-
31. Data: 2012-11-20 22:06:00
Temat: Re: Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto?
Od: Dman666 <d...@g...com>
On Monday, November 19, 2012 7:06:29 PM UTC+1, jerzu wrote:
> On Mon, 19 Nov 2012 18:58:42 +0100, jerzu
>
> <t...@i...pl> wrote:
>
>
>
> >serwis Valvoline,
>
>
>
> Tfu, Tedex.
Aaa...no to wiem...syfiasty post-gierek Tedex oil...w sumie mam blisko a i szfajer na
podoredziu ;-) Poprosze go jak bedzi dzieciaki odbieral z Lesznowoli co by
zerknal.Dzieki Darek.
--
Dman-666
-
32. Data: 2012-11-20 22:12:06
Temat: Re: Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto?
Od: Dman666 <d...@g...com>
On Tuesday, November 20, 2012 9:19:52 PM UTC+1, Myjk wrote:
> Tue, 20 Nov 2012 17:20:58 +0100, Cezary Daniluk
> Tylko ustalmy jedno. Jeśli się nie załącza, to ewidentie sztyft nie dostaje
> prądu, albo dostaje przerywany. Skoro załączyło się za drugim czy trzecim
> razem produkując dym, tzn. że w końcu sztyft dostał należytą ilość prądu i
> się rozgrzał. Kopcić zaczęło, bo palnik był zalany z poprzednich
> przerwanych uruchomień. Oczywiście niewykluczone, że palnik jest wyjarany,
> ale to nie jest reguła.
> Webasta w Mazdach takich jak moja, chodzą bez problemu po 8 lat, choć
> załączane są automatycznie poniżej 7 stopni na zewnątrz a sterownik zbyt
> "mądry" nie jest, potrafi załączyć, wyłączyć i ponownie załączyć piec w
> ciągu minuty (jeśli np. przypadkowo zgasi się motor). Jeśli to się stanie
> na zimnym piecu, to rezultatem jest kopcenie. W normalnych warunkach
> "kapeć" nie występuje.
No i tym sposobem opisales logike tego Twojego "jak dziala?-prosto! ;-)
Po grzyba zapala ponizej 7 stopni? Mialem taka temperature w czerwcu jak kupowalem
trupa i szczeka mi zadzwonila jak przykopcil z letka przy testowej jezdzie przed
zakupem...
--
Dman-666
-
33. Data: 2012-11-20 22:16:01
Temat: Re: Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto?
Od: Dman666 <d...@g...com>
On Tuesday, November 20, 2012 7:38:00 PM UTC+1, Krzysztof 45 wrote:
> W dniu 2012-11-20 07:42, Myjk pisze:
>
> > Kopcenie to efekt zbyt dużej ilości paliwa w kotle.
>
> Bzdura
Zbyt malej? ;)
> > ale czasem może po prostu wtyczka z
>
> > prądem nie kontakcić i trzeba ją pomerdać.
>
> Bzdura.
ok...pod zadnym pozorem "NIE MERDAC WTYCZKAMI!"
> > Druga przyczyna kopcenia, choć
>
> > nie tak obfitego, to nagar w kotle,
>
> Bzdura
"Nagar w kotle nie jest przyczyna kopcenia - nie zagladac do kotla przy kopceniu!"
;)
> >> jak to ustrojstwo dziala ;)
>
> > Prosto. ;)
>
> Tak prosto jak Twoje diagnozy LOL
Jak macie antagonizjum to na priv ;) a Tu kultura przedewszystkiem i bez bicia
piany... Panowie!
--
Dman-666
-
34. Data: 2012-11-20 22:17:07
Temat: Re: Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto?
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 20 Nov 2012 21:49:30 +0100, Cezary Daniluk
> właśnie podawał przerywane napięcie w przypadku jego spadku
> poniżej chyba 11V - w celu oszczędzania akumulatora.
> Sztyftowi wiele w rozgrzewaniu nie przeszkodzi jeśli
> dostanie przerywane napięcie powiedzmy 2Hz ;)
O ile jest to zaplanowane... :)
> Sterownik w ciągu minuty po wyłączeniu
> nie włączy ponownie - gdyż: [...]
Powiedz to mojemu sterownikowi. ;) Dwa razy miałem taką akcję. :P Zgasł mi
silnik przy wyjeżdżaniu z garażu. Stoczyłem się przed drzwi, nie odpalałem
już, tylko wyskoczyłem zamknąć wrota. Po chwili wsiadłem i odpaliłem
ponownie auto. Jak zaczęło buchać, to wyglądało jakbym trafił do filmu "The
Fog". Normalnie powinno być jak piszesz i ja o tym wiem. Ale jak to zwykle
bywa, teoria sobie, a praktyka sobie.
> U mnie kopciło tylko jak był skończony palnik - siatka była wyjarana.
U mnie jak wyżej. Wielu użytkownikom Mazdy kopci, bo mają nagar w komorze
albo sztyft ufajdolony. Po czyszczeniu tych elementów kopcenie ustaje. Stąd
nie sprowadzałbym tego problemu tylko i wyłącznie do skończonego palnika.
