  • 21. Data: 2011-11-17 21:17:25
    Temat: Re: Gdzie podpiac pozycyjne?
    Od: Yorick <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO>

    Dnia 17 - 11 - 2011 (czwartek) o godzinie 21:34, Kuczu napisał(a):

    > europejskie tez

    Oczywiście :-)

    A tak przy okazji, przyszło mi do głowy pytanie, czy ktoś wie jak wyglądają
    - jeżeli chodzi np. o światła, przełączniki, wyposażenie itp. - wersje
    japońskie? Tzn. te, które oni robią na swój własny rynek?

    --
    Yorick
    LS 650

  • 22. Data: 2011-11-17 21:23:27
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-11-17 22:17, Yorick pisze:

    > A tak przy okazji, przyszło mi do głowy pytanie, czy ktoś wie jak wyglądają
    > - jeżeli chodzi np. o światła, przełączniki, wyposażenie itp. - wersje
    > japońskie? Tzn. te, które oni robią na swój własny rynek?

    Poza ruchem lewostronnym i egzotycznymi pojemnosciami wszystko jest tak
    samo jak u nas.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 23. Data: 2011-11-17 21:31:45
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Yogi(n)" <Y...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Zdobyłem tanio wkład do reflektora i z wersji hamerykańskiej mogę zrobić
    > europejską - nie wiem jednak gdzie mam podpiąć żarówkę światła
    > pozycyjnego.

    Mam podobną stacyjkę tzn off i on i po włączeniu stacyjki od razu zapala
    główną lampę. PRzerobilem to tak aby główna lampa zapalała się po
    uruchomieniu silnika. A stacyjka włącza pozycyjne. Możesz zrobić podobnie.
    Automat do włączania świateł kosztuje 20PLN

  • 24. Data: 2011-11-17 21:34:14
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-17, Arbiter <n...@h...com> wrote:

    > Mam podobn? stacyjke tzn off i on i po w??czeniu stacyjki od razu zapala
    > g?ówn? lampe. PRzerobilem to tak aby g?ówna lampa zapala?a sie po
    > uruchomieniu silnika. A stacyjka w??cza pozycyjne. Mo?esz zrobiae podobnie.
    > Automat do w??czania ?wiate? kosztuje 20PLN

    Jak rozwiazales zapalanie po wlaczeniu silnika? Nie gasze nigdy u siebie
    swiatel bo zapominam wlaczyc a fajnie by bylo gdyby startowaly po
    starcie silnika. Myslalem, zeby przeszczepic cos z amerykanskiej
    instalacji ale zbytnio sie roznia a mi nie chce sie bawic.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 25. Data: 2011-11-17 21:40:43
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    W dniu 17.11.2011 22:34, AZ pisze:

> [...]
    > starcie silnika. Myslalem, zeby przeszczepic cos z amerykanskiej
    > instalacji ale zbytnio sie roznia a mi nie chce sie bawic.

    pierwszy lepszy:
    http://allegro.pl/automatyczny-wlacznik-swiatel-auto
    mat-do-swiatel-i1928103246.html

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 26. Data: 2011-11-17 21:48:02
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Jak rozwiazales zapalanie po wlaczeniu silnika? Nie gasze nigdy u siebie
    > swiatel bo zapominam wlaczyc a fajnie by bylo gdyby startowaly po
    http://allegro.pl/polski-automatyczny-wlacznik-swiat
    el-mijania-od-ss-i1907387669.html

    super automat. Bardzo łatwe podłączenie i ma 2 przekaźniki i grube kable.
    Dzieki temu podłączylem pod jeden przekaźnik główną lampę, a pod drugą
    manety. No i mam spokój

    > starcie silnika. Myslalem, zeby przeszczepic cos z amerykanskiej
    > instalacji ale zbytnio sie roznia a mi nie chce sie bawic.

    polecam ww włącznik. Bardzo proste podłączenie - 2 kabelki + i -. Reszta to
    kable zwierane przez przekaźnik

    działa tak
    http://www.youtube.com/watch?v=ekYNN-PyCH8

  • 27. Data: 2011-11-18 06:38:18
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Kuczu <q...@g...com> napisała rzekomo news:ja3r59$g31$1@inews.gazeta.pl
    > europejskie tez

    I japońskie też.

    --
    Jasio
    etz vfr

  • 28. Data: 2011-11-19 21:27:06
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > manety. No i mam spokój

    > polecam ww włącznik. Bardzo proste podłączenie - 2 kabelki + i -. Reszta

    Ooo, i to jest zdaje się rozwiązanie mojego problemu!

    Napisz proszę parę słów - jak rozumiem, moduł nie potrzebuje dodatkowego
    zasilania? Podłączam na wejściu obwód świateł mijania a na wyjściu światła
    mijana (w sensie - żarówkę) a do drugiego przekaźnika cokolwiek chcę o ile
    tylko pierwotny obwód wytrzyma obciążenie? Postojówki puszczam równolegle z
    modułem, czyli zapalają się po przekręceniu stacyjki, a po włączeniu silnika
    podnosi się napięcie w instalacji i świecą mijania?

    --
    Yogi(n)

  • 29. Data: 2011-11-19 22:11:33
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Napisz proszę parę słów - jak rozumiem, moduł nie potrzebuje dodatkowego
    > zasilania?

    moduł potrzebuje masę i plus po stacyjce. Oprócz tego nic więcej. Reszta
    kabli (szt 4) to najzwyczajniej 2 obwody sterowane 2ma przekaźnikami pod
    które mozesz podłączyć cokolwiek.

    > Podłączam na wejściu obwód świateł mijania a na wyjściu światła mijana (w
    > sensie - żarówkę) a do drugiego przekaźnika cokolwiek chcę o ile tylko
    > pierwotny obwód wytrzyma obciążenie?

    Obwód przekaźników nie jest zasilany przez moduł. Moduł można powiedzieć
    wykorzystuje sygnał a pod przekaźniki musisz podłączyć swój prąd czyli np +
    prosto z akumulatora.

    > Postojówki puszczam równolegle z modułem, czyli zapalają się po
    > przekręceniu stacyjki, a po włączeniu silnika podnosi się napięcie w
    > instalacji i świecą mijania?

    zgadza się, własnie tak mozesz zrobic.

    W mojej hondzie było tak że stacyjka włączała pozycyjne i mijania. Teraz mam
    tak ze włącza pozycyjne a mijania zapalają się same po uruchomieniu silnika
    http://www.youtube.com/watch?v=ekYNN-PyCH8

  • 30. Data: 2011-11-20 01:02:56
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup

    > Obwód przekaźników nie jest zasilany przez moduł. Moduł można powiedzieć
    > wykorzystuje sygnał a pod przekaźniki musisz podłączyć swój prąd czyli np
    > + prosto z akumulatora.

    Czyli - pytam, bo jestem zielony z elektrotechniki - na "wejście sterujące"
    modułu mogę podłączyć na przykład światła mijania (które w oryginale
    zapalają się po włączeniu stacyjki) a na jedno z jego wyjść "resztę" tego
    obwodu, czyli kabel idący do żarówki mijania, a żarówkę postojową (która ma
    się świecić cały czas i przy 12 i przy 13,5 V) po prostu podpiąć przed
    modułem - i efekt będzie taki, że postojówka będzie działała zawsze, a
    mijania tylko podczas pracy alternatora?
    Do tego mam jeszcze drugi obwód, który też będzie sią włączał tylko podczas
    pracy alternatora i będzie sterowany tym samym sygnałem.

    --
    Yogi(n)