  • 21. Data: 2009-08-25 19:51:44
    Temat: Re: Gdzie płytki drukowane z pliku tif?
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    > wiem, ale tworzony przez pewne oprogramowanie, skoro firma żąda pliku w
    > zadanym formacie (gerber) to niech dostarcza klientom oprogramowanie do ich
    > tworzenia, bo rozumiem że nie jest to jakiś darmowy standard
    > ogulnodostępny?:O)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/KiCAD
    Możliwy jest eksport projektu do formatu GERBER, przygotowanie plików wierceń
    oraz plików rozmieszczenia elementów (dla produkcji zautomatyzowanej). Dodatkowo
    można przygotować rysunek płytki w formacie PostScript.

  • 22. Data: 2009-08-25 20:32:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello nenik,

    Tuesday, August 25, 2009, 9:51:44 PM, you wrote:

> [...]
    > oraz plików rozmieszczenia elementów (dla produkcji zautomatyzowanej). Dodatkowo
    > można przygotować rysunek płytki w formacie PostScript.

    A jak się zainstaluje również darmowy doPDF to generuje naprawdę małe
    PDFy ze schematami.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2009-08-25 22:23:59
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Papa Smerf pisze:

    > ja bredzę? ha ha
    > powiedz mi co to za hujowe oprogramowanie ten gerber skoro nie potrafi
    > sobie importować tego z pliku graficznego?

    Podejdź do problemu od drugiej strony - skąd wziąłeś plik TIFF?
    Zeskanowałeś wkładkę Elektroniki Praktycznej? Czy wyeksportowałeś z
    programu do projektowania płytek? Jeżeli to drugie - wyeksportuj zamiast
    tego PS albo PDF oraz plik wierceń. Jeżeli to pierwsze - męcz się z
    żelazkiem sam.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 24. Data: 2009-08-25 22:31:35
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "nenik" napisał:
    > Napisze to wprost gerber to typ pliku a nie oprogramowanie

    tak wiem, widzę że też do kumatych nie należysz wiec powiem wprost że chodzi
    mi o oprogramowanie robiące pliki tego formatu:O)

    > A jak sie pomylisz przy recznym pisaniu pliku owiertu stawiajac kropke nie
    > tam
    > gdzie trzeba to powarzna firma bedzie probowala to wyjasnic , bo maszyna
    > sygnalizuje wyjazd glowicy poza obszar pracy

    jak ja zrobię projekt to moja sprawa, mogę ręcznie, mogę automatycznie, mogę
    algorytmicznie i huj ci do tego, dziwią mnie tylko takie jełopowate firmy co
    nie potrafią sobie automatycznie zaimportować płytki z pliku graficznego, bo
    w menu mają do wyboru tylko pliki gerbera:O)

  • 25. Data: 2009-08-25 22:44:18
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "nenik" napisał:
    > Niby skad plytkarnia ma wiedziec jaki otwor ma byc na takiej bitmapie o
    > rozdzielczosci 72 pikseli .

    wiesz, ja bym bez problemu napisał prosty algorytm w C co by mi z bitmapy
    wyznaczał pozycję otworów i ich średnice, ty pryszcz dla studenta a co
    dopiero dla profesjonalnej firmy?:O)
    skąd płytkarnia ma wiedzieć jakie otwory? a jak mam tej płytkarni to
    wytłumaczyć? jakie dane ma pytający przedstawić płytkarni?:O)

    > Zajmujesz sie projektowaniem obwodow to najtansze komercyjne
    > oprogramowanie kosztuje 160zl

    oprogramowania są darmowe i płatne, poza tym PCB można przygotować w
    dowolnym programie graficznym nie służącym do projektowania PCB:O)

    > przyznaj sie szczerze ze najzwyklej nie chce ci sie rysowac pcb
    > w sofcie do rysowania pcb .

    w czym ja wykonuje projekt płytki to moja sprawa, robie w tym w czym jest mi
    wygodnie, ale nie o to tu chodzi, chodzi o to że jest cała masa programów i
    każdy ma swoje standardy, chodzi o to żeby taka firma zajmująca się
    robieniem płytek potrafiła przyjąć projekt w jakimś ogulnodostępnym i jawnym
    standardzie a nie jakimś tam ich standardzie!:O)

    > oftop nie pisz h.o.jo.we.. bo trzeba to poprawiac przy odpowiedzi na
    > onecie ,
    > taki cenzor

    aż taka cenzura?:O)
    to nie poprawiaj tylko wycinaj i pisz: piiiiiii

  • 26. Data: 2009-08-25 22:52:07
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:
    > To może zacznij od zorientowania się w temacie _zanim_ zaczniesz wojnę...
    > Nie ma problemu z darmowym oprogramowaniem, które wygeneruje gerbery.

    na zadną wojnę nie idę, tylko doradzam zeby omijać frajeruf, a czy są
    darmowe programy generujące gerbery to nie wiem, nie spieram się, ale dziwi
    mnie w takim razie że firma nie poinformowała o tym klienta, tylko od razu
    prubowała zedrzeć kasę za konwersję.

    >Tyle, że nie z bitmapy, bo bitmapa nie jest właściwym
    > rodzajem pliku do projektowania PCB.

    zaprojektowałem jednostronną płytkę do montażu powieżchniowego, żadnych
    otworów, albo otwoty zamierzam wiercić sam, albo zlecić to innej firmie,
    więc co widzisz niewłaściwego w bitmapie do takiego projektu poza głupotą
    firmy nie potrafiacej klikać myszką?:O)

  • 27. Data: 2009-08-25 22:54:37
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "nenik" napisał:
> [...]
    > Dodatkowo
    > można przygotować rysunek płytki w formacie PostScript.

    dzięki za informację, mam ten program, ale jeszcze się nim nie bawiłem:O)

  • 28. Data: 2009-08-25 23:03:56
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Papa Smerf pisze:

> [...]
    > więc co widzisz niewłaściwego w bitmapie do takiego projektu poza
    > głupotą firmy nie potrafiacej klikać myszką?:O)

    Poprawny algorytm wykonania takiej płytki:
    1. w pliku graficznym (w twoim ulubionym edytorze grafiki rastrowej, np.
    GIMP) dorysowujesz dodatkowe elementy do produkcji formatki,
    2. oddajesz plik graficzny (np. TIFF) do naświetlarni, zamawiając kliszę
    i zaznaczając dla pewności jaką ma rozdzielczość (dpi) oraz czy ma być
    naświetlony w odbiciu lustrzanym (tak aby warstwa emulsji kliszy
    przylegała potem podczas produkcji płytki do laminatu),
    3. kliszę oddajesz do zakładu produkcji płytek drukowanych.

    W takim rozwiązaniu oszczędzasz na wykonywaniu dokumentacji przez
    płytkarnię a samo naświetlenie kliszy jest tanie (rzędu 4zł za A4).

    Kilka płytek już tak zrobiłem - naświetlam w Javelinie a zamawiam płytki
    w Faldruku.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 29. Data: 2009-08-25 23:04:48
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Papa Smerf pisze:

> [...]

    płytkarnię a samo naświetlenie kliszy jest tanie (rzędu 4zł za A4).

    Kilka płytek już tak zrobiłem - naświetlam w Javelinie a zamawiam płytki
    w Faldruku. Tylko zamiast TIFFa do naświetlarni oddaję PDF a całą
    formatkę rysuję od razu w programie do projektowania płytki.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 30. Data: 2009-08-26 00:57:12