--
Pozdor Myjk
-
35. Data: 2012-11-20 22:22:31
Temat: Re: Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto?
Od: Dman666 <d...@g...com>
On Tuesday, November 20, 2012 9:49:30 PM UTC+1, Cezary Daniluk wrote:
> Po włączeniu rozgrzaniu się
>
> pieca, wejściu na pełną moc - wygaszanie potrafiło potrwać nawet i ze 2
>
> minuty.
>
> Procedura startu do pełnej mocy to też ze 2 minuty.
U mnie podobnie to (prawie) dziala. Nie zalacza od razu po starcie motoru, po
wylaczeniu tez jest taki wlasnie 2 minutowy lag.
--
Dman-666
-
36. Data: 2012-11-20 22:27:35
Temat: Re: Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto?
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 20 Nov 2012 13:12:06 -0800 (PST), Dman666
> No i tym sposobem opisales logike tego
> Twojego "jak dziala?-prosto! ;-)
Jak jest sprawne, to działa prosto. ;)
> Po grzyba zapala ponizej 7 stopni?
A jak ma się zapalać, powyżej? ;)
--
Pozdor Myjk
-
37. Data: 2012-11-20 22:43:36
Temat: Re: Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto?
Od: Dman666 <d...@g...com>
On Tuesday, November 20, 2012 10:27:36 PM UTC+1, Myjk wrote:
> > Po grzyba zapala ponizej 7 stopni?
>
>
>
> A jak ma się zapalać, powyżej? ;)
Chodzi mi o ta wartosc progowa 7st. Ja rozumiem, ze moja nagrzewnica jest do dupy a
kubatura budy wielkosci oceanarium, ale moze moze niechcialbym o poranku czerwcowym
sie ewentualnie zadymic (pomijam, ze sprawne inaczej) ;)
--
Dman-666
-
38. Data: 2012-11-20 23:13:42
Temat: Re: Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto?
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 20 Nov 2012 13:43:36 -0800 (PST), Dman666
> Chodzi mi o ta wartosc progowa 7st. Ja rozumiem,
> ze moja nagrzewnica jest do dupy a kubatura budy wielkosci oceanarium
Automat ma za zadanie szybciej rozgrzewać _silnik_, czyt. szybciej
doprowadzić do optymalnych warunków jego pracy. Wbrew pozorom nie jest
uruchamiany dla komfortu w kabinie. :)
--
Pozdor Myjk
-
39. Data: 2012-11-21 08:27:03
Temat: Re: Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto?
Od: omega_fan <o...@n...org>
> U Right...poszukam kogos z kablem...trza by sie dokaldnie rozeznac najpierwej co
tam zadymia...
> no chyba, ze <ogloszenie> ktos z grupy ma na podoredziu kabel z vagiem
</ogloszenie>;)
Moze sobie zakup :) przydaje sie.
Widze na pewnym portalu aukcyjnym, ze za 30 zl da sie kupic.
-
40. Data: 2012-11-21 20:10:04
Temat: Re: Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto?
Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2012-11-20 22:17, Myjk pisze:
> Tue, 20 Nov 2012 21:49:30 +0100, Cezary Daniluk
>
>> właśnie podawał przerywane napięcie w przypadku jego spadku
>> poniżej chyba 11V - w celu oszczędzania akumulatora.
>> Sztyftowi wiele w rozgrzewaniu nie przeszkodzi jeśli
>> dostanie przerywane napięcie powiedzmy 2Hz ;)
>
> O ile jest to zaplanowane... :)
>
>> Sterownik w ciągu minuty po wyłączeniu
>> nie włączy ponownie - gdyż: [...]
>
> Powiedz to mojemu sterownikowi. ;) Dwa razy miałem taką akcję. :P Zgasł mi
> silnik przy wyjeżdżaniu z garażu. Stoczyłem się przed drzwi, nie odpalałem
> już, tylko wyskoczyłem zamknąć wrota. Po chwili wsiadłem i odpaliłem
> ponownie auto. Jak zaczęło buchać, to wyglądało jakbym trafił do filmu "The
> Fog". Normalnie powinno być jak piszesz i ja o tym wiem. Ale jak to zwykle
> bywa, teoria sobie, a praktyka sobie.
>
>> U mnie kopciło tylko jak był skończony palnik - siatka była wyjarana.
>
> U mnie jak wyżej. Wielu użytkownikom Mazdy kopci, bo mają nagar w komorze
> albo sztyft ufajdolony. Po czyszczeniu tych elementów kopcenie ustaje. Stąd
> nie sprowadzałbym tego problemu tylko i wyłącznie do skończonego palnika.
>
Palnik w dieslu się wypala i jest to fakt :)
Jeśli zabierzesz mu zasilanie bez przedmuchania to rozpocznie normalną
procedurę startową, ale z pozostałościami niespalonego paliwa i stąd
będzie kopciło ;)
Pozdro !
PS:
Drugi fakt - standardowe webasto na estrze 100% ni kuta nie zapali -
kopci tylko niemiłosiernie, a z wydechu leje się niespalone bio. Latem
zawsze jeździłem na bio, na zimę musiałem lać czysty ON bo webasto
odmawiało współpracy :)