  • 31. Data: 2011-11-20 01:08:46
    Temat: Re: Gdzie podpiac pozycyjne?
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Yogi(n)" <Y...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:4ec851ce$0$2180$65785112@news.neostrada.pl...

    > Czyli - pytam, bo jestem zielony z elektrotechniki - na "wejście
    > sterujące" modułu mogę podłączyć na przykład światła mijania (które w
    > oryginale

    tak, możesz.

  • 32. Data: 2011-11-20 19:02:25
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Yogi(n)" <Y...@t...pl> napisał w wiadomości

    > tak, możesz.

    OK, dziękuję, z tego co napisałeś wnioskuję, że jest to po prostu taki
    podwójny przekaźnik wyzwalany w momencie pojawienia się w instalacji
    napięcia 13,4 V.
    --
    Yogi(n)

  • 33. Data: 2011-11-20 21:37:39
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > OK, dziękuję, z tego co napisałeś wnioskuję, że jest to po prostu taki
    > podwójny przekaźnik wyzwalany w momencie pojawienia się w instalacji
    > napięcia 13,4 V.

    zgadza się. Ma jeszcze taki feature, że jak zaskoczy przy 13,4V to dopiero
    rozłączy po odjęciu napięcia. Czyli niestraszna mu akcja typu - włączenie
    świateł po odpaleniu, nastepnie spadek na kablach do 13,3V, wyłączenie,
    włączenie i tak w kółko

  • 34. Data: 2011-11-20 22:40:17
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > rozłączy po odjęciu napięcia. Czyli niestraszna mu akcja typu - włączenie
    > świateł po odpaleniu, nastepnie spadek na kablach do 13,3V, wyłączenie,

    Zamówiłem i powalczę. Skoro ma dwa przekaźniki, to do jednego podepnę św.
    mijania a do drugiego pociągnięty od akumulatora obwód zasilający ładowarkę
    do GPS, założę tylko bezpiecznik na kablu. A czy ustrojstowo ma hermetyczną
    obudowę, czy lepiej je jakoś zabezpieczyć dodatkowo?
    --
    Yogi(n)

  • 35. Data: 2011-11-20 22:48:17
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Zamówiłem i powalczę. Skoro ma dwa przekaźniki, to do jednego podepnę św.
    > mijania a do drugiego pociągnięty od akumulatora obwód zasilający
    > ładowarkę do GPS, założę tylko bezpiecznik na kablu.

    Moim zdaniem do GPS to szkoda wykorzystywać, bo pobiera mały prąd i GPS
    można podpiac zwyczajnie pod kabel ze stacyjki. Ja przynajmniej tak
    zrobilem - ladowarka jest zasilana non stop po przekreceniu stacyjki. A ten
    układzik automatyczny do urzadzaeń o znaczącym poborze prądu

    > A czy ustrojstowo ma hermetyczną obudowę, czy lepiej je jakoś
    > zabezpieczyć dodatkowo?

    niestety nie ma. Ja poradziłęm sobie wsadzając je w dętkę rowerową. I tak w
    ten sposób bym postąpił nawet gdyby było hermetyczne - guma powoduje, że
    pudełko nie lata i nie stuka (nie przymocowywałem go do niczego)

  • 36. Data: 2011-11-27 21:21:20
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > w ten sposób bym postąpił nawet gdyby było hermetyczne - guma powoduje, że
    > pudełko nie lata i nie stuka (nie przymocowywałem go do niczego)

    Zamontowałem, wszystko hula -dziękuję za podpowiedź, ten moduł to był
    strzał w dziesiątkę.
    Moduł owinąłem taśmą samowulkanizującą (self fusing tape), dość szczelnie,
    więc nie powinno być problemu, zresztą jest w miejscu, gdzie woda nie
    dostaje się dość łatwo (osłonięty od góry bakiem, po bokach osłony, z przodu
    główka ramy, tylko od spodu luźniej, ale są tam i inne moduły i jakoś
    "żyją", więc powinno być OK.
    Dzięki jeszcze raz!
    --
    Yogi(n)

  • 37. Data: 2011-11-28 18:11:36
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Zamontowałem, wszystko hula -dziękuję za podpowiedź, ten moduł to był
    > strzał w dziesiątkę.

    no to super, cieszę się. Mój też hula i jestem zadowolony, szkoda prądu na
    rozruch na halogenach:)

    > Moduł owinąłem taśmą samowulkanizującą (self fusing tape), dość szczelnie,
    > więc nie powinno być problemu, zresztą jest w miejscu, gdzie woda nie

    Drugi przekaźnik też wykorzystałeś?

  • 38. Data: 2011-11-28 18:39:26
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Zdobyłem tanio wkład do reflektora i z wersji hamerykańskiej mogę zrobić
    > europejską - nie wiem jednak gdzie mam podpiąć żarówkę światła pozycyjnego

    a jeszcze w temacie - czym się różni wersja USA od EU?

    bo ja mam Hondę 125 z EU z PL homologacją i mam lampę symetryczną.

  • 39. Data: 2011-11-28 20:06:26
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup

    > no to super, cieszę się. Mój też hula i jestem zadowolony, szkoda prądu na
    > rozruch na halogenach:)

    > Drugi przekaźnik też wykorzystałeś?

    Tak, dokładnie zrobiłem to tak: wyzwalanie modułu podpiąłem do przewodu
    doprowadzającego prąd do św. mijania/drogowych (be jest jeden i dopiero
    potem idzie do przełącznika) do tego samego przewodu podpiąłem jeden z
    przekaźników modułu. Pociągnąłem też osobną instalację od akumulatora (kable
    na 2A), i poprzez drugi przekaźnik podpiąłem gniazdo zapalniczki, a
    równolegle za modułem pociągnąłem też plus do wiatraczka, który przypiąłem
    do reglera (czyli gn. zapalniczki i wiatraczek są na tym samym przekaźniku)
    Wiatraczek zużywa 0,48 A, wsadziłem mu zatem bezpiecznik 0,6A, ładowarka do
    smartfona ma o,7 A, więc bezpiecznik 1 A. Innych urządzeń nie przewiduję
    (alarmy, podgrzewane manetki itp. - choć kto wie, co w przyszłości mi
    "zaświta") - tak więc powinno wystarczyć. Wszystko w rurkach
    termokurczliwch, na końcach podtopione, do tego taśma izolacyjna na
    końcówkach - powinno być OK.

    --
    Yogi(n)

  • 40. Data: 2011-11-28 20:14:17
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Yogi(n)" <Y...@t...pl> napisał w wiadomości

    >a jeszcze w temacie - czym się różni wersja USA od EU?

    >bo ja mam Hondę 125 z EU z PL homologacją i mam lampę symetryczną.

    Wkład ma inne szkło i ten europejski rzeczywiście świeci mocniej na prawo.
    Do tego - żarówka pozycyjnych, której w amerykańcu po prostu nie ma.
    Dodam, że motor z 2004 r., wkład z 1992 i pasuje bez żadnych przeróbek -
    jedyna estetyczna różnica, to to, że amerykański jest plastikowy i szary,
    szwabski metalowy i czarny. "Rim" okleiłem taśmą w kolorze chromu i
    wizualnie w przedniej części praktycznie się nie różnią.

    --
    Yogi(n)