hamować to ci
    pewnie ze dwie długości samochodu zostaną zapasu. Pytanie czy ten zapas
    nie zostanie zużyty przez następnika, co ci w d4 zaparkuje;) "kruca
    bomba mało czasu";)

    Generalnie chyba lepiej przejechać, tym bardziej, że przecież z boku też
    mają potem swoje żółte, a i polscy kierowcy nie są znani z dynamicznego
    ruszania (chyba że ktoś akurat 100 dojeżdza do skrzyżowania z boku i
    przecież ma już zółte).

    Mi się też perspektywa zmieniła po tym jak wsiadłem na moto i odkryłem,
    ze nie we wszystkich pojazdach wystarczy depnąć po heblach i abs już
    sprawę załatwi, prawdopodobnie niewiele gorzej od poprzednika;(

    Stawianie ograniczeń na światłach nie jest chyba dobrym pomysłem, bo i
    tak wszyscy będą to mieli w dupie (po co zwalniać jak są światła), i co
    więcej będą mieli po części rację, co ich utwierdzi w przekonaniu, że
    światła są dla mieczaków. Już lepiej wydłużyć zółte o sekunde. Ale z
    drugiej strony - może tak jak jest to działa dobrze. Dzieje się tam coś
    (w sensie plastiki na poboczach i plamy oleju, rozjechani piesi). Bo
    może problem jest że tak powiem teoretyczny.

    Shrek