  • 11. Data: 2011-11-17 07:16:11
    Temat: Re: Gdzie podpiac pozycyjne?
    Od: <MW>

    news:ja1h7h$jva$2@node2.news.atman.pl...
    > On 2011-11-16, Yogi(n) <Y...@t...pl> wrote:
    >>
    > Jak Ci gasnie jedna strona to pozycyjne podepnij przez dwie diody
    > prostownicze. W sensie takim kierunek 1 -> dioda 1 -> postojowka <- dioda
    > 2

    Ale czemu prostownicze? Co one będą prostowały w tej instalacji?

    --
    MW

  • 12. Data: 2011-11-17 07:22:29
    Od: kapec <k...@o...pl>

    On 16 Lis, 17:35, "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl> wrote:
    > przełącznik krótkie/długie. Nie wiem w jakiej sytuacji miałyby się świecić
    > same pozycyjne bez św. mijania

    U mnie sama pozycja swieci sie tylko w jednym wypadku. Stacyjka w
    pozycji off. Przekrecam kluczyk w lewo, wlacza sie blokada stacyjki,
    jeszcze raz w lewo i wlacza sie pozycja. Jezeli masz taka sama pozycje
    w stacyjce zrob jak Arni pisze, pociagnij przewod od pozycji z tylu.
    Jezeli takiej pozycji w stacyjce nie masz to ciagniecie jej do lampy
    troche mija sie z celem bo i tak jej nie bedzie widac (no chyba ze
    walnie zarowka od krotkich/dlugich).

  • 13. Data: 2011-11-17 08:09:40
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-17, <MW> <MW> wrote:

    > Ale czemu prostownicze? Co one będą prostowały w tej instalacji?

    Prostowaly nie beda nic. Chodzi o to by niezwieraly lewej pozycji w
    kierunku z prawa bo ponoc gasna przy wlaczeniu kierunkowskazu.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 14. Data: 2011-11-17 10:29:33
    Od: <MW>

    > Prostowaly nie beda nic. Chodzi o to by niezwieraly lewej pozycji w
    > kierunku z prawa bo ponoc gasna przy wlaczeniu kierunkowskazu.

    Ależ ja rozumiem, co mają robić. Chodzi o to, że diody prostownicze
    prostują, tj zamieniają prąd zmienny na stały (upraszczając sprawę
    oczywście). W rozwiązaniu proponowanym nie widzę dla nich zastosowania.

    --
    MW

  • 15. Data: 2011-11-17 13:58:57
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    W dniu 17.11.2011 11:29, MW pisze:

    > Ależ ja rozumiem, co mają robić. Chodzi o to, że diody prostownicze
    > prostują, tj zamieniają prąd zmienny na stały (upraszczając sprawę
    > oczywście). W rozwiązaniu proponowanym nie widzę dla nich zastosowania.

    ale co i komu chcesz udowodnic? Ze znasz sie na diodach?
    Napisął prostownicze zeby było wiadomo, ze nie chodzi o pojemnosciowe,
    swiecące, shottky'ego czy jakiekolwiek inne tylko takie, ktore pracuja
    sobie jako zaworki w instalacji 12V i moga przewodzic troche wieksze
    prady. Separują obwody i nic wiecej.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 16. Data: 2011-11-17 14:08:24
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-17, Arni <a...@n...spam.pl> wrote:

> [...]
    > swiecące, shottky'ego czy jakiekolwiek inne tylko takie, ktore pracuja
    > sobie jako zaworki w instalacji 12V i moga przewodzic troche wieksze

    Nie wiem czemu post kolegi ktorego cytujesz mi sie nie pokazal. To
    odpowiem pod Twoim.

    Jak nie widzisz zastosowania to trudno. Niby wiesz ze dioda prostownicza
    prostuje prad ale raczej nie wiesz jak ona to robi dlatego nie widzisz
    jej zastosowania przy instalacji pradu stalego. Wezze sobie diode
    prostownicza w reke, bylejaki multimetr z omomierzem i sprawdz
    przewodzenie w jedna strone a pozniej w druga no i sie zastanow.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 17. Data: 2011-11-17 16:19:24
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Użytkownik "kapec" napisał w wiadomości grup
    g2000vbb.googlegroups.com...

> [...]
    > Jezeli takiej pozycji w stacyjce nie masz to ciagniecie jej do lampy
    > troche mija sie z celem bo i tak jej nie bedzie widac (no chyba ze

    OK, teraz rozumiem intencje poprzedników, ale nie ma niestety to
    zastosowania w moim motorze - pozycje stacyjki są dwie - OFF oraz ON, i w ON
    świeci się cała choinka, to znaczy światła mijania i kierunki, nie ma takiej
    pozycji w której świecą tylko pozycyjne kierunki.
    W każdym razie dzięki, przemyślę jeszcze sprawę i podepnę tak żeby było
    sensownie ;-)
    --
    Yogi(n)

  • 18. Data: 2011-11-17 16:53:03
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Yogi(n) <Y...@t...pl> napisała rzekomo

> [...]
    > ma takiej pozycji w której świecą tylko pozycyjne kierunki.
    > W każdym razie dzięki, przemyślę jeszcze sprawę i podepnę tak żeby było

    Zaciekawiłeś mnie.
    Skoro nie masz takiej pozycji stacyjki, to nie możesz zostawić zaparkowanego
    z zapalonymi pozycyjnymi.
    Do czego Ci te pozycyjne?

    --
    Jasio
    etz vfr

  • 19. Data: 2011-11-17 20:32:11
    Od: Yorick <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO>

    Dnia 17 - 11 - 2011 (czwartek) o godzinie 17:19, Yogi(n) napisał(a):

> [...]
    > świeci się cała choinka, to znaczy światła mijania i kierunki, nie ma takiej
    > pozycji w której świecą tylko pozycyjne kierunki.

    Wersje amerykańskie - te które mają włączone światła na stałe, często mają
    dostępne coś na kształt pozycyjnych, tzn. pozycję "P" na stacyjce (nie
    zawsze dobrze widoczną). Pali się wtedy tylko tylna lampa, zaś kluczyk daje
    się wyjąć ze stacyjki. Przekręcenie kluczyka do pozycji "P" nie zawsze bywa
    oczywiste, czasem wymaga odrobiny magii, np. należy go wcześniej wcisnąć,
    lub coś w tym stylu. Sprawdzałeś, czy na pewno w Twoim moto nie ma takiej
    możliwości?

    --
    Yorick
    LS 650

  • 20. Data: 2011-11-17 20:34:36
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-11-17 21:32, Yorick pisze:

    > Wersje amerykańskie - te które mają włączone światła na stałe, często mają
    > dostępne coś na kształt pozycyjnych, tzn. pozycję "P" na stacyjce

    europejskie tez

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